Velkommen! Log ind Lav ny profil

Stop oxazepam

Indsendt af Birgitte
Birgitte
Stop oxazepam
21 Nov, 2017 9:48
Har det dårligt ved oxazepam vil stoppe har fået dem i ca 2 mdr

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 21/11/2017 11:50 af admin.
Re: Stop oxazepam
28 Nov, 2017 14:06
Kære Birgitte
Først og fremmest tak for din henvendelse. Du skriver, at du i et par måneder har fået T. Oxazepam, men at du får det dårligt af dem og derfor ønsker at stoppe.
Oxazepam hører til i gruppen af Benzodiazepiner (Anxiolytika) og anvendes mod angst og urotilstande. For alle former for Benzodiazepiner gælder det, at man ikke bare kan stoppe med dem, idet der er fare for at man kan udvikle abstinenser. Det er derfor rigtig godt at du skriver.
Du skriver, at du har fået tabletterne i 2 måneder - hvilket betyder, at du formentlig kan komme ud af dem med en forholdsvis kort nedtrapning. Det er dog både individuelt og noget der skal ske i samråd med din læge. Der kan jo evt. være indikation for, at du skal have noget andet der er bedre til dig?
Du skriver ikke på hvilken måde du får det dårligt. Fx er døsighed en almindelig bivirkning, men nogle klager også over balanceforstyrrelser, svimmelhed og hukommelsesbesvær. Bivirkninger så som ændringer i psyken er også beskrevet om end de er sjældne. Jeg ved ikke om du kan genkende noget af dette? Uanset hvad, er der ingen grund til at tage Oxazepam med mindre det gavner dig på en eller anden måde. Jeg er derfor også sikker på, at din læge eller den læge der har ordineret medicinen til dig vil bakke op om din beslutning.
Skriv endelig tilbage såfremt der er noget i ovenstående du mangler svar på. Jeg antager jo bare, at du har fået medicinen af din egen læge osv. Forholder det sig anderledes, savner du måske forslag til hvor du kan henvende dig? Jeg vil i så fald bestræbe mig på, at svare dig hurtigt.

Foreløbig held og lykke og de bedste hilsner
Anya - sygeplejerske
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.

Klik her for at logge ind