Velkommen! Log ind Lav ny profil

kan ikk holde det inde længere:'(

Indsendt af ??????
??????
kan ikk holde det inde længere:'(
01 Oct, 2008 15:37
Hej.
Jeg er en pige på 16 snart 17 år, og jeg har et stort problem.
Jeg kan ikke holde det inde mere, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe...
Mine forældre blev skildt da jeg var 10 år,og min far er stor alkoholiker.
Jeg har altd været fars pige, indtil da jeg var 14, der begyndte han og ikke ville snakke med mig, og jeg ved ikke hvorfor:'(
Jeg går hele tiden og tænker på om det er mig der har gjort noget galt, eller om han bare er sådan pga, øllene.
Jeg tænker tit på ham, hvorfor han er sådan.
Jeg går i 10 klasse på folkeskolen, og jeg kan ikke koncentrere mig, fordi jeg tænker så meget, og jeg er meget bagud .
JEg har ingen selvtillid, og jeg føler ikke jeg kan stole på nogen, jeg fortæller aldrig hvad jeg føler, jeg holder det bare inde, indtil jeg er helt nede i kulkælderen..
Også har jeg det meget svært ved at komme op igen. please hjælp miig.
Knus fra Amalie...
Hunti
Re: kan ikk holde det inde længere:'(
05 Oct, 2008 20:51
For det første skal du vide at din far er herre over sit eget liv, det er ham der vælger at drikke. Du er ikke ansvarlig for ham, det er faktisk omvendt.

Du burde snakke med nogle om det, se om du kan få noget hjælp til ham. Han er nødt til at stoppe sit misbrug, både for hans egen for din skyld.

Du er nødt til selv at gøre noget, det ser jo ikke ud til at din far får gjort noget ved situation.

Se om du kan forandre dit liv til det bedre.
hej ...

min mor er alkoholikere og jeg kan heller ikke holde det inde mere..

nogle gange for jeg selvmordstanker og ville dø!

jeg kender det, tro mig .

hilsen mig sad smiley
Jørgen Stæhr
14 Oct, 2008 11:08
Hejsa

Det er ikke din skyld! - det er sgu ens forældre der skal opføre sig som forældre... Det med Øllene er et afhængighedsforhold, hvor afhængigheden tit bliver det alt overskyggende!

Uden at vide det vil jeg helt sikkert tro at din far er utroligt glad for dig! men øllene og det at have brug for dem lukker bare for så mange andr følelser, og måske skammer han sig jo nok også en del!

Det er i al fald min erfaring med min mor, hun har været alkoholiker siden jeg var 13 eller sådan... Og den med selvtilliden kender jeg bestemt godt, men tænk på det sådan her - du er over stærk bare fordi du kan "overleve" det pres det er at have en forældre med et misbrug - det gør dig stærk senere i livet - det lover jeg dig!, så op med hovedet du!
sls
Re: kan ikk holde det inde længeresad smiley
21 Oct, 2008 17:22
jeg har også en alkoholiger som far og mine forældre er også skilt. så jeg ved godt hvordan du har det. men jeg kan desvære ikke hjælpe dig ØV... kh sls
Daniel BRuhn
23 Oct, 2008 18:45
Kan se at det er et stykke tid siden at indlæget er skrevet, men ja vil da forsøge at svare alligevel.

Ved godt at det er svært at sige til andre, men ja kan anbefale at du prøver at snakke med en vejleder på din skole, da de kender til hvor du kan få den fornødene hjælp og da de har tavshedspligt, som alle dine lærer også har. Og husk på at du på ingen måde kan stå til regnskab overfor at din far han drikker uanset om han så når han er fuld og sur og måske skælder dig ud og siger at det er din skyld, men nej det kan på ingen måde være din skyld. Og tro mig det er ingen skam at fortælle det til en man stoler på og som kan gøre at man får den hjælp man behøver.

Og ja det er svært at gå i skole, jeg gjorde det samme da jeg skulle tage min 10.kl. jeg bestod den. men kun fordi jeg valgt at nu ville jeg ikke finde mig i det mere, sys at når det havde stået på i mere end 10 år, at så var det nok og at det ville jeg ikke finde mig i.

Så håber du forstår at det er vigtigt at du får den hjælp du behøver, og tro mig du skal nok få den, for kommunen er forpligtet til at hjælpe dig.

Håber du kan bruge noget af det.
19 Apr, 2018 8:48
Jeg vil også gerne dø. Og så når jeg er død kan i sutte min pik
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet.
 **              **  **  **  **  **     **  **     ** 
 **              **  **  **  **  **     **         ** 
 **        **    **  **  **  **  **     **         ** 
 **        **    **  **  **  **  **     **  **     ** 
Overskrift: