Velkommen! Log ind Lav ny profil

Følelse af skyld og forpligtelser

Indsendt af Oudixen
Følelse af skyld og forpligtelser
15 Jan, 2018 0:52
Hej..
Jeg ville egentlig bare høre om jeg måske er den eneste som der sidder her med en ofte følelse af skyld eller forpligtelser?

Min far drikker - han drikker meget, og da mine forældre blev skilt for omkring 15 år siden da jeg var 4 år, valgte jeg selvfølgelig stadig at se min far hver weekend, fordi jeg jo savnede ham og ikke helt forstod situationen, så med min ældre søskende kom vi der sammen hver weekend til at min søskende ikke havde tid og lyst længere, hvilket vil sige at jeg stadig kom der alene hver eneste weekend fra da jeg cirka 7-8 år til jeg tog på efterskole som 15 årig, derfor har jeg oplevet enormt mange ting, ting som min søskende ikke har og ting som han/hun ikke selv opfatter på samme måde, men jeg kan så tydeligt huske min far sige til mig i fuldskab at han var så glad for at jeg stadig kom hos ham, nu hvor min mor og bror/søster jo havde forladt ham, og der var så meget mere i det hele osv, men jeg kan bare huske hvor dybt det satte sig i mig - og stadig gør.. Han drikker endnu mere i dag end nogensinde, og jeg er bange for hvad det udvikler sig til.. Han nægter at indse han har et problem, men når ting går ham i mod bliver der altid kørt psykisk terror på mig, og når han så igen bliver ædru dagen efter, og kan se hvad han har gjort får jeg sendt nogle penge og en besked om “Håber du har det godt”..
Jeg ser ikke min far mere end højest et par gange om måneden nu, og det er enormt hårdt for mig, fordi jeg har altid været min far’s lille pige, men samtidig også følt mig som hans “mor”.. Jeg har svært ved at tale med andre om det her, men jeg føler mig enormt alene med det, og jeg ville bare høre om der måske bare var én som kunne genkende noget af det?
Jeg savner bare min gamle far så inderligt meget... De ting han plejer at sige giver mig bare en forpligtelse til at passe på ham som var jeg hans mor, og en følelse af at det er min skyld han sidder der alene hos ham selv og drikker, fordi det er jo de ting han siger til mig når han er fuld..
MILD
Re: Følelse af skyld og forpligtelser
23 Feb, 2018 22:07
Hej med dig
Du er ikke den eneste, jeg er har en far som drikker for meget og som i den forbindelse også bliver modbydelig i sin måde at være på, de ting han siger såre rigtig meget, jeg har i mange år gerne ville snakke med ham om at jeg ikke ønsker at se ham når han drikker, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det pga min samvittighed og om han bliver ked af det. Jeg elsker min far, men ikke når han drikker. Hvis man ikke ønsker at ens forhold resten af ens liv til være fuld af skuffelse og bekymringer, tårer så skylder man sig selv at sige fra.
24 Mar, 2018 17:19
hej
Du skal huske på af det du ikke er den enste med en far der drikker. Min far drikker også. jeg kender den følse med af følge sig som en mor over for en der fartisk burde være en far. jeg har snakke med nogle med min familie der syndes jeg skulle skrive et brev til ham. Jeg fortalt fx hvordan jeg havde det med af han drak. så han måtte vælge med mig eller alkohold. jeg ville bare anbefald det med af skrive et brev til ham for det vil måske hjælpe dig. og få dig til af tænke megen ting i gemen.

sorry forstave fejl er ordbind
Anonym bruger
19 Apr, 2018 8:51
slik min fede gynder.

det føles nemelig godt og mit vide sovs smager mega godt idag!!!!!!!!!!!!!!!!spinning smiley sticking its tongue outhot smiley
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet.
 ********  **      **  **     **  ********   **    ** 
 **    **  **  **  **  ***   ***  **     **   **  **  
    **     **  **  **  ** *** **  ********      **    
   **      **  **  **  **     **  **            **    
   **      **  **  **  **     **  **            **    
   **       ***  ***   **     **  **            **    
Overskrift: