Velkommen! Log ind Lav ny profil

Forvirret voksenliv

Indsendt af Kitkat
Forvirret voksenliv
08 Sep, 2017 15:39
Jeg er 36 år, har mand, 2 små børn, hus, bil og husdyr.. hvorfor er jeg så ikke lykkelig?..

Fordi min opvækst bliver ved med at hjemsøge mig. Har prøvet at feje det flere gange under tæppet, men terrorisere mit hoved alligevel. Min "maske" udadtil er kralekeleret..

Føler mig så sårbar, skammer mig og syntes hele situationen er, hver gang jeg prøver at forklare mig, mega pinligt og vil bare gemme mig.

Min historie:
Min mor var husmor, far havnearbejder. Har en 8 år ældre storebror og en tveægget tvillingesøster.

Op til jeg var 5 år fejrede vi jul/fødselsdag, men så havde mor et behov for social omgang og mente Jehovas vidner var vejen. Så bum verdenen ændrede sig første gang der.

Så var min storebror i den eksperimentelle alder og havde en incest episode med mig. Bum min verden mht mænd ændrede sig der.

Så mistede min mor, sine forældre og søgte støtte ved de her Jehovas vidner, men fik ingen. Og begyndte at drikke.. med flere forsøg på opmærksomhed med selvmord, piller især. Hvor hun bagefter selv har ringet til 112 og blive udpumpet.

Jeg har aldrig rigtig haft venner, og haft mulighed for at opleve det sociale samvær man kan have. Så havde bogstavet talt ingen at snakke med om følelser og tanker.

Så nu er bægeret kammet over.. det blev værre efter jeg fik børnene og følte jeg ingen tid havde til mig selv, og på farten 24/7.. og ikke med aktiviteter men med omsorg for børnene og bekymringer konstant..som resulterede i en meget irritabel mor som vrissede af alt og alle derhjemme. Og kunne ikke forklare mig hvorfor jeg havde det sådan.

Jeg troede det måske var stress, men har så vist sig at være en depression!.. og er nu sygemeldt fra arbejde. Og har så dårlig samvittighed over at være "syg", fordi jeg bare ville være en stabil arbejdshjælp..

Og jeg skal lære at stole på at folk vil mig det godt, og samtidig have hjælp til at opbygge mit meget lave selvværd..
Bella76
Re: Forvirret voksenliv
13 Oct, 2017 15:04
Hej med dig, jeg er lige som dig opvokset med lignede problemer, voksnebørn af misbruger/psykisksyge/alkoholikker, slåes med selværet og alt i livet er bare svære for os, der er en bog der hedder, du er ikke alene, den er god til at forstå at man ikke er så forkert som man kan tro. De fleste af os har lært vi ikke er gode nok og ikke behøver ses, høres eller respekteres og vi kan ahvde svært ved at finde ud af hvem vi er og vores grænser, depression er ikke sjov, men jeg ser det som kroppens måde at ryde op på, i alt lortet (efter en depression kan man få et andet syn på mange ting og det kan være positivt) det er jo en beskyttelse af sig selv at man ikke nemt stoler på folk, det kan jo også være en god ting, kommer an på så meget. men fortiden sætter sine spor, og ofte kan den slags forældre ikke tage ansvar for deres liv eller handlinger og for det de udsætter deres børn for, de kan havde haft dårlig barndom selv, men man skal ikke falde i for meget at det er mere synd for dem end en selv. du skal gøre alt for dig nu og hvad der gør dig glad, find ud af dine styrker og svage sidder, se dem, acceptgere dem, arbejde med det hele og elsk dig selv med alt du er. du er den vigtigste person i dit liv, hvis du har børn, så er de, de vigtigste men deres mor skal også havde det godt, for det tjener alle. Er selv kvinde og nu 40+ og ført der gik det op for mig, hvad jeg tillod fra andre- jeg så verden helt anderledels og ville ikke acceptere at være i relationer, som var dårlige eller andet der var som det fra fortiden, da hvis jeg tillod det nu, vil det også være i min fremtid. det e ren procces. Du er god nok som du er, og det ved jeg fordi ellers var du ikke blevet skabt som du er, hvad andre har gjort i mod dig er ikke okay, og hvis de ikke kan sige undskyld, så vil jeg gerne sige undskyld på deres vegne, fortiden var ikke okay, den er slut, du er ikke der mere det skal fejres, ..du er her i dag og nu kan du vælge hvad og hvem dit liv skal indholde.. du kan skabe dig det liv du ønkser dig. knus
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: