Velkommen! Log ind Lav ny profil

Genstande om dagen?

Indsendt af Muskat
Genstande om dagen?
13 Aug, 2012 17:08
Jeg kan se, det er oppe og vende ind imellem, hvornår man er storforbruger, så jeg tænkte jeg ville spørge, hvor meget I drikker/drak om dagen. Om det er et overstået kapitel eller stadig foregår er ikke vigtigt.

Det er ren nysgerrighed, og kan ikke bruges til noget som helst. Heller ikke noget med "så meget drikker jeg heldigvis ikke, så jeg er ikke så slem" eller lignende. Vi ved alle sammen godt, hvordan det er fat med os selv. Det er næppe heller det samme hver eneste dag, men der er jo nok et generelt forbrug alligevel.

Jeg lægger ud.

Enten en flaske vin (3/4 liter) eller en karton vin (1 liter) om dagen = 6-8 genstande.
Re: Genstande om dagen?
13 Aug, 2012 18:09
Jeg drak (jeg siger med vilje drak i datid, for lige nu holder min nedtrapningsplan) mindst en flaske vin, gerne suppleret med et par stæke øl, eller også et par FF, og et par "årgangsøl" på 10% ofte suppleret med en "kylling".

Det er gået op for mig at jeg ofte slet ikke har drukket vand, sodavand eller kaffe for at dække mit vædskebehov, men har udelukkende drukket "alkoholiske drikke"

Petrus
Anders2
13 Aug, 2012 22:29
Jeg drak ikke hver eneste dag men når jeg drak blev det gerne til ca.10 øl på en dag.
KMP
14 Aug, 2012 4:05
Når jeg var i mine "perioder", ca en 30 genstande i døgnet.
Stærk
14 Aug, 2012 19:23
2 flasker vin 3-4 gange om ugen. Idag er jeg sikker på jeg var afhængig, mens jeg drak var jeg sikker på jeg ikke var det.
viljes agt
14 Aug, 2012 22:53
det svingede men når jeg slap kontrollen i perioder var det gerne 3/4 - 1 flaske vin.. men hvis der var mere i huset så var det altså svært at stoppe igen.. Så jeg har heldt meget vin i vasken for ikke at drikke resten
Any.
14 Aug, 2012 23:49
Hej Muskat.

Da jeg ofte har tænkt, hvornår er man storforbruger og hvornår er man afhængig, mener jeg det er et godt spørgsmål.

Det kunne være godt om Hope kunne fortælle hvordan de deler det op!

Der er jo allerede meget forskellige svar på på dit spørgsmål om forbrug.

Midt har været meget svingende, ca.14 gendstande i pressede perioder og 2-3 når jeg følte ro, så hvor jeg hører hjemme ved jeg ikke men skriver på afhængige, også nu hvor jeg er ædru fordi det er her jeg bl.a. bliver mindet om hvor dårligt jeg har haft det, samtidig med det er her der findes mest ærlighed og trykhed for mig.

Du har på en måde ret i det ikke kan bruges til noget som helst, og dog. Det giver da mig mange tanker bag det jeg skriver.

Er man afhængig hvis man hver dag drikker mere end anbefalet, eller bare storforbruger?

Er man afhængig hvis man bare ser frem til at komme hjem fra arbejde og nyde en genstand og et par mere inden næste dag?

Og er man alkoholiker der, eller først hvis man drikker på arbejde?

Det mener jeg ikke kan skilles op sådan, da jeg har set flere eksempler på nogen drikke ret meget en aften og alligevel står tidligt op og klarer et job inden for kørsel i forskellige former.

Any.
16 Aug, 2012 9:38
2 flasker rødvin 3 til 4 gange om ugen.

I ferier 2 flasker hver eneste dag.....
Sorgen
03 Sep, 2012 13:41
Ca 120 % antal genstande pr. uge i forhold til min kropsvægt i kilo, fordelt på omkring 5 dage da jeg aldrig har drukket hver eneste dag.

Se i øvrigt evt her, hvor forskelligt alkohol påvirker:

[www.sundesider.dk]
18 Oct, 2012 2:46
Jeg drak ikke hver dag, men når jeg drak?

Én flaske sprut om dagen. Nogen gange var der en lille sjat tilbage når jeg vågnede smiling smiley

Eller -

Boks vin. 3 liter rødvin holder næsten to dage smiling smiley

Eller -

6 Bjørnebryg fra Netto og så 6 Danish Pride fra Aldi, til at skylde efter med.

Sidste kombination drak jeg ikke så ofte, for hvis jeg startede tidligt kunne jeg godt riskere at de ikke holdt hele dagen og jeg hadede at skulle op på tanken og hente en boks Royal Ceres smiling smiley

Jeg gik skam til den, hvis man skal gøre noget, så skal man jo også gøre det ordenligt, ikke?

Som en anden også skrev. Så bestod mit væskeindtag også kun af alkohol i de perioder.

Måske en kop kaffe om morgenen for lige at ryste gang i kroppen.

Det er jo hårdt arbejde når der skal hentes nye forsyninger hver dag. Ak ja smiling smiley
Sorgen
18 Oct, 2012 19:14
Meget ok og jordnær tråd, men som jeg også hentydede i mit forrige svar, så er antal genstande mange ting.
Fx. vil en mand på omkring 100 kilo skulle drikke omtrent dobbelt så meget som mig - for at få samme promille,
- bare lidt tankevækkende, også selvom jeg godt ved tråden netop ikke er lavet med henblik på sammenligning.

Men pas på jer selv derude :-)
Bingeling
18 Oct, 2012 23:25
Det samme her, ca. 2 fl. vin pr. dag 3-4 gange pr. uge, og ofte mere i ferier. Nogen ganger mere end 2 fl., nogen gange suppleret med spiritus i sodavand/juice. SÅ havde jeg også ondt i hovedet dagen efter!
Kører på hårdt selv af og til
30 Mar, 2017 1:06
Jeg drikker ikke hver dag, en gang om ugen eller hver anden. Men når jeg drikker, drikker jeg:
Sjældent 6 gange om året en flaske spiritus (måske en lille sjat tilbage) gerne Whiskey og Cola.
Oftest 6-12 normale øl.
Kalle
30 Aug, 2017 2:15
Jeg drikker 5-6 halve litter pilsnere på en 4,4/5,5% hver eneste dag, nogle gange i weekenderne ryger der også et glas vin med, det har jeg gjordt i 3 år ca. Drikker aldrig på arb. Eller i dags timerne, kun om aftenen efter 20.00
tænkeren.55
30 Aug, 2017 15:26
Mit forbrug er kørt meget op og ned gennem årene.

først var det bare 2 øl om aftenen, så blev det også 2 øl i toget på vej hjem fra arbejde, så blev det også en i middagspausen...

Da det var værst næsten 30 om dagen (var måske 3 tilbage i en kasse).

Vil har jeg aldrig rigtigt været til.

Til tider vodka, enten den hele på en dag, eller den halve og 6-8 øl.

Nu er jeg på 6-8 øl, er ikke kommet ordenligt igang endnu efter fængslet, men det er der også økonomiske grunde til, som dog retter sig med min første førtidspension som kommer i morgen !

Om man er storforbruger eller alkoholiker er ikke så let at definere. Personligt synes jeg at man er alkoholiker hvis det forhindrer en i visse ting. Fx ikke kan passe sit job uden at køre ulovligt i bil fx, eller man bliver decideret syg af abstinenser (ikke bare tømmermænd) hvis man IKKE drikker.

Storforbruger der tænker jeg mere på unge mennesker der "går amok" i weekenderne, men ikke drikker i hverdagene.
31 Aug, 2017 18:40
Jeg har aldrig ligget i den store ende af forbruget, hvad nogen drak på en dag, kunne jeg gøre på en uge.

Men ingen tvivl, jeg havde et problem, det var det jeg gjorde for at kunne drikke, samt det det gjorde ved mig når jeg ikke drak, der gør jeg ved at det var et problem.

Så er jeg ligeglad med om andre drak mere eller mindre, men hvis en person mener det er noget som der skal gøres noget ved, så er der fuld respekt fra min side.

/ Bjarne
Svensker
08 Nov, 2017 7:49
Vi drikker på samme måde. Tror ikke det så galt men det ikke sundt.
17 Nov, 2017 1:06
Jeg drak hver dag min. 10 pils gerne 15 på hverdage.
jeg drak fra jeg fik fri fra arbejde til jeg sov.
reducerede gerne min søvnmængde.
til 3-6 timer i hverdagene.

i weekenderne drak jeg gerne mere.
Mette Helwrg Kierulff
18 Nov, 2017 22:41
Drikker jeg AL for meget?
21 Nov, 2017 15:22
Spændende indlæg. Jeg plejede at drikke 5-10 bajere om dagen. Det havde været okay i weekenden, men når det er også i hverdagen bliver det til rigtig mange.

I dag har jeg været alkoholfri i 10 måneder, og det er det bedste jeg har gjort i mit liv.
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: