Velkommen! Log ind Lav ny profil

Min far drikker hver dag

Indsendt af Emmaamme
Emmaamme
Min far drikker hver dag
25 Dec, 2017 23:45
Hej..

Jeg er 14, og mine forældre er blevet skildt for 4-5 måneder siden.
Grundet dette var min fars utroskab. Og at han tit blev sur, og var voldsom ved min mor.

Min far har altid drukket. Da jeg var mindre lagde jeg ikke rigtig mærke til det, jeg tænkte bare "Nårh ja, et par øl i garagen, og to glas vin til og efter aftensmad.."
Men her for nyligt er det gået op for mig, at min far drikker nærmest hver dag. Det kan komme op på 5-6 genstande, på 3-4 timer. Om det er meget eller ej ved jeg ikke.

Min far er sådan, at han bliver gladere efter at have drukket, men samtidigt skal der heller ingen ting til at han bliver sur.
Et eksempel på dette, er en gang, hvor jeg og mine forældre var hjemme (mine søskende var andre steder)
Jeg sidder nede på mit værelse og kan høre den skændes. Pludselig hører jeg et bump ved trappen, efterfulgt af et piv. Det var så min hund min var havde smidt ned af trappen. Jeg går så ud og for hevet han væk. Men med det samme kommer der en stol flyvende. Den er tæt på at ramme både mig og min hund, men gør det heldigvis ikke. Samtidigt får jeg så at vide senere, at min far har haft slået min mor, og smadret hendes telefon..

Hvad jeg egentligt ville spørge om er, skal jeg sige noget, eller gøre noget ved dette? Min mor har rådet mig til IKKE at gøre det, da hun mener det vil ende med at gå udover hende, og mig. Men jeg har brug for at gøre noget, da jeg både frygter for hans helbred, men også at han en dag bliver voldelig overfor mig og mine søskende.
Findes der et sted, hvor man anonymt kan melde folk til at få hjælp? Og de så kontakter denne person, altså min far og tilbyder ham hjælp? Eller hvad skal jeg gøre?

Mvh mig
Re: Min far drikker hver dag
30 Dec, 2017 22:00
Kære Emmaamme

Øv, hvor er det uretfærdigt, at du er vokset op med en far der drikker for meget.
Det er jo slet ikke okay at din far smider din hund ned af trappen eller slår din mor, slet ikke!
Det er også ulovligt.

Det er ikke din skyld at din far drikker for meget og det er heller ikke dit ansvar at få din far til at drikke mindre.
Din far brug for at få hjælp af professionelle alkoholbehandlere.
Og I andre i familien har brug for at føle jer sikre og trygge.
Slut med druk og vold.

Du spørger om der findes et sted, hvor man anonymt kan melde folk til at få hjælp?
Der er steder du og din mor kan kontakte anonymt og få rådgivning om, hvordan I bedst kan hjælpe din far i behandling.
Men der er desværre ikke nogen der kan garantere, at din far kommer i behandling, hvis han ikke selv vil.

Derfor vil jeg på det aller aller kraftigste opfordre dig og din mor til at kontakte alkoholbehandlingen i den kommune I bor i.
Og hvis de ikke er gode til at hjælpe jer i den kommune I bor i, så har I ret til at få hjælp i hvilken som helst kommune.
> klik her og se en liste over alle alkoholbehandlinger

Du kan også ringe til Børnetelefonen på 116 111 og fortælle dem om dine oplevelser.
Eller ringe anonymt til Alkolinjen på 80 200 500 alle hverdage fra kl. 11 til 15 og tale med en alkoholrådgiver.

Du har også selv mulighed for at få støtte og hjælp til at få styr på dine tanker, følelser og oplevelser du har haft med din far.
Det kan du gratis hos en lang række steder rundt i landet.
Du kan ringe til dem anonymt.
> se landkort med adresser på alle steder du kan få hjælp

Skriv meget gerne tilbage om, hvad du og din mor tænker at gøre og om jeg kan hjælpe på andre måder.

Med stor hilsen
Allan rådgiver
Beklager, kun registrerede brugere må sende spørgsmål i dette forum.

Klik her for at logge ind