Hej !
Jeg har brug for nogle råd angående min far.
Jeg er skilsmisse barn sammen med min søster.
Hun var i statforvanlingen sidste år, da hun ikke havde lyst til at se vores far i weekenderne eller ferierne.
Hun fik så lov til at kun bo hos vores mor, hvilket jeg også ønskede.
Vores far var lige gået fra hans kæreste, (hun har 2 piger) hvor de flyttede.
Efter nogle måneder fik jeg lov til at komme hver anden weekend, hvilket jeg var meget glad for.
Inden det, skiftede jeg skole, (fordi der var ikke flere klasser) hvilket jeg havde det svært med.
Jeg begyndte at gå til psykolog, hun hjalp mig med skolen.
Psykologen og jeg havde også snakket om det med at bo hjemme ved min far, men jeg fortalte ikke alt.
Jeg er stoppet igen ved psykologen.
Det begynder og gå meget dårligt med min far, det startede med at han begyndte at ryge bag min ryg(tror han).
Han drak også, hvilket man godt kunne lugte.
specielt her i sidst røg og drak han meget, og man kunne godt lugte det.
Når han kørte/hentede mig ude ved min hest kørte han meget hårdt, og jeg var klar på at der skete en ulykke (det er ikke første gang).
Jeg vil ikke være hjemme ved min far længere, men jeg er bange for at sige det, for så ved jeg at han drikker meget mere.
Jeg snakkede med min mor om det, hvor hun også sagde at hvis han bliver ved, så stopper hans hjerte en dag.
(han er altid meget rød i ansigtet, og hans mave er meget udspilet, han er ikke særlig høj).

Re: Råd angående min far
22 May, 2018 11:12
Hej DenAnonymePige
Først tak for din henvendelse og så beklager jeg virkelig den lange svartid.
Det du skriver lyder som om du har det rigtig svært og tungt.
Er du kun sammen med din far hver 2. weekend? Dette samvær ønsker du ikke mere, men er bekymret for hvordan din far vil reagere kan jeg forstå.
Din bekymring er du alene med den?
Det er vigtigt du deler dine tanker med nogen og får hjælp.
Din far har måske svært ved stoppe med at drikke og skal have hjælp til det af andre voksne, han skal til lægen eller til et rusmiddelcenter. Nogen gange kan kommunen hjælpe med det hvis de får besked om det , det kan din lærer eller psykolog gøre.
Din mor ved godt at din far ryger og drikker skriver du, er det rigtig forstået? Ved hun kan kører bil påvirket?
Duer meget velkommen til at skrive igen eller du, din mor eller lærer kan ringe til Alkolinjen 80 200 500 hverdage mellem 11-15
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.
Klik her for at logge ind