Velkommen! Log ind Lav ny profil

Antabus....hvor længe?

Indsendt af Diana
Any.
Re: Antabus og Alkohol
10 Oct, 2014 0:50
Hej alle.
Håber ikke jeg forvirrer alle ved at starte en ny tråd ang. "Antabus og Alkohol", som er meget relevandt for alle der har et problem/spørgsmål/svar til dette.
Især fordi en mener det er en gl. tråd.
Og ikke mindst fordi det en evig aktuel tråd. Any.
JørnL
10 Oct, 2014 6:57
Godmorgen Any

Du har været på Hope i rigtig mange år, derfor ved du også at jeg jævnligt henviser til, at der er en hel guldgrube af viden og erfaring i gamle indlæg.

Det jeg peger på i denne forbindelse, er det uheldige i, at nogle på det nærmeste gerne vil vide, hvornår virkningerne af antabus ophører, så de kan drikke igen.

Alt andet lige burde vedkommende orienteres af sin læge, ambulatorium eller hvem der nu sørger for ordineringen. Eller læse indlægssedlen, måske søge yderligere oplysninger på nettet.

Der er ikke meget hjælp i at planlægge at drikke med antabus i blodet, langt mindre forsøge at indtage andre medikamenter, som - måske - kan ophæve virkningen af antabus.

Sådanne debatter har vi også haft, og det er i den slags spørgsmål stort set alle har taget afstand fra at hjælpe. Forståeligt nok, mener jeg helt klart. Vi skal jo ikke bidrage til fortsat druk, når formålet netop er at man ikke skal drikke. For så var der vel ikke ordineret antabus?

Det er såmænd bare det, der er min pointe.

Fint nok, at du starter en ny tråd. Gamle tråde eller ej, så kan tråde med mange indlæg tit forvirre, især hvis emnet pludselig skifter midt i det hele.

Så lad os se hvad der dukker op i din nystartede tråd.

v.h. JørnL
Sorgen
Re: Antabus....hvor længe?
11 Oct, 2014 12:16
Personligt overvejer jeg jævnligt at smutte herindefra, da jeg er en af "dem", dvs. en der ikke passer ind i den fremherskende overbevisning herinde.

Dette bla. fordi jeg: har brugt alkohol som selvmedicinering - et langt stykke hen af vejen med succes, lider af psykiske ting bla. fra min opvækst som ikke forsvinder ved ædruelighed da de var der langt før alkohol kom til, og at jeg ikke ønsker at forsage alkohol helt i mit liv og mener at erfare at dette er muligt for mig.

Disse emner og mange flere lignende har med mellemrum været vendt herinde igennem lange tråde, og det er åbenlyst noget man ikke bliver enige om, og fred være med det så langt så godt som at man gøre plads til hinanden.....

Alligevel bliver jeg herinde indtil videre, og det håber jeg - helt personligt - også at I gør jer der her i tråden giver udtryk for det modsatte, vi har brug for hinandens input :-)
lisbet
11 Oct, 2014 14:31
Tak Sorgen
Jeg hører til 'dem', der har stærkt brug for læse-skrive fællesskabet på hope.

Det ville ikke være til at bære, hvis netop du 'smuttede'.

Har altid utroligt meget ud af at læse dig.

Derfor tak for meldingen om at du bliver.
Kan kun håbe, at andre skrivende og læsende hope-folk følger dit eksempel, slår koldt vand i blodet og giver kommunikationen på dette site endnu en chance.

Bedste hilsner
Lisbet
Andersr
11 Oct, 2014 18:42
Jøsses jørnl Jøsses hope. Først mener jørnl at der er mennesker der skal holde sig væk fra hope fordi hope ikke er noget for dem. og når de så holder sig væk så dokumentere dette at de ikke kan tages alvorligt fordi de ikke har skrevet deres livsfortælling på en side de lige er blevet smidt ud fra. man skal vist være noget desperat for at udtale sig sådan. nej tak fra en af dem hr jørn belejligt har udnævnt til skyggeperson. sekterisk argumentation on its highest. anders og hans skygge
tænkeren.3
11 Oct, 2014 23:29
Hej Diana!

Det kan man ikke sige, for det er individuelt.

Men du skal nok regne med mindst 1-2 mdr, måske mere, og du skal selv betale dem. Og så skal du til lægen 2 gange pr uge så han/hun kan se nu faktisk får dem (nogle gange ser lægesekretæren blot til)....

Men 2 ting: Lad nu være med at tro at antabus kan fjerne årsagen til du drikker, og 2 Bliv ikke fristet til at drikke selvom du har fået antabus, så bliver man virkeligt dårlig!

Det bedste du næsten kan gøre er at kontakte din kommunes misbrugs-team og bede om at komme i døgn-behandling, på et IkkeTjele Og ikke AA-sted, Næstbedst er sygehuset hvis du ikke lige har 1-2 mdr fri i kalenderen (og selv derefter er du ikke "færdig"....!
12 Oct, 2014 8:03
Nu pipper jeg lidt med her.

Jeg har valgt helt at stoppe med at drikke alkohol, mit valg, har ikke brug for det mere, ikke lyst til det mere, og kan slet ikke snuppe lugten af øl / vin mere, og tror heller ikke smagen er noget for mig mere.

Så hvorfor starte igen.

At nogen bare vil nedsætte deres forbrug, helt fint for mig, det var også mit mål i starten, men det blev revurderet.

Og her på HOPE er det jo man kan få hjælp vedr. alkohol, og nogen er bare af den type at de ikke kan / vil / tø dele om sig selv, årsagen ikke vigtig for mig, men det jeg fornemmer er de reagerer når nogen fortæller hvad man må / ikke må herinde og fortæller hvad løsningen for dem er.

Jeg hadede det selv i starten, der var en der pressede på (ikke herinde men andet steds) at jeg skulle se at få fortalt det til familie / venner, at jeg havde et problem og ville gøre noget ved det.

Men har lige læst om en herinde der havde en succes oplevelse ved et bryllup hvor alle åbenbart ikke vidste det. Bare så fedt, men sådan er vi jo så forskellige.

Men et er vigtigt, mange gør det jo i en god mening fordi de vil os andre herinde det bedste.

Kan I nu have en god søndag

/ Bjarne
lisbet
12 Oct, 2014 10:24
Tak for pippet, Bjarne.
Ligesom du har jeg haft som mål at komme til at drikke kontrolleret. Og har måttet erkende, at den mulighed har jeg nok ikke. Meget fint for mig, at den vej er åben for andre. Det vil jeg aldrig gå i rette med.
Har netop været i selskabelig sammenhæng, hvor jeg skulle forsvare min afholdenhed. Og det lykkedes. Det var så ikke sjovt, men stotheden over at jeg holdt stand er stor, mærker jeg efterfølgende.
Jeg kommer ikke til at mangle muligheder for at ØVE mig på kunsten at være ædru i selskab med dem, der kan drikke. Og det er hårdt. Men det er det værd.
Ædru sammen i seng
Det bliver min vej længe endnu, måske altid. Hvis ikke altid var sådan et stort ord.
Bedste hilsner
lisbet
JørnL
12 Oct, 2014 11:00
Til alle, især nye på Hope.dk:

Takt & Tone (uddrag)

Alle skal være anonyme:
Du hjælper bedst andre ved at fortælle ud fra dit eget liv.
- Altså, start med at fortælle om dig selv .....

Alle skal kunne være i fred:
På Hope Alkohol hjælper vi andre ved at fortælle om vores eget liv.
- Der var den igen, start med at fortælle om dig selv .....

Vær en del af løsningen:
På Hope Alkohol holder vi fokus på, at få et bedre liv.
Vi inspirerer og motiverer hinanden til at turde søge hjælp og se problemerne som de virkelig er.
- Det er f.eks. ingen hjælp eller løsning at lære at drikke på antabus, tvært imod .....

Formål med Mødestedet

Hvis du er på Hope Alkohol for at få hjælp, eller for at hjælpe andre der har problemer med alkohol, så er du velkommen.
Hvis du søger efter et sted, hvor du kan diskutere alt muligt andet, så vil vi henvise til andre åbne debatfora på Internettet.

Der er kun ét formål med Mødestedet på Hope Alkohol og det er at hjælpe og støtte hinanden, ved at fortælle om egne personlige erfaringer og oplevelser.
- Der var den så igen, igen: Fortæl om dig selv .....

Alt dette og mere til findes at læse på Hope.dk. Desværre, vil jeg sige, er det ikke sådan, at alle læser de helt basale regler - etiske som juridiske - da man kommer direkte ind på debatsiderne, men det er et must at læse dem.

JørnL
12 Oct, 2014 11:15
Min vej til et ædru liv....har f...... været lang....og træls.

Jeg har givet gud og hver mand skyld, for mit sindsyge indtag af alkohol.
Forliste ægteskaber og forhold, der er druknet væk.....

Har været hele.....HELE... turen igennem, med diverse ydmygende indlæggelser, antabus så en apoteker ku leve af mit indtag og minnesotaophold....både et 5 ugers ophold og et længere forløb på daglig basis, og kom endelig ud på den anden side, med en stædighed så stor...at det her med at leve ædru....det ku jeg........jeg ku ikke en dyt.....for hende Dorthe havde jeg begravet på bunden af en flaske!

Om nogle dage kan jeg "fejre" 1 år.....denne gang, med en noget anden indgangsvinkel, end alle de andre gange.

Jeg gider det ikke mere....jeg orker det ikke...orkaner, stormvejr og verdens undergang har været min tro følgesvend........Der var jo en årsag til at jeg drak....jeps,- der var rigtig mange.........men det hjalp mig først, da jeg skrev på spejlet i badeværelset
" Den eneste der står til ansvar for dit liv.....er dig"

Ønsker ALLE der er på vej, eller forsøger at finde en vej.......en rigtig dejlig søndag.
JørnL
12 Oct, 2014 11:47
Kære Dorthe

Hvor jeg dog genkender det. Du skulle - ligesom jeg - helt ned og ramme bunden, inden det gik op for os at vi bare ikke kan drikke. Uanset hvad ....

Og der er virkelig ingen grund til at forsøge igen, igen og igen, og dermed lide større og større nederlag for hver gang. Og gøre det svært at komme tilbage.

Men det er jo i bund og grund erkendelsen vi har manglet i rigtig lang tid. Men det har så været vores vej, mens andre måske er sluppet billigere.

Til gengæld har vi så nogle dyrekøbte erfaringer, som siger spar to, og som forhåbentlig gør, at vi aldrig prøver igen. Selv om det jo ikke er nogen garanti ...

Men vi er i stand til at give vores erfaringer videre til andre, som gerne vil holde op med at drikke, og det er meget værd. For os selv, og forhåbentlig også for dem der gerne vil hjælpes.

Godt at høre fra dig igen, og at du fortsat har din fighting spirit i behold.

K.h. JørnL
12 Oct, 2014 12:24
ja...jeg fatter ikke, at jeg skulle være så mange år om, at komme op til overfladen.

Jeg anser mig selv som rimelig inteligent...jeg har skabt de værste dramaer...løgne...bedraget og syntes jeg var en fandens "karl" vorherre bevares.... for inden i dette sindsyge...sad der faktisk bare en lille pige, der skreg på omsorg og på at blive taget alvorligt....

Det der undre mig allermest......når jeg tænker på drukmåsen iført morgenkåbe med en flaske whisky/vodka ...der lod det hele sejle...min søn blev anbragt,- jeg kørte galt flere gange...uden dog trods alt at slå nogen ihjel.....

HVOR KUNNE JEG GØRE DET?????
Sorgen
12 Oct, 2014 13:23
Det må vel være frivilligt i hvilken grad man ønsker at fortælle om sig selv, nogen deler hele deres livshistorie igen og igen, andre holder kortene tættere til kroppen.

Udfra mine personlige erfaringer er der dog ikke meget inspiration, motivation eller hjælp i 5 udråbstegn i træk, der står man ikke må nedgøre andre, så det er da altid en trøst at vide det var venligt ment.... god søndag - eller noget, solen skinner i det mindste indimellem, så selv skyggepersoner kan føle sig helstøbte.
:-)
JørnL
12 Oct, 2014 16:26
Kære Dorte

Jamen det viser jo bare med al ønskelig tydelighed, hvor stærke kræfter vi har været oppe imod.

Men vi vandt, ikke mindst fordi vi har været ved- og udholdende, uagtet de ulige odds.

For nogle går det langsomt, for andre går det hurtigt. Men det vil altid blive virkeliggjort, hvis vi arbejder for det.

Den har du nok hørt før, men det er jo gået i opfyldelse.

k.h. JørnL

Der netop har delt erfaring, styrke og håb ved et AA-møde i Skt. Jørgensbjerg Sognegård i Roskilde.
12 Oct, 2014 22:42
Hej Sorgen, Henrielle og lisbet.

Inden I vælger at forlade siden her synes jeg I skal navnet på jeres samtalerum igen. Det hedder afhængige.

Det er jeres rum, jer der ikke har 10 - 15 - 20 års erfaring udi at være ædru. Jer der falder i og stiller "dumme" spørgsmål. Jer der ikke ejer den eneste rigtige overbevisning men som er i tvivl og fejler. Her har I lov at være.

Hvor er det trist, om end forståeligt, at I giver op på en side som denne når I ellers har glæde af hinanden, bare fordi der stadig er visse der mener sig bedre og vigtigere end andre.
lisbet
13 Oct, 2014 11:36
Hej Bonnie.
Tak for din hilsen.
Jeg opgiver ikke hope. Det vil være at opgivet håbet, og det hverken vil eller kan jeg.
Håber alt vel hos dig
Hilsner
Lisbet
Sorgen
14 Oct, 2014 8:31
Hej Bonnie, tak for et som vanligt velplaceret indspark.
Jeg giver nu heller ikke op herinde, selvom jeg vælger mine kampe med omhu.
Jeg håber som sagt heller ikke andre gør, for som du skriver, det er vores forum, vores allesammens - os som har problemer med alkohol, uanset om det så skyldes det ene eller det andet.

Og også et selv tak til dig Lisbet for dit svar længere oppe i tråden.
lisbet
14 Oct, 2014 10:48
Hej Sorgen.
Tak for hilsen.

Det er altid øjenåbnende og opklarende ,når du blander dig, tit med direkte overraskende - også humørløftende - virkning.

Du rammer hovedet på sømmet med færre ord end min fortræffelige psykiater
- der betragter mig som psykisk forstyrret (bipolar affektive disorder) snarere end alkoholist...

Du ønskes en rar gråvejrsdag med tak fordi du findes.

Bedste hilsner
liabet
Sorgen
14 Oct, 2014 13:36
Selv tak Lisbet.
Jeg er jo også psykisk forstyrret, så sådan er der så meget, og det går nok med det ;-)
Også fortsat hygsom efterårstirsdag til dig.
Killergnu
05 Oct, 2017 20:09
Hej det er ca en uge siden jeg stoppede med antabus efter behandling i ca 4 mdr.... ville der ske noget hvis jeg drak en øl i aften

Mvh henrik
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: