Hej brevkassensmiling smiley
Vi er en gruppe på tre, som har brug for hjælp til besvarelse af nogle spørgsmål til vores projektopgave.
Vores projektopgave omhandler unges alkoholkultur.
- På hvilken måde påvirker forældrene unges alkoholforbrug?
- Påvirker unges omgangskreds deres forbrug af alkohol? Hvis ja, hvordan og/eller hvorfor?
- Er man mere disponeret for at begynde at drikke i en tidlig alder, hvis man har en alkoholiker i familien?
- Påvirker det kulturens syn på det enkelte individ, udfra hvor meget man drikker?
- Hvorfor drikker unge?
Vi håber I kan svare på vores spørgsmål, på forhånd tak.
Venlig hilsen Emilie, Mathilde og Jakob fra Kroggårdsskolensmiling smiley

Re: Projektopgave
08 May, 2018 10:21
Kære Emilie, Mathilde og Jakob
Tak for jeres spørgsmål, det lyder som et godt emne for en projektopgave thumbs up
Det vil dog være ret omfattende at begynde at svare på jeres spørgsmål her. I må nok igang med lidt grundigere research og selv drage nogle konklusioner smiling smiley I kan starte med at kigge på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.
Derudover kan der måske være noget brugbar viden her:
[sundhedsstyrelsen.dk]
[videnskab.dk]
[www.fuldafliv.dk]
Hvis I er i tvivl om nogle af jeres konklusioner til slut, kan I evt. ringe til Alkolinjen 80 200 500 ml. kl. 11 og 15 i hverdage og høre, om de har tid til at svare jer.
Go' arbejdslyst!
bh
Louise - rådgiver
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.
Klik her for at logge ind