Velkommen! Log ind Lav ny profil

Mirakelpille!

Indsendt af Tanja
Hanmuller
Re: Mirakelpille!
07 Oct, 2014 18:38
For dem der skulle være interesseret så er der netop udkommet en dokumentar (engelsk) omkring TSM:

[www.onelittlepillmovie.com]
?HopE?
17 Mar, 2015 12:21
Til alle der bliver fristet til at prøve denne pille - få mindste antal første gang, indtil du ved om du kan tåle dem. De har nogle heftige bivirkninger... I hvert fald på mig...

Efter at læse denne debat, var jeg fyldt med håb - for det mindede så meget om samme rutine som jeg fyrer af når jeg drikker. Mere og mere, uden stopklods...
Efter at have prøvet pillen to gange, er håbet sådan lidt smuldret... Jeg får det SÅ dårligt af den pille!

Ryster, fryser, hovedpine, går kold efter 5-6 timer, men kan ikke sove, høj puls, hiver efter vejret osv osv... Dagen efter, på trods af næsten ingen genstande - så er følelsen der af, at man har været på den vildeste druktur...

Så det var desværre ikke et hit for mig og jeg har nu mange meget dyre piller liggende, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med... Ævæv...

Men dejligt, at den kan virke for nogen... smiling smiley
Bandit
08 Sep, 2017 17:51
Tanja Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har haft problemer med alkohol i mange år,
> forstået på den måde, at jeg egentlig ikke går
> og savner alkohol i hverdagen, men når jeg først
> har skænket det første glas, så kan jeg ikke
> stoppe igen. Det har ført til mange
> flerdagesture, hvor det altid er endt med fuldt
> stop, abstinenser, læge/vagtlæge, Risolid ... I
> kender turen.
> Min læge foreslog mig at prøve den relativt nye
> pille Selincro. Den skulle gøre, at man ved
> alkoholindtag skulle kunne drikke "normalt",
> altså kunne tage et par glas øl/vin og så bare
> stoppe der.
> For mig lød det som en gang bullshit. Jeg har
> årevis drømt om at kunne gøre netop det - bare
> tage et par glas vin med venner og så gå hjem og
> ikke tænke mere på alkohol. Ligesom NORMALE
> mennesker. Men hver eneste gang er det gået galt.
>
> Jeg hentede pillerne på apoteket og havde dem
> liggende et par uger. Jeg var superskeptisk og
> troede ikke en skid på, at de ville virke...
> "Når det lyder for godt til at være sandt..."
> osv.
> Men - mine damer og herrer - det virker!!
> Jeg prøvede dem i går, hvor min mand og jeg
> skulle ud til middag hos venner med vin, drinks og
> det hele. For det første drak jeg langsommere end
> jeg plejer, havde slet ikke den der trang til bare
> at hælde ned. Da vi gik derfra havde jeg fået en
> velkomstdrink, to glas vin og en øl - LANGT
> mindre end jeg ellers ville have raget til mig på
> sådan en aften. Og på hjemvejen ville jeg bare
> hjem og have en kop kaffe. Vi gik lige forbi 7-11,
> hvor jeg ellers ville have kastet mig ind og
> hentet alkoholforsyninger til resten af aftenen
> (og sikkert også næste morgen...)!
> Nu sidder jeg her morgenen efter og har stadig
> svært ved at forstå, at det virkede. Jeg drak
> alkohol som et normalt menneske. Den der med at
> når først det første skud alkohol er indtaget,
> så handler det kun om at få fat i det næste -
> den var der slet ikke! Jeg gik hjem, drak en kop
> kaffe (!) og gik i seng. Og sov. Og nu sidder jeg
> her og har kun lyst til kaffe og morgenmad.
> Jeg er så GLÆDELIGT overrasket, at det dårligt
> kan beskrives!
> Er der andre her, der har prøvet Selincro?
> Gode/dårlige erfaringer?

BIVIRKNINGER ?
Jeg har også afprøvet den - 2 gange.
Den ene gang, indtog jeg 4-5 genstand og havde den fint/nemt, med fik jeg rigtig meget hovedpine, uro og kunne ikke sove, da jeg kom hjem.
Anden gang drak jeg en smule mere, men stadigt ikke så hårdt som jeg sikkert ville uden, men jeg fik det virkeligt skidt, kvalme og søvnløs.
Siden da, har de ligget ude på badeværelset og samlet støv. Hvilket er lidt trist, da det for mig, ville være den perfekte løsning, jeg har ca. 30 års on/off misbrug og lever et liv, hvor jeg har så svært ved total afholdenhed, jeg tror ikke på det, jeg har prøvet, og uden tung medicin, falder jeg i vandet, når hverdagens problemer viser sig, eller det sociale pres bliver for stort.

Derfor vil jeg godt høre fra andre, der har brugt den mere end et par gange og deres erfaringer vedr. bivirkninger, samtidigt vil jeg nu snuppe en og drikke lidt vin til den middag, jeg skal til i aften. Uden bivirkninger, er det sgu ikke nogen dum løsning.

Kram og held og lykke med "jeres" løsning.
03 Dec, 2017 20:08
fremragende! Der er også en ældre medicin som hedder naltrexone, som er blevet brugt meget I finland, men der er ting der tyder på at nalmefene/selincro er bedre.

Der er mange I AA som er imod at bruge denne Nye medicin - fordi mallet der er helt at holde op. Det er der selvfølgelig ikke noget galt med. På den anden side, folk der ikke kan få sig selv til at tænke på helt at holde op kan så måske I sted skære ned så meget at det ikke ødelægger helbredet, og så I mange tilfælde vil de alligevel holde helt op lidt hen ad vejen, fordi medicinen åbenbart virker godt. Meget bedre end kun at gå til AA møder. Ovenstående er så sagt af én som aldrig har prøvet medicinen, men har gået til omkring 4000 AA møder - og stadig gør - og har været ædru I 30 år - men er kommet til at indse at AAs filosofi kan være til mere skade end gavn I mange tilfælde.
Men på den anden side - vi drak jo ikke uden grund - og blot fordi vi finder en medicin som kan hjælpe os med at holde op med at drikke, så er de grunde - ting fra barndommen, osv. - der jo stadigvæk, så hvis man viirkelig gerne vil have et bedre liv er det I længden ikke nok at holde op - man skal også lave nogle virkelig store ændringer I ens liv - og det gør man bedst med hjælp fra andre som er holdt op. ofte er AA den eneste mulighed, selvom der bade er offentlige programmer, psykolog/psykiater-hjælp og andre selvhjzlpsprogrammer som lifering og smart recovery.
03 Dec, 2017 20:10
jørn, vi har begge været ædru I lang tid og gået til AA. Læs venligst min kommentar til denne tråd, of fortæl mig hvad du synes
05 Dec, 2017 14:51
Jeg har ingen kommentarer, men holder mig bare til det som virker for mig.

v.h. JørnL
13 Jan, 2018 0:26
Hej Bjarne
Du skriver at du er i aa ...men at du ikke har lavet 12 trins programmet.
Hvad er din erfaring med at være i aa..UDEN at lave 12 trin programmet?
Jeg har været i aa i 5 år og har 5 års ædruelighed.jeg har. .ikke lavet programmet..men går til møder dagligt..det virker..
Men har hele tiden dårlig samvittighed fordi jeg ikke har lavet det traditionelle 12 trins program..og skam fylder..
Vil du dele lidt af dine erfaring fra dig selv.
14 Jan, 2018 18:33
Hejsa - meget gerne.

Da jeg startede fik jeg en sponser og begyndte på trinene, jeg troede at nu skulle der at ske noget, men ha ha, vi sad og læste op for hinanden i den blå bog, og efter et par gange, følte jeg der var spild af tid.

Og vi var to forskellige steder i livet, jeg hørte meget om at en sponser skulle have noget jeg gerne ville have, BMI på 35+, 4 cigaretter i timer, skilt fra konen, så ikke børnene, havde ingen kondi, stue til køkken var langt.

Og jeg tror på at få at man kan hjælpe nogen skal man tage dem der hvor de er og arbejde ud fra dette.

Men til trinene: Det var nok det 4. der gjorde udslaget, jeg vidste jeg ikke var et godt menneske, jeg drak for meget, tænkte meget på mig selv, det gik ud over familien etc.

Så skulle jeg lave en liste over alt det som jeg indeholdt af skidt, og først noget senere arbejde med det. Hvad hvis listen blev for lang og jeg fandt ud af jeg slet ikke var værd at samle på, havde ingen berettigelse i menneskeheden ?

Og jeg vidste jeg skulle ind og arbejde med mig selv, det var jeg ikke i tvivl om, og hvad hvis jeg fik det rigtigt skidt mentalt, kunne en tilfældig person, som selv havde klaret at stoppe med at drikke, løfte mig op igen, fra et sted vedkommende ikke vidste hvordan det var at være i.

Lyder mærkeligt, men turde ikke.

Så gik jeg lidt ved en terapeut, og fra første kvarter følte jeg at her var der noget at hente. Hun fandt det gode i mig, byggede videre på dette, og de små skridt fremad virkede for mig.

Jeg ved ikke om jeg havde drukket færdig, om jeg havde ramt min bund, og i AA siges at det er en forudsætning for at komme videre, og jeg VILLE stoppe.

Men jeg må sige jeg bruger trinene i det daglige, men har komprimeret dem til 5, præcis som på en maskine.

1 .Erkender der er noget galt, og jeg ikke selv kan fikse det

2. Finder rout course, hvad der reelt er galt

3. Får det fikset

4. Begynder maskinen at køre mindre godt, finder jeg fejlen og fikser den

5. Men laver også forebyggende vedligehold.

Jeg tror på det er individuelt hvad der skal til, hvem man er, hvor man kommer fra, og jeg har aldrig nogen sinde følt noget forkert i dette, dog kun når jeg hører nogen siger det er en betingelse at tage trinene (som de samtidig kalder et forslag) - men så holder jeg mig bare til at fortælle min erfaring.

Og med 11år, bump på vejen, så er der ikke nogen der kan sige at det ikke virker for mig, og gør de det, så dem om det.

Men jeg har på en måde været dem igennem, men ikke slavisk, jeg finder det der fylder, og arbejder med dette.

/ Bjarne

/ Bjarne
pjevs
15 Feb, 2018 11:53
Lyder godt hvem er din læge kh
tænkeren32
25 Feb, 2018 4:45
Hvis det er nogenlunde det samme som Naltrexon, har jeg også ret gode erfaringer. Altså med at sætte alkoholforbruget kraftigt ned, uden egenligt at savne mere.

Problemet for mig blev at misbrugscenteret kun "måtte" give dem gratis i en kort periode, og så var de hundedyre bagefter.

Men som hjemløs på kontanthjælp vil man hellere have tag over hovedet end piller... Så det løb ud i sandet igen...
25 Feb, 2018 9:48
Hejsa

Min læge fra dengang jeg stoppede er død, men vedkommende var ikke meget bevendt.

Engang jeg fik lavet en blodprøvenævnte jeg at jeg havde drukket for meget gennem nogle år -så kom kommentaren "For sådan nogen som os er det OK at vi tager lidt en gang imellem for at slappe af" - utroligt men sandt.

Godt jeg valgte at holde lægen udenfor i starten - ellers havde jeg jo fået bekræftet det var OK

/ Bjarne
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: