Hey Hope
Jeg er 26 år, jeg mistede min far den 25 marts i år, desværre.
Han var alkoholiker, men faldt om hjertestop.
Jeg har i mange år ikke haft særlig stor støtte af mine forældre, da begge mine forældre er alkoholiker.
Savnet til min far er kæmpe, selvom jeg ofte ønskede ham død fordi alkoholen fyldte mere end mig og mine brødre.
Min mor har jo mistet sin mand og bedste ven gennem 35 år, min mor drikker stadigvæk, faktisk endnu mere nu! :'(
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Hun skubber os væk, vil ikke snakke med os, tager ikke sin mobil, smider os ud hvis vi kommer for at besøge hende. :'(
Ved godt jeg ikke kan tvinge min mor i behandling, men for fanden! jeg ved ikke hvad jeg skal gøre! Føler mig så magtest løs i det her. Vil jo bare gerne have min mor tilbage. Jeg er bange for at miste min mor os.
Ja, ved ikk helt hvad jeg vil med dette, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, ville bare gerne tage hende og ruske hende og få hende til at vågne op!
Det at min far er død, har ikke fået hende til at indse at hvis hun ikke stopper, ender hun os med at dø! Men vil ikke miste min mor!
Knus Walde

Re: i sorg, tabet af min ar
22 May, 2018 11:33
Kære Walde
Tak for din henvendelse
Jeg er ked af at høre om din fars død. Hvor gammel blev han?
Det savn han efterlader hos dig og dine brødre har ikke fået din mor til at drikke mindre kan jeg forstå.
I er magtesløse og hun kan ikke se jer. Hun reagerer måske også over tabet af jeres far på sin måde - ved at drikke mere.
Jeg tænker at det er vigtigt at du og din brødre får hjælp og taler med nogen om alt det. Hvor gammel er dine brødre?. Hjælpen kan være på flere måder:
Ring til Alkolinjen på 80 200 500 på hverdage mellem 11-15. Her kan du tale med en professionel rådgiver om dine tanker og der rådgives om alle tilbud der findes i hele landet.
Du kan også selv checke nettet og skrive igen på denne besvarelse. Der findes også en forening og et selvhjælpstilbud der hedder Lænkes unge ambassadører ww.lua.dk, eller decideret behandling til dig kunne være www.tuba.dk.Hvis dine brødre er under 25 år kunne det være www.ungrevers.dk, www.projektbrus.dk, www.projektballast.dk.
Vigtigt at du ikke er alene med dine tanker husk der er hjælp og hente og skriv endelig igen.
Re: i sorg, tabet af min ar
01 Jun, 2018 16:07
Hey bjarne
Min far blev kun 56 desværre.
min lillebror er lige fyldt 23 min storebror er 31.
Jeg prøver alt jeg kan, prøver inderligt, men det tager hårdt psykisk på mig, da jeg i forvejen slås med psykiske ting.
Min mor skubber os alle sammen væk! Vi prøver virkelig at komme ind til hende, men intet virker!
Jeg bor på et bosted, hvor de bare konstant beder mig tænke på andre ting og fokusere på andre ting.
Men forhelved jeg kan ikke! Jeg græder hver aften når jeg ligger i sengen, jeg har mareridt, savnet er så stort!
Ved godt mine forældre ikke har været der meget for mig i mit liv, og at jeg valgte at blive fjernet hjemme fra,
men mig og min far har bare altid haft noget specielt sammen, og det væk nu! Det hele det væk.
Imorgen den 02/06-18 skal vi ud og sprede min far ud over havet, det bliver det aller sidste farvel til min far,
det er så ufatteligt at forstå!
Jeg er så bange for at jeg mister min mor, og så har jeg ingen! Jeg vil ikke miste min mor :'(
hvorfor kan hun ikke bare vågne op og se at hun er alkoholiker og os ender med at dø, hvis hun ikke stopper.
Der er ingen der tilbyder mig hjælp, men har fået fat i børn unge og sorg, med håbet om at de vil hjælpe mig.
Min lillebror er svær autist og derfor ikke nem at komme ind til, fordi han skjuler det. Men ved han er lige så knust som mig og min storebror
Walde
Re: i sorg, tabet af min ar
04 Jun, 2018 15:25
Hej Walde
Er dine kontaktpersoner på bostedet og din lillebrors kontaktperson/sagsbehandler orienteret om din opvækst med alkoholproblemer?
Er der især en du kan dele dine tanker/følelser med? Det er vigtigt at I alle i denne svære tid får støtte.
Der er ingen der kan fjerne din sorg og det tager lang tid at komme sig over. Jo mere du kan dele din sorg med andre desto bedre skulle du gerne få det.
Din mor er også i krise og derfor kan du nok ikke forvente så megen hjælp fra hende og slet ikke hvis hun drikker.
Godt at høre, du har taget imod hjælp fra Børn- unge og sorg.
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.
Klik her for at logge ind