Velkommen! Log ind Lav ny profil

Det store er sket! Jeg har frisat mig selv fra medafhængighed

Indsendt af Frejdi
Det store er sket! Jeg har frisat mig selv fra medafhængighed
02 May, 2017 7:31
2/5-17
Jeg er vågnet! Altså helt bogstaveligt fra min forholdsafhængighed! Jeg føler endda ingen tristhed over, at jeg ikke er partner med M mere, for det er jeg ikke. I mit hjerte har jeg forladt den tilstand af afhængighed, der holdt det fanget i ham og hans druk som medafhængig.
Kære Frejdi
Vil du ikke fortælle mig om din proces? Det ville hjælpe mig rigtig meget. Jeg har nu for anden gang taget min kæreste i at tage stoffer. Første gang direkte og anden gang opdagede politiet det for mig ..
Jeg vil ikke mere nu, men jeg savner ham helt vildt!! Sådan helt vildt! Og det er så svært at give slip! For han vil jo kæmpe for mig alle dage, så det er mig, der skal lukke ned. Det har jeg rigtig rigtig svært ved, selvom jeg ved, at der ikke er mere at hente hos mig nu for ham heller. Tilliden er helt væk. Jeg har givet to år af mit liv til ham, og jeg ønsker ikke at være medafhængig eller at leve et liv i drama og uendelige svigt.
Din historie er meget velkommen - eller gode råd eller ja, blot et svar hjælper. Det er lige sket - at han er blevet anholdt påvirket. I går. Og jeg er nok stadig lidt i chok. Jeg havde på fornemmelsen at han stadig tog stoffer, men kunne intet bevise og ville så gerne tro på ham. Vil så gerne hjælpe ham - men han er SÅ afhængig at stofferne åbenbart vinder hver gang over ham. Han har været i misbrug siden han var teenager og er over 40 år i dag.
Måske en dag vil jeg oprigtigt komme til at få det som du har det nu. Det håber jeg for mig selv.
Hilsen L
Hej L,
Ja, det er mega svært når man holder af et menneske og man ved at under misbrugeren ligger et rigtigt menneske.
Det handler om at anerkende at vi INTET kan gøre, men det lyder det også som om du har. Også skal vi simpelthen elske os selv først! Jeg har børn med min misbrugende ex. Jeg flyttede (efter 20 år) i første omgang for deres skyld. Men jeg oplevede langsomt at genfinde migselv. Den oprindelige mig. Finde tilbage til mine værdier og det gav mig livsglæden tilbage. Jeg gik i terapi i to år og mediterer dagligt, det giver mig den nødvendige sindsro og overblik følelsesmæssigt. Så du må se fremad. Der er kun en der kan redde misbrugeren og det er ham selv, du skal redde digselv og komme videre ud og leve et liv i lyset.
Rea, hvor har du ret i det du skriver...
At man skal elske sig selv først og anerkende, at man ikke kan hjælpe misbrugeren...!
Terapien var også vejen frem for mig, det er så befriende at have et frirum, hvor du kan få luft for dine tanker og følelser, og ikke mindst værktøjer til at komme videre i sit liv.
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: