Min mor drikker, hun har fået en kæreste og det virker bare som om han er ligeglad, min mor bruger ham bare for at få penge, og min mor sad 2 dage før min fødselsdag og var fuld. Min kæreste har Oplevet at min mor Lå nøgen og var skide fuld, og hun er ikke til at kontrollerer, og hun lyver og bliver skide sur hvis man siger noget til hende, hvad skal mig og min søster gøre?sad smiley

Re: Min mor er påvirket hele tiden...
31 Jan, 2018 10:47
Kære Stres
Tak for dit brev her på HOPE/ung. Godt at du har fundet frem til brevkassen. Det kan være første skridt imod at gøre noget og få noget hjælpthumbs up
Jeg vil stille dig nogen yderlige spørgsmål i forhold til at få en uddybning af din situation, så jeg kan guide dig bedst muligt. Så kan du skrive igen - og jeg svarer dig winking smiley
Det lyder til at I er havnet i en rigtig svær situation, hvor jeres mor drikker meget og laver ret pinlige ting!
De ting du fortæller, har jeg hørt andre børn og unge fortælle om også.
Børn og unge oplever, at deres forældre tilsidesætte opmærksomheden fra deres børn for at drikke. Det er som om, at alkoholen bliver det vigtigste. Og så står I der tilbage som børn og føler jer overset og alene.
Jeg kommer til at tænke på...
- hvor gammel er du og din søster?
- har i en far, og kender han til problemet?
- er der andre voksne, som kender til at din mor drikker?
Hvilke situationer har i forsøgt at tale med din mor? Er det når hun har drukket? Er der situationer hvor hun ikke drikker, hvor det er muligt at få en snak med hende? Det er nemlig næsten dømt til at mislykkedes, hvis I forsøger at tale med hende, når hun allerede har drukket, da alkoholen gør, at man mest tænker på sig selv, og har svært ved at se andres følelser og behov.
Hvad med hendes kæreste... Drikker han? er han mulig at tale med omkring den måde jeres mor drikker på, og måske få ham med i en snak med hende?
Skriv gerne tilbage winking smiley
Kærlige hilsner og tanker fra
Lise Rådgiver
Re: Min mor er påvirket hele tiden...
12 Feb, 2018 8:57
Jeg er 14 år og min søster er 16, vi har en far som kender til det, men gik fra hende pga problemet. Min mor’s kæreste ved også godt at hun har dette problem, men ingen kan rigtig styre hende... han drikker selv vin og øl, og det bekymre også min søster og jeg... vi har snakket med hende, både i tilstanden og uden for hendes druk, men hun forsvare sig selv, og engang bad hun os om at gå fordi hun ville have mere at drikke!... jeg er meget påvirket af stres, og sover ikke, heller ikke spiser, og jeg føler lidt den eneste grund til jeg og min søster bor hos min mor, er fordi vi ikke kan bo hos min farsad smiley(( Min mor’s kæreste er ikke til at snakke med, han virker til at bare hade mig, så den eneste jeg snakker med er min kæreste, og min far, men de rådgiver mig også og hjælper mig. Men det er stadig svært at leve med hver dag!!!
Re: Min mor er påvirket hele tiden...
08 Mar, 2018 9:49
Hej Stres
Jeg har netop opdaget at du har skrevet igen på vores "tråd". Beklager at jeg først skriver tilbage nutongue sticking out smiley
Det lyder til at du og din søster er meget alene om tingene, og de ting I har forsøgt nytter ikke noget.
Har du prøvet at tale med en lærer om, hvordan du har det og hvilke problemer der er hjemme?
Skriv gerne igen, så skal jeg nok holde øje ;-)
Kærlige hilsner fra
Lise Rådgiver
Re: Min mor er påvirket hele tiden...
26 Mar, 2018 12:56
Jeg ville også gerne have snakket med min dansk lære, men lige da jeg havde besluttet mig for det, stoppede han... og har kun 1 anden fast lære( matematik lære) men han er voldelig og kan godt finde på at slå.. så jeg har ikke rigtig andre at komme til meresad smiley
Re: Min mor er påvirket hele tiden...
03 May, 2018 21:27
Hej Stres
Hvordan har du det nu? Har du stadig ingen voksne at tale med?
Jeg har læst med i denne tråd mellem dig og Lise - jeg er også rådgiver her på Hope.dk.
Jeg synes, du skriver meget klogt om, hvordan det påvirker dig med din mors druk.
Det er godt, at din far og kæreste hjælper dig. Men måske sker der ikke rigtigt nok?! Selv voksne mennesker som din far aner tit ikke, hvad de skal gøre, når en mor eller far drikker.
Hvis du eller din far har brug for et råd, kan I hver især ringe til Alkolinjen: 80 200 500. Ring ml. kl. 11 og 15 i hverdagene. Det er anonymt og gratis.
Du kan også bare ringe og fortælle, hvordan du har det.
Det synes jeg, du skulle gøre.
kærlig hilsen
Louise / rådgiver
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.
Klik her for at logge ind