Velkommen! Log ind Lav ny profil

Har brug for en at snakke med.

Indsendt af Liv
Liv
Har brug for en at snakke med.
06 Dec, 2010 21:00
- Camilla

Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 18/12/2010 14:18 af Liv.
Mathilde
Re: Har brug for en at snakke med.
11 Dec, 2010 22:39
Hej Camilla.

Sikke alt det du har været igennem - men det er godt at du kan sætte ord på det. Jeg har ikke nogen alkoholikere i min familie, men jeg synes alligevel at kunne forstå noget af det du har været igennem. Jeg kan godt fortælle om min familie, selvom jeg meget langt fra er i samme situation som dig, men: Min far har mistet begge sine brødre (mine onkler - har aldrig mødt dem). Den ene ved selvmord og den anden fejlede noget allerede ved fødslen og døde kort efter. Det er aldrig noget vi har snakket om. Jeg har aldrig hørt min farmor eller farfar sige så meget som ét ord om det. De har nok lagt det bag sig, men de har (nok) også haft det rigtig svært. Min farfar døde af alzheimers for en del år siden, men det var bestemt ikke sjovt. Han kunne hverken gå, tale, spise, drikke, huske mig... Og nu har min mormor fået det... Det er ikke det samme som at være alkoholiker, men jeg synes på en mystisk måde at kunne forstå dig.

Jeg synes du skal lave noget sammen med din far NU - fx gå i biografen, bowle, se film, lave snemænd sammen eller hvad han/du nu interesserer jer for. Så kan det være han ikke falder i igen, når han har det godt/er glad... Det er jo nemt at sige for mig, når jeg ikke er i din situation... Men jeg må også snart tage mig sammen og lave noget med min mormor. Vi skal i hvert fald snart ind og se: SPIS BED ELSK sammen...

- Ved ikke om jeg kan hjælpe, men jeg kan lytte...

Mvh. Mathilde
13 Dec, 2010 23:40
Jeg er vokset op med forældre, hvor alkoholen styrede hverdagen. Min Far kørte galt dagen før jeg skulle døbes, og var derefter indlagt i lang tid, hvor ingen rigtig vidste, hvad for nogle men han ville få, og om han ville overleve. Han overlevede ulykken, men efterfølgende begyndte han at drikke endnu mere og blev hurtigt derefter senil dement. Efter ulykken blev han aldrig den samme. Han kunne ikke tåle larm og støj, og det gjorde at jeg ikke kunne få lov til at udfolde mig og være barn. Han havde et temperament der gjorde at han tit var meget hurtig til at ryge op i det røde felt. Kommunen mente derfor at jeg skulle i aflastning i weekenderne, og det kom jeg så.

Det var aldrig nemt at være hjemme i hverdagene, for min far røg tit ind og ud af hospitalet i takt med at hans sygdom og alkoholmisbruget blev værre. Har flere gange oplevet at hospit-alet har ringet hjem til min mor og fortalt at min far altså var stukket af, og de ikke vidste hvor han var. Efterfølgende han blev efterlyst og tit fandt politiet ham og fulgte ham hjem. Mærkeligt at se ens far stå i snevejr udenfor kun i hospitals tøj. Kan huske en særlig gang, hvor jeg vågnede om natten fordi der var larm i huset. Jeg gik ned i køkkenet, hvor min mor og svigerinde sad og græd, fordi min far igen var bleven indlagt men denne gang var der noget anderledes. Jeg husker tydeligt den mørke og klumpende blod på gulvtæppet, som min far havde brækket op. Vidste selvfølgelig ikke som lille hvad der helt var sket, kun at min far var meget syg.

Den efterfølgende weekend var jeg i aflastning, og natten til mandag morgen vågnede jeg med mareridt om, at min far var død. Jeg tænkte jeg ikke videre over det, men gik over og sov videre hos min plejemor. En time inde i undervisningen den mandag blev der banket på døren og ind kom min mor og ville snakke med min lærer. Så fik jeg af vide at min far var død og at jeg skulle med ud og se ham. Den 12maj. 1997 mistede jeg min far.

Derefter kom jeg i familiepleje, hos min moster og onkel. Jeg måtte efterfølgende kun komme hjem til min mor hver 14. dag. og så kun i weekenden. Min mor fik hurtigt en ny kæreste, der røg hash og også drak, så hun begyndte nu at gå på værtshus. Hun fik også sclerose og en svulst på hjernen. Min mor lider også af tvangstanker, og går ikke nogen steder uden et spejl, fordi hun tror, at hun har sår i næsen og at folk kigger mærkeligt på hende. Tit blev jeg ringet op af en meget fuld mor der aflyste, eller af en mor der ringede og sagde at hun heller ville i byen med hendes nye kæreste og derfor kunne jeg altså ikke komme i den her weekend. Hjemme hos min moster og onkel var for det meste godt, og elsker dem utrolig højt. Men har aldrig rigtig følt mig helt hjemme hos dem. De har 3 ældre børn der var meget jaloux på mig og jeg på dem.

Jeg blev hurtigt voksen, og har tit fundet min mor døddrukken med bræk ud over det hele. Har været tilstede og hørt ting børn ikke skal høre, når hun har haft mænd med hjemme. Jeg har vasket hendes bukser når hun har tisset i dem. Der var aldrig ro i huset selvom jeg var der, der blev solgt hash og hendes og min stedfars venner sov tit hos os meget fulde. Min stedfar var ikke sød ved min mor, og vi havde tit ingen penge til mad, så kan huske en sommer hvor jeg var på ferie hos hende, hvor vi spiste toastbrød med jordbær syltetøj i en uge, fordi der ikke var andet.

Jeg er i dag 21 år og er stadig den dag i dag, mor for min mor. I 2008. ringede hun mig op sent om aftenen og var bange og sikker på, at hun var ved at dø. Jeg tog ind til hende og ringede straks til vagtlægen, da hendes kropstemperatur kun var på 32grader. Da lægen hørte at hun var alkoholiker kunne besøget godt udskydes, pga. af "travlhed". Jeg fik af vide, jeg skulle putte hende i kogende bad, så hun fik varmen. Der sad jeg som en 19årig og badede min mor og puttede jeg hende bagefter i seng med masser af tøj på, så hun skulle få varmen.
Dagen efter kom hun til læge og begyndte på antabus, og det hele tegnede godt. Hun holdt med at drikke i næsten 2 år men begyndte igen og drak nogle måneder.
Fra jeg var 8år og til jeg blev 17, led jeg af dårlige nerver der kom pga. omsorgssvigt, og det resulterede i at jeg havde mange sygedage fra skolen. Jeg havde udslæt på kroppen, og lægen kunne ikke sige andet end at det var pga. svigt og mistillid. I skolen blev jeg mobbet både af lærere og elever. Jeg måtte ikke komme med til de andre børns fødselsdage og måtte heller ikke komme hjem og lege med dem, og det var fordi at min mor drak og fordi min far var død af druk. Jeg blev også mobbet med mit tøj og mit hår blev klippet af en bekendt, der IKKE kunne finde ud af at klippe. Da min mor fik en svulst på hjernen, sagde nogle klassekamme-rater til mig, at min far var død og nu døde min mor nok også. Det har været svært for mig igennem hele mit liv at blive "valgt fra" Jeg har den dag i dag svært ved at stole nogen, for når man ikke kunne stole på ens mor, hvem kan man så stole på? Jeg er i dag 21 år og er stadig den dag i dag, mor for min mor.

Min storebror, har desværre ikke kunnet holde sig for alkohol, og har 2 gange været indlagt på psykiatrisk hospital pga. Alkohol og dårlige nerver. Han har ofte ringet og truet med selvmord samt at han vil droppe kontakten med sine børn på 8 og 10. Min storesøster har heller ikke haft det nemt, og har også mange gange ringet grædende til mig, når hun syntes at har været for svært. Hun har også haft selvmords tanker, men har det heldigvis meget bedre nu.

I slutningen af 10kl. 2006 blev alt bare for meget og jeg forsøgte selvmord, Jeg blev indlagt men blev udskrevet igen kort tid efter, og fik derefter tildelt en kontakt person, der skulle støtte mig i hverdagen. Jeg kom til psykolog og samtidig på lykkepiller.
Efter alt det her, begyndte tingene at se lyser ud men nu er min mor røget i et hul igen... her op til jul, og jeg sidder med den der føelse af at jeg burde holde jul med hende fordi hun dog er ked af det, men også fordi jeg er bange for at miste hende, hvem ved... måske er hun her ikke næste jul... Jeg er ved at bryde sammen pt. min kæreste forstår mig ikke.. har ingen i familien at snakke med, så jeg blev faktisk glad da jeg så dit indlæg!!!! jeg har os brug for at snakke, har brug for en der forstår hvilket et marridt det er at gennemgå sådan nogle ting! selvom vi siger til os selv at vi skal være stærke så hjælper det intet, for det er vores forældre, og vi elsker dem, og derfor bekymrer vi os!!!

Kæmpe knus til dig fra mig!
Liv
18 Dec, 2010 10:59
Tak for jeres svar, undskyld at jeg har været så længe om at skrive tilbage, ville bare ikke skrive før jeg havde tid til at give mig god tid til at svare.

Mathilde: tusinde tak for dit svar, det virker til at du også har været en del igennem med dødsfald, det må virkelig også være hårdt, for der er jo et Tabu i alle familier, bare af forskellig art, og det er jo aldrig sjovt. Men det lyder som en god idé at lave noget med ham, han har også altid gerne ville have mig med til koncerter smiling smiley
Det lyder som en god idé at lave noget med hende, har hørt det skulle være en rigtig god film smiling smiley

Tusinde tak i hvert fald for svar, og vil da meget gerne snakke med dig om det, også det som du har været igennem. smiling smiley
Mvh Camilla.

Hej dig smiling smiley
Det lyder deme også til at du har været meget igennem, for søren da altså. Bliver så ked af at læse din historie, for det er så sørgeligt når børn er mor for deres mor. Det er jeg virkelig ked af at høre, ingen fortjener sådan en barndom. Det er selvfølgelig svært for andre at forstå, for der er ikke mange der oplever noget ligende ( i hvert fald ikke hvad man ved af)
Jeg prøvede at fortælle om min mors daværende mand da jeg var yngre, men ingen forstod det jo, og ingen gjorde noget ved det, så vi blev bare slået osv. indtil min mor gik fra ham.
Har ofte skulle med ud og hente ham på diverse værtshuse osv. steder ingen børn burde komme. Men jeg vil da meget gerne snakke med dig om de her ting, for det er altid nemmere at snakke med en der forstår det, hvor kommer du fra?

Knus til dig fra mig smiling smiley
Mohammed
28 Nov, 2011 1:53
Jeg boet sammen med min far og hans kone, og hans 5 piger. min far kom al tid fuld hjem slå på mig, kaldt mig luder søn, jeg kom hverdag i skolen med et blot øje jeg sagde altid at jeg faldt af trapperne til min lære . min mor døde af kræft for et år og 3 måneder siden i u.s.a . min sted mor var lige glad med mig kikket skævt på mig fik til at lave mad vaske tøj gøre rent i hele huset passe børn.jeg græd hver nat var ked af gud tog min mor, en nat hørte han mig græde og kom ind til mig og sagde er du en mand eller en kælling lig som din luder mor. tog sit bælte slå mig med den og slog mig i hoved. næste morgen tag jeg i skole med to blå øjne. sagde til min lære jeg faldt.efter skole tag hjem og er i gang med at lave mad,kom politiet og banket på døren min stedmor åbnet døren de brasset ind og gik ind til min fars værelse der hvor han sov de sat ham i hånd jern og tog ham med. en politi betjent tog med på et opholdsted. kan ikke falde i søvn tænker på min mor hver sekund tag til skolen og falder i søvn i timerne, de andre børn kigger skævt på mig, taler bagved min ryg. siger han snakker aldrig hvad er der galt med ham.spiller fodbold i min fritid har spillet gratis siden jeg var syv år i Rødovre bold klub for træneren sagde jeg havde talent, men kan ikke koncentrer mig nogen gange Tænker jeg på hvordan det er i paradisset uden had vrede ondskab vil have at alt det skal stoppe.
26 Dec, 2011 13:04
bare skriv til har været igennem det samme :-)
nettp
Har følelser for min venindes eks
05 Mar, 2017 21:49
hej
-------------------------------------------------------
> - Camilla
Hjælp
Martin
22 Dec, 2017 19:05
I speak english
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet.
 **     **  **     **  **     **  **     **  **     ** 
 **     **  **     **  **     **  ***   ***   **   **  
 **     **  **     **  **     **  **** ****    ** **   
 **     **   **   **    **   **   **     **    ** **   
 **     **    ** **      ** **    **     **   **   **  
  *******      ***        ***     **     **  **     ** 
Overskrift: