Velkommen! Log ind Lav ny profil

Har du oplevet at være på ferie med en mor eller far, der drak alt for meget?

Indsendt af admin
08 Jun, 2017 12:02
Så vil vi meget gerne høre fra dig.
Skriv lidt om hvad der skete her på Hope Ung.

Sommerferien kan blive ret trist, hvis din mor eller far bliver fulde og pinlige.
Derfor vil Alkohol & Samfund i aviser, radio og tv, give forældre gode råd om, hvordan de kan planlægge ferien med mindre sprut og mere familiehygge.

Vi håber at finde nogle unge over 18 år, der vil står frem og fortælle om deres oplevelser med mor og far der drikker på ferien.
Så vi vil meget gerne høre fra dig.
Hvornår er man ikke længere et barn til en alkoholiker? Jeg er 31 år, gravid med tvillinger og hjemvendt fra en uge på Mallorca med min familie. Ferien var ikke af den bedste slags -jeg har ikke rejst med mine forældre de sidste 15 år, så jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente, nu hvor vi skulle bo sammen i en hel uge(!).
Min far har været gennem en dobbelt bypass operation november sidste år, så denne ferie var mine forælders måde, hvorpå vi som familie kunne være sammen igen og få nogle gode oplevelser.
Stemningen vendte dig ret hurtig, da min mor var fuld hver/hveranden aften. Jeg er tom for energi og jeg er begyndt at føle en vrede til hende, som også går ud over min far, da jeg ikke gider besøge dem, da aftensmad hos mine forældre ikke kan indtages uden et glas (læs: flaske) fra min mors side.
Sammenlagt har det stået på i over 2 år, og nu er jeg færdig, udbrændt, ked af det, forvirret og flov.
Re: Har du oplevet at være på ferie med en mor eller far, der drak alt for meget?
07 Aug, 2017 11:48
Kære Maria

Tusinde tak for dit svar og undskyld det sene "ferie svar".
Du har da helt ret i at man stadig er barn til en alkoholiker, når man som dig er 31 år og har en mor der drikker for meget.

Aller først respekt til dig, for at stå frem og skrive om ferien med en mor der drak.
Har du brug for at tale med en rådgiver, er du meget velkommen til at ringe til Alkolinjen 80 200 500 alle hverdage kl. 11 - 15.

Vores mål med opslaget var at finde unge over 18 år, der ville stå frem og fortælle om oplevelser med at være på ferie med en mor eller far der drak for meget. Vi fik kontakt med Sissel, der fortalte om sine oplevelser på DR: Se artikel med Sissel om ferien med fulde forældre

Vi vil også meget gerne lave en livsfortælling om dine oplevelser, hvis du har lyst og energi til det?
Det kan laves ved at du selv skriver, eller at vi interviewer dig og at du så får interviewet til godkendelse før det lægges ud på vores side med livsfortællinger
Skriv gerne til ajo@hope.dk, hvis det har din interesse.

Med venlig hilsen
Hope
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet.
  ******    **      **  **              **  **     ** 
 **    **   **  **  **  **              **  **     ** 
 **         **  **  **  **              **  **     ** 
 **   ****  **  **  **  **              **  **     ** 
 **    **   **  **  **  **        **    **   **   **  
 **    **   **  **  **  **        **    **    ** **   
Overskrift: