Velkommen! Log ind Lav ny profil

Pårørende til sexafhængig

Indsendt af Camilla
Camilla
Pårørende til sexafhængig
02 Jan, 2018 1:16
Tusind tak for denne tråd den er virkelig guld værd
.. Jeg er selv ædru alkoholiker og har efter behandling været ædru i 18 md. I min behandling arbejdede jeg rigtig meget med mig selv og mine sideløbende misbrug af sex og kærlighed og startede en Slaa gruppe op hvor jeg tidligere boede. Har en kæreste som er tidligere stofmisbruger og jeg fandt mig selv i et for første gang sundt forhold med ligeværdighed og tillid.. men så for en uge siden brast min verden og det kom frem at han sideløbende har andre forhold og tilfældig sex. Jeg er knust chokeret vred og alt derimellem.. Han er selv klar over sin afhængighed og er umiddelbart ærlig og vil gerne søge behandling men lige bag ved lurer benægtelsen og undskyldninger og hans ord betyder intet lige nu.. lige nu kæmper mit hjerte og min fornuft og min ellers både store viden og egne erfaringer hjælper mig ikke.. er faktisk enormt ked af at der ikke er nogen grupper for pårørende da jeg i andre sammenhænge har så stor glæde af fællesskabet.. Jeg vil gerne opstarte en gruppe enten som en Skype gruppe eller i mit lokalområde som er Vejle da jeg kan se jeg ikke er alene..vil nogen være interesseret i Det?
Svar
Re: Pårørende til sexafhængig
04 Jan, 2018 10:36
Kære Camilla
Tusind tak for din kompliment omkring tråden her, og tak for at sætte fokus på, at forskellige afhængigheder kan gå hånd i hånd. Du er netop ikke den eneste, der skriver om sexafhængighed her!

Og tillykke med de 18 måneders alkoholfrihed!!

Jeg er ked af at høre om din nye opdagelse og brud på tilliden ift. din kærestes sexafhængighed. Jeg kan forsikre dig om, at vi kun er mennesker, og selvom man er prof ud i fx rygestoprådgivning, teorier om sexafhængighed og alkoholrådgivning, så kan man sjældent praktisere det på sine nærmeste, da der er alt for mange følelser, tillidsbrud, skuffelser, kærlighed og bras i bagagen indblandet. Derfor er det også en rigtig god ide, at arbejde videre med det, og møde andre i samme båd. Findes der evt. også professionel terapi ift. sexafhængighed?

Jeg søgte lige lidt ift. sexafhængighed og pårørendegrupper, og jeg kan godt se, at man skal bo i Svendborg eller København for at have en Slaa gruppe lige i nærheden. Du ved helt sikkert det her, men jeg fald over disse net baserede grupper:

Slaa Danmark
Søndag fra 21.00 - 22.00
Tilføj slaa.danmark som Skype kontakt I god tid inden mødet. Læs vores guide til Skype her. Vær online 10 min. før mødestart.

Mail Netgruppen
Hele ugen
Møde per e-mail, netgruppe
S.L.A.A.-netgruppe - åben for alle. Adressen er: [uk.groups.yahoo.com]
Du skal have et Yahoo ID her: [mail.yahoo.com] - hvorefter du blot følger instruktionerne.
Der er tale om en selvstændig gruppe, som de øvrige grupper i landet.

Det kan også være en mulighed at undersøge muligheder i selvhjælpen i Vejle, og høre hvad de har af pårørendegrupper:

Foreningernes Hus Vejle
Adresse: Vissingsgade 31, 7100 Vejle
Åbningstid: Åben i dag · 10–14
Telefon: 41 52 60 80

Jeg håber du kan finde den rette gruppe, og finde trøst og styrke i den.
Mange hilsner Anita
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.

Klik her for at logge ind