Velkommen! Log ind Lav ny profil

kender i det?

Indsendt af stupez
kender i det?
30 Jan, 2018 23:57
nu er der gået en måned, og jeg har været ædru hele januar, uden hjælp og det går fint, faktisk så fint at mine åndsvage valg og min sindsyge opførelse virker meget langt væk og jeg tager mig selv i at tænke " det var jo ikke så slemt" "så meget drak jeg heller ikke" " jeg kan jo prøve at se om jeg kan styre det" inderst inde ved jeg godt at det ikke kan lade sig gøre, men det er utroligt hvor hurtig man "glemmer" sin opførelse og alt det negative der følger med alkoholen.
afhængigheden er en snu rad og jeg er blevet narret af min egen hjerne flere gange, jeg har bildt mig selv ind at jeg kunne lære at styre det, eller at jeg var "rock n roll" når jeg startede dagen med et par øl eller en halv flaske gin, og det var min måde at skille mig ud fra resten af samfundet på.
lige nu kan jeg ikke stole på min hjerne, den vil gøre alt for at bade i sprit igen, så vejen frem er antabus ellers tror jeg ikke det går som jeg har håbet på.
kender i det?
Re: kender i det?
01 Feb, 2018 20:22
Ja det kender jeg godt, og tror at mange kender til det.
Det er flot du har holdt en hel måned, det er en god start.
Men ja - i starten bliver man hjulpet lidt af nyhedens sejr mht. at leve uden alkohol, hver dag er lidt sin egen sejr i og med den er ædru, og man føler glæde, stolthed og personlig styrke, - men alle disse ting bliver ikke ved at være der i samme omfang, det bliver jo hverdag, ædrueligheden bliver hverdag, og dermed ikke længere i sig selv så fantastisk.... så bliver der mere plads til tankerne om... hallo vi kunne også.... og så slemt er det da heller ikke, osv. osv. som du også skriver.
Og det er vel en af grundene til at mange stopper mange gange, før det lykkes at stoppe sådan rigtigt, hvis det lykkes.
Hvis du tror antabus ville være en hjælp synes jeg det lyder som en god idé, jeg kan læse på nogle af de andre ting du har skrevet herinde, at det går ikke roligt for sig når du tager en tur, så det vil nok være rigtig fint hvis du kan få lidt ekstra hjælp til at stå fast, hvis du føler det begynder at skride, og ja som sagt er det helt normalt at få de udfordringer. cool smiley
05 Feb, 2018 20:55
Hejsa - i kampen mod alkohol er alt tilladt (måske) så hvis du føler at antabus er det rigtige for dig, så går det.

Jeg valgte ikke selv antabus, fik det tilbudt, men jeg vidste jeg skulle arbejde med årsagerne til jeg drak. Det betød så et lille års tid med on / off - inden jeg fik stoppet. Måske var det gået hurtigere med antabus = muligheden for ikke at drikke.

Men var også bange for at jeg ikke ville have arbejdet nok, hvis jeg havde haft denne fysiske stopklods.

Men har stor respekt for dem der vælger det for ikke at komme tilbage.

Og tankerne efter nyhedens interesse- dem kan jeg stadig huske, men også at det blev nemmere og nemmere, men der gik noget tid, inden det blev helt nemt. Men hele tiden ebdre og bedre, men også en masse nye spændende ting i livet jeg skulle til at forholde mig til somædru, nu kunne / ville jeg ikke bare flygte mere.

Så stort tillykke med din første måned og din beslutning.

/ Bjarne
Bonafide addict
13 Feb, 2018 16:47
stupez Skrev:
-------------------------------------------------------
> nu er der gået en måned, og jeg har været ædru
> hele januar, uden hjælp og det går fint, faktisk
> så fint at mine åndsvage valg og min sindsyge
> opførelse virker meget langt væk og jeg tager
> mig selv i at tænke " det var jo ikke så slemt"
> "så meget drak jeg heller ikke" " jeg kan jo
> prøve at se om jeg kan styre det" inderst inde
> ved jeg godt at det ikke kan lade sig gøre, men
> det er utroligt hvor hurtig man "glemmer" sin
> opførelse og alt det negative der følger med
> alkoholen.
> afhængigheden er en snu rad og jeg er blevet
> narret af min egen hjerne flere gange, jeg har
> bildt mig selv ind at jeg kunne lære at styre
> det, eller at jeg var "rock n roll" når jeg
> startede dagen med et par øl eller en halv flaske
> gin, og det var min måde at skille mig ud fra
> resten af samfundet på.
> lige nu kan jeg ikke stole på min hjerne, den vil
> gøre alt for at bade i sprit igen, så vejen frem
> er antabus ellers tror jeg ikke det går som jeg
> har håbet på.
> kender i det?

Ja tror da alle kender det - Selvbedrag hedder det ved også
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: