Velkommen! Log ind Lav ny profil

Kunne det ramme mig at blive alkoholmisbrug?

Indsendt af Aldrigmere
Kunne det ramme mig at blive alkoholmisbrug?
03 Jan, 2018 8:35
Hej Hope. Ved ikke hvordan jeg skal starte , det her er mit første indlæg.

Jeg har fundet frem til at jeg nok har et alkoholproblem.

Jeg drikker ikke i hverdagene og jeg behøves heller ikke at drikke i hver weekend. Til tider når jeg drikker kan jeg sagtens nøjes med 5-6 almindelige øl også tage hjem ( drikker sjældent hjemme ) men så andre gange får den fuld fart og jeg kan ikke stoppe når jeg første er kommet forbi et punkt, alt bliver drukket for at min promille kan blive hævet ligesom en luftballon og det kan helst gå stærkt. jeg vågner op dagen efter og har det ganske skrækkeligt. Hjerteknib , sved ture og dårlig samvittighed for jeg kan ikke huske halvdelen af min aften. Nogen gange hvis jeg har taget i byen har jeg sikkert mødt nogen hvor jeg har fået snakket over mig med et eller andet åndsvagt.

Jeg har ramt bunden , jeg har sagt det til min kone flere gange at nu stopper jeg med at drikke , ikke bare 1-2 øl men alt , for kan ikke styrer mig hvis jeg kommer til punkt 0.
Bonafide Addict
Re: Kunne det ramme mig at blive alkoholmisbrug?
03 Jan, 2018 13:38
Aldrigmere Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Hope. Ved ikke hvordan jeg skal starte , det
> her er mit første indlæg.
>
> Jeg har fundet frem til at jeg nok har et
> alkoholproblem.
>
> Jeg drikker ikke i hverdagene og jeg behøves
> heller ikke at drikke i hver weekend. Til tider
> når jeg drikker kan jeg sagtens nøjes med 5-6
> almindelige øl også tage hjem ( drikker
> sjældent hjemme ) men så andre gange får den
> fuld fart og jeg kan ikke stoppe når jeg første
> er kommet forbi et punkt, alt bliver drukket for
> at min promille kan blive hævet ligesom en
> luftballon og det kan helst gå stærkt. jeg
> vågner op dagen efter og har det ganske
> skrækkeligt. Hjerteknib , sved ture og dårlig
> samvittighed for jeg kan ikke huske halvdelen af
> min aften. Nogen gange hvis jeg har taget i byen
> har jeg sikkert mødt nogen hvor jeg har fået
> snakket over mig med et eller andet åndsvagt.
>
> Jeg har ramt bunden , jeg har sagt det til min
> kone flere gange at nu stopper jeg med at drikke ,
> ikke bare 1-2 øl men alt , for kan ikke styrer
> mig hvis jeg kommer til punkt 0.

Ja noget kan tyde på du har anlæg for #Kemisk Afhængighed" Manglende "StopKlods" er en klar indikator, det vil højest sansynligt gælde for alle "StemningsRegulerende" midler.

Den oplevede jeg selv allerede første gang jeg drak alkohol, og den har fulgt mig i over 30 år, som søn af ikke "Misbrugere" - "Ægtemand" - "Far" - Læs den engelsk skrevne "Afhængighedens 3 faser" Se om du kan placere dig selv i den.

Så kan jeg give dig et godt råd, uanset hvor du placerer dig selv, så er "Erkendelse" den eneste vej, og søg hjælp.

Der er kun én grund til du skriver her, den kender du godt selv, når du mærker efter thumbs up
Re: Kunne det ramme mig at blive alkoholmisbrug?
06 Jan, 2018 17:02
Hejsa, hver gang jeg læser et sådant indlæg glædes jeg, ikke fordi du har et problem, det havde du jo også selvom du ikke skrev, men det at du har skrevet betyder at du ved der er noget galt og du vil gøre noget ved det.

For meget præcist 12 år siden startede jeg med at skrive herinde under overskriften "Starte med at stoppe" .

Det tog lidt tid men alkohol ambulatoriet, AA, terapeut, familie rådgivning, accept af mig selv + en anden måde at opfatte verden på + en masse andet gør jeg i dag kan sige det er mere end 11år siden jeg sidst drak.

Men vigtigt for mig var at arbejde med grundene til jeg drak, og det har været interessant, hårdt, lærerrigt og ikke altid lige nemt.

Og svaret på overskriften var nej for mig i lang tid, jeg havde bare et overforbrug, men jeg skal bare tænke på da jeg fik en datter og var indlagt på patient hospitalet med konen og datteren den første nat, der havde jeg baggage med, ½ flaske rød Ålborg.

Men det var jo bare for at fejre den lykkelige begivenhed, ikke andet, men kan se nu det er da ikke normalt. Men et eksempel på at jeg drak på bl.a. mine følelser. Men heldigvis fik jeg stoppet da hun var 4 år gammel.

Håber det bedste for dig, søg hjælp, den er der masser af steder og led til du finder det der virker for dig

/ Bjarne
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: