Velkommen! Log ind Lav ny profil

Min far drikker

Indsendt af Astrid
Astrid
Min far drikker
11 Dec, 2017 21:35
Hej.
Jeg har i mange år haft en far som har drukket for mange øl.
Min mor gik første gang fra ham, da jeg var 15 år og gik i 9.klasse, men de fandt sammen igen da han overbeviste hende om at han ville gå i behandling og her startede han på antabus.

Dette holdt dog ikke og i foråret i år fandt jeg ham med øl og det viste sig at han havde drukket i lang tid. Vi havde allerede der sagt, at han skulle vælge mellem flasken eller hans familie. Han flyttede her i sommers, så mig og min mor boede alene. Her følte jeg en enorm forældrerolle både for min mor og far, fordi min mor var enorm ked af situationen - lige så min far. Jeg er desuden blevet student i sommers og følte mig derfor enorm skuffet fordi min far ikke var en del af det. Jeg sagde han ikke måtte komme, både fordi jeg syntes det var Pinligt og fordi mine 3 andre storesøskende ikke ville se ham. Jeg har set ham ca 1 gang hver anden uge siden i sommers.

Han har nu igen ikke kunne holde op med at drikke, selvom han har gået til AA-møder og det har endnu engang skuffet mig. Det har også resulteret i st min mor vil skilles for anden gang med ham. Min mor har brug for at være mor for os og det er jeg rigtig glad for. Hun prøver KUN at gøre det bedste for mig.
Jeg bekymrer mig virkelig også meget omkring hans ensomhed, fordi han ikke rigtig har andre end os, sin familie, hvor min mor og søskende har droppet kontakten. Han har tidligere truet med selvmord (hans mor gjorde det også) og jeg føler at hvis jeg dropper kontakten så vil han gøre noget mod sig selv...

Jeg har fortalt mine tætteste veninder omkring hans alkoholproblemer og så mine søskende og min mor, men jeg syntes at det er enormt pinligt med min far.

Min far er en rigtig dejlig mand når han ikke drikker, men alkohol påvirker ham dårligt så han bliver sur og skælder ud på min mor. Han bliver også som et lille barn og kan ikke klare sig selv.