Velkommen! Log ind Lav ny profil

Antabus....hvor længe?

Indsendt af Diana
Andersr
Re: Antabus og Alkohol
02 Oct, 2014 17:13
og Rene håber nogen her kan give dig et høfligt svar på dit høflige ?
Re: Antabus....hvor længe?
02 Oct, 2014 17:57
Tænk at hive sådan en gammel tråd frem...vi er "nogen" der er her endnu :-)

Vil vel egentlig gi Jørn ret...du må jo ha taget antabus af en årsag?

Hvornår det er ude af kroppen, afhænger helt og aldeles af, hvor mange mg du tog?

Det handler også om hvor "stor" du er...sådan vægtsmæssigt.

Hvis du kun har taget 200mg kan du godt regne med det er ude, men har du taget mere end det, kan det få katastrofale følger,- for den eneste måde du kan finde ud af det, er at drikke og det kan medfører døden....................
Det ønsker du vel ikke??
JørnL
02 Oct, 2014 18:45
Kære Dorthe

Ja, det er ind imellem lidt underligt med disse gamle indlæg. Antabus har været oppe at vende utallige gange i Hopes 11 årige levetid.

Og der har altid været overvejende positiv holdning til, at dem der frivilligt eller ordineret er hoppet på bussen, bruger midlet efter hensigten.

At nogle prøver at knibe udenom viser jo bare, at det føles som en spændetrøje, som nogle kalder det, eller et kemisk fængsel. For drikketrangen tager det helt sikkert ikke.

Det har heller ikke været særlig populært, når nogle ligefrem har givet 'opskriften' på, hvordan man kan drikke sig gennem antabus, evt. med forskellige medikamenter som hjælp.

Det er ikke seriøst, derfor er der mange som har taget afstand til det.

k.h. JørnL

PS: Hvordan går det ellers med dig?
Any.
02 Oct, 2014 23:50
Hej Rene!
Fint du har fundet en så gl. tråd, for det viser der stadig kommer nye til Hope som søger hjælp.
Det kan til tider kræve sit at skrive her så længe man er ny, sidder og føler sig desperat over at ens vaner er sat på stop og hvad så?, den nærmeste tanke var for mig i starten som din, hvornår kan jeg komme tilbage til den kendte hverdag med alkohol for den kendte jeg, prøvedede også at foretrække den.

Der gik ikke lang tid før jeg var klar over jeg ikke kunne leve dette liv, så jeg valgte at opsøge alkoholrådgivningen igen for antabus på betingelse af samtaler og psykologhjælp og andet der kunne hjælpe med at få løst de problemer jeg drak på og ikke bare møde op og få antabussen, det følte jeg nedværdigen.

Fordi jeg havde fundet et let tilgængeligt middel (alkohol) som gjore livet tåleligt, for alt det jeg havde i "rygsækken". men et helvede som enhver der har problemer med alkohol kender.
En stor kamp.

Det der hjalp mig var da jeg blev ved at sige jeg have brug for at få taget hul på alt det jeg ikke kunne finde ud af at leve med, så som rod i papier,boligforhold, venners forventning, faml.`s problemer, stress på arbejdspladsen og m.m..
Så kom jeg videre end bare til kontrol for hvordan går det sigen sidst.
Det er dog en helt anderledes god kamp at føle man får noget ud af at bruge antabus og at begynde på at arbejde/få hjælp til det jeg drak på, (som jeg til sidst var syg af). Any
Nordjyden
03 Oct, 2014 13:32
Gamle indlæg der stadig er her er det vel ikke forbudt, at finde frem.
Og det er ganske enkelt livsfarligt, at drikke på antabus og den side har jeg prøvet og måtte også omkring sygehuset og have noget modgift så hold sig fra den slags.
Og skal man ud af det skal der gå ca.14 dage inden man kan indtage alkohol.
Jeg vil dog nok foretrække, at blive på antabus for når man søger oplysning om, hvornår man kan indtage alkohol igen er det gerne når man er på vej ud på et skråplan.
Kan I alle have en god ædru weekend.
03 Oct, 2014 14:04
Hej Jørn..
Det går godt...har stadig nogen udfordringer og manglende forståelse og respekt, når det drejer sig om alkohol.
Om 25 dage har jeg klaret et helt år uden....med diverse forhindringer, men jeg har ikke drukket på de følelser, situationer, der nu måtte være.

Antabus har jeg stående og tvivler ikke 5 sekunder, hvis der er noget jeg bliver urolig over, med at tage det.

Jeg er ude af diverse smertestillende piller,- ryger stadig og drikker for meget kaffe, men det har jeg det fint nok med.

Har generhvervet mit kørekort og har også fået råd til en lille brugt bil....så jo....den der venter længe nok, venter på noget godt....

Savner dog ofte det mandlige modspil, men ikke for enhver pris :-)

Du er jo sikkert igang med forberedelser til din 70 års fødselsdag.....det er trygt for mig at vide, at ukrudt ikke forgår så let :-)))

De kærligste hilsner og tanker...Dorthe
JørnL
03 Oct, 2014 14:28
Hej Dorthe

Tak for meldingen. Jeg er glad for at se, at du skriver udfordringer, og ikke problemer.
Det er altid lettere at prøve at tackle en udfordring, end et egentligt problem.

Jeg var som bekendt til landsmøde i Aalborg forrige weekend, og sendte dig da også en kærlig tanke i den forbindelse. I år er det vel 9 år siden vi mødtes, så vidt jeg kan regne ud.

Lidt 'nedtælling' er der da i gang, porcelæn og 'de fine glas' er støvet af, så vi er klar til at tække bord senere i eftermiddag. I morgen bliver der ikke meget tid til de indledende manøvrer.

En af mine gæster i morgen er for øvrigt en kvindelig AA'er, som også var med i Køge i sin tid. Hun og hendes mand er så nære venner til os, at de stort set er en del af familien., og omvendt.

Hun skrev i sin tid her på Hope under synonymet Bernadette, for god ordens skyld. Måske du husker hende?

Fortsæt de gode takter, det lader jo til at det går godt. Og glem så alt om omverdenens evt. mangel på indsigt og respekt. Den kan du godt undvære, vi behøver ikke blive bekræftet hele tiden.

Kærlig hilsen

JørnL
03 Oct, 2014 16:14
Hej igen Jørn....
Det var da dagens sætning " vi behøver ikke at blive bekræftet hele tiden"...hvor er det dog rigtigt....tak for den sætning :-)

9 år...ja det skal nok passe...kan huske du blev noget overrumplet over, at jeg sådan lige kom og sagde hej...til dig....syntes jo nok jeg kendte dig :-))) ihvertfald herfra....

Bernadette.....jo hende husker jeg godt....og jeg husker også hvor meget du var der for hende....ligesom så mange andre....blandt andet mig....

Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag imorgen.....om nogen så har du fortjent, at solen skinner på dig.....
Kærligst Dorthe
JørnL
03 Oct, 2014 16:50
Kære Dorthe

Hvis ellers vejrudsigten holder, bliver det strålende sol hele dagen i morgen.
Og det er jo nok ikke bare fordi jeg har fødselsdag ...........

Men det er da en dejlig 'tillægsgevinst' at få, når det nu skal være.
Bordet ER dækket, maden kommer udefra, så vi er så parate som man nu kan være.

M.h,t. det at hjælpe andre - eller i hvert fald forsøge - så er et lidt af et kald for mig. Set i lyset af hvor taknemmelig og glad jeg selv er over at være blevet hjulpet i sin tid.
Eller som det jo hedder sig i AA-terminologi: vi har fået det for intet, og skal give det videre for intet, for selv at kunne beholde det.

Jeg gør det derfor gerne, men har da også været udsat for, at andre bare ikke KAN eller VIL hjælpes, i hvert fald ikke på det givne tidspunkt. Og det bekræfter mig i, at man først skal være klar til at blive hjulpet. Jeg husker det tydeligt fra mig selv.

Kærlig hilsen

JørnL
Henriette
07 Oct, 2014 17:37
Kære med-Hopere

Tjah...den ene tråd eller anledning kan vel være lige så god som den anden...og derfor kan en "nok er nok" reaktion måske tage sig tilfældigt ud.

Men jeg finder, at tonen fra en anden Hope-bruger i denne tråd, er kendetegnende for et debatfora, jeg hverken kan eller vil være deltager i eller bidrager til.

Benytter derfor "den gode" lejlighed til at afslutte mit bekendtskab med Hope dd...

Henriette
lisbet
08 Oct, 2014 8:25
Denne post gør mig ked af det.
Det får være.
Den efterlader mig også dybt desorienteret.

lisbet
lisbet
08 Oct, 2014 8:54
Hej på hope
Ang. Antabus....hvor længe tråden

Jeg er helt på det rene med, at det sjældent har været frugtbart at drøfte takt og tone.

Men jeg sidder med den udfordring, at jeg ikke forstår, hvor takt og tone fejl optræder i den døgnaktuelle del af tråden her.

Kunne godt bruge en kort runde, som gør mig klogere.

Ellers må jeg nøjes med at lukke ned her med tak til Henriette, som jeg personligt kommer til at savne.

Bedste hilsner

Lisbet
Andersr
08 Oct, 2014 15:46
ved sgu ikke om der optræder nogle tt fejl .men det er da tydeligt at trådskrivere bortcviser en ny nemlig Rene. med en masse vrøvl om hvad deres kongelige højheder mener at hope må bruges til feks at gamle tråde ikke må genoptages fordi det har vi allerede talt om. altså os der har mange års blah blah aa sammenhold var det ikke i attenhundrede hvidkål at vi sås...rene får intet svar. jeg gør som henri og er over and out
JørnL
08 Oct, 2014 16:08
Hope's regler for takt og tone lægger op til, at vi skal være en del af løsningen. Og vel sagtens derned ikke en del af problemet.

Når man første gang skriver på Hope for at få gode råd om, hvornår man kan drikke alkohol igen efter indtagelse af antabus, er man allerede ude på et sidespor.

Antabus er som bekendt lægeordineret og på recept, hvorfor vi vel kan gå ud fra, at patienten dels har fået instruks og vejledning i at indtage præparatet, samt hvilke bivirkninger det har. Både generelle, og risikoen for at drikke med antabus i systemet.

Antabus har været på plakaten rigtig mange gange i Hope's 11 årige levetid, det kan man konstatere ved selvsyn ved at læse tilbage på debatsiderne.

I den forbindelse vil man så også finde ud af, at det bestemt ikke er velset at nogle misforstår budskabet, og derfor giver 'gode råd' til hvordan man kan drikke med antabus i kroppen

Det er ingen løsning - tvært imod. Her kan man få hjælp til sit egentlige problem, og tips og råd til at blive ædru, og blive ved med at være det. Det er det der er formålet, ikke at drikke videre.

Jeg har tidligere bragt nedenstående, men gentager det gerne:

'Det er hamrende farligt at drikke på antabus, det ved de fleste som har prøvet det.

På Sundhedslex.dk kan man bl.a. læse følgende ADVARSEL, udover de mere almindelige bivirkninger ved indtagelsen, uden samtidig indtagelse af alkohol. Som er allergiske og hepatiske bivirkninger, bivirkninger i nervesystemet, og 'andre' bivirkninger.
Af disse er alkoholkramper særligt farlige, og kræver prof. hjælp meget hurtigt, ellers kan det medføre døden.

'Advarsel

Indtagelse af alkohol, mens man behandles med antabus, kan medføre alvorlige reaktioner. Patienten vil typisk kunne mærke reaktionen indenfor 15 minutter efter indtagelse af alkohol. Reaktionen og dens symptomer vil vedvare indtil alt alkohol er ude af kroppen.

De typiske symptomer på bivirkninger af alkoholindtagelse ved behandling med antabus er:

•Rødmen
•Dunkende hovedpiner
•Smerter i halsen
•Kvalme
•Opkast
•Tørst
•Brystsmerter
•Hjertebanken
•Hyperventilation
•Kramper
•Blodprop i hjertet (akut myokardieinfarkt)'

v.h. JørnL
lisbet
08 Oct, 2014 16:28
Hej Andersr

Tak for svar.
Jeg havde overset den side af sagen, du peger på.
Indser, at sådan kan det også læses.

Skal bare gentage, at jeg er ked af at miste Henriette og nu også Andersr.

Sorry
lisbet
Hanmuller
08 Oct, 2014 21:29
"Det er ingen løsning - tvært imod. Her kan man få hjælp til sit egentlige problem, og tips og råd til at blive ædru, og blive ved med at være det. Det er det der er formålet, ikke at drikke videre."

Ikke alle ønsker at være 100% afholdende.
JørnL
08 Oct, 2014 21:48
Nej, det er da muligt. Men spørgsmålet er så, om Hope er det rigtige sted for dem?

Har du læst alt om takt og tone m.v., for her står som noget af det første:

'Formål med Mødestedet

Hvis du er på Hope Alkohol for at få hjælp, eller for at hjælpe andre der har problemer med alkohol, så er du velkommen.'

Det er ud fra den grundsætning, at jeg nu har været flittig skribent.

Der står også noget om, at hvis det drejer sig om debatter om alt muligt andet, så er Hope IKKE det rigtige sted, og så henviser indledningen og retningslinjerne til andre debatfora end Hope.

I øvrigt ville det klæde jer, der kun ytrer utilfredshed med det vi andre skriver, og står for, at I selv gav jer til kende. Fortæl om jeres egen situation, i stedet for bare at udøve kritik over det vi andre gør og skriver.

Det er meget letkøbt at kritisere, især når man ikke selv har nogle bedre forslag.

Det er jo heller ikke nogen gættekonkurrence, så hvis man vil vide noget/søge hjælp, må man frem i lyset. I stedet for bare at forholde sig passiv, og så smide et enkelt kritisk indlæg. Det fremmer ikke debatten, og efterlader de øvrige debattører uden noget at bygge videre på.

Og derfor bliver sådanne indlæg typisk ikke besvaret, det siger sig selv. Der skal tom bekendt to parter til en dialog, og et grundlag at debattere på.

v.h. JørnL
Andersr
08 Oct, 2014 22:56
Spørgsmålet er om hope er det rigtige sted for "dem" ?
For hvem JørnL ...for hvem?
Anders
JørnL
08 Oct, 2014 23:27
Mon ikke det fremgår med al ønskelig tydelighed?

Og fortæl så om jer selv, ellers kan ingen forholde sig til netop jeres problemer.
Er det ikke påfaldende, at ingen svarer?

Jeg er heller ikke til gættekonkurrencer, især ikke når der er tale om en slags 'skygge-personer'.

v.h. JørnL
Hanmuller
09 Oct, 2014 15:00
@JørnL

Det var skam ikke ment som nogen kritik. Blot en konstatering, at ikke alle ønsker at være 100% afholdende.

Og ud fra "takt og tone" så er der plads til alle her på Hope hvis blot de oplever problemer med alkohol eller har erfaring indenfor området. Intetsteds kræves det et ønske om 100% afholdenhed for at være en del af Hope.

Det er op til den enkelte hvilke mål de sætter for dem selv.
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: