Hej
Det er sådan at jeg er hos min far hver anden weekend.
Men han drikker ret meget, så det ikk så fedt at være der.
Han drikker nok 7-8 øl hverdag og så drikker han rødvin?
Er det normalt ?

Re: Min far drikker
03 Jul, 2018 11:45
Hej Mml
Og tak for dit indlæg... jeg synes det er et godt spørgsmål det der med, hvornår noget med alkohol er normalt confused smiley
Sundhedsstyrelsen anbefaler at man som kvinde ikke drikker mere end 7 genstande om ugen og som mand ikke mere end 14 genstande om ugen - for begges vedkommende anbefaler de at man ikke drikker mere end 5 genstande på samme dag (1 genstand = 1 øl, hvis det er en almindelig øl og ikke en stærk øl eller 1 glas vin) Sådan som du beskriver din fars måde at drikke på, så er der en høj risiko for, at han udvikler en afhængighed, som jo gør, at det bliver mere og mere svært at stoppe med at drikke, fordi man vænner kroppen til at skulle have det - alkohol er jo afhængighed-skabende.
Når de anbefaler det, så er det ene og alene set ud fra, at det er der alkohol begynder at gøre fysisk skade på kroppen...
Det siger altså ikke noget om, hvornår man synes, at den måde der bliver drukket på, at det ikke er så fedt at være sammen med, som du netop beskriver... Der er mange børn og unge, der beskriver det der med, at når en voksen drikker for meget, så bliver de på en eller anden måde anderledes... eller bliver uforudsigelige i den måde de er på, måden de gør tingene på, hvad de laver, måden de snakker på, ser ud m.m. - og det giver sådan en utryg fornemmelse - kan du genkende noget af det
Må jeg spørge hvor gammel du er? Har du søskende du er sammen med på samvær hos din far? Har du prøvet at snakke med andre om det?
Måske kan skrive lidt mere om, hvad det er, der ikke er så fedt ved at være der, når han drikker? - for at jeg kan rådgive dig lidt bedre smiling smiley
Kærlig hilsen
Helle
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.
Klik her for at logge ind