Velkommen! Log ind Lav ny profil

har min mand et problem

Indsendt af irene
irene
har min mand et problem
13 Dec, 2004 12:13
jeg er gift på 21. år med min mand som jeg altid synes har haft et alkohol problem.

han har aldrig kunne få nok når vi havde gæster eller var ude, og det har resluteret i mange gange han han har kastet op når vi var gæster et sted eller blevet så grov overfor mig og kald mig luder og diverse andre ting han har givet mine veninder sex tilbud og samtidig været syglig jaloux. i perioder vil han gerne drikke 1 flaske rødvin for at sove bedre eller 4-5 øl inden sengetid men det har jeg fået stoppet, faktisk har jeg med alverdens ting prøvet at fortælle ham hvor sårende og ødelæggende hans drikkeri har været igennem årene og der er da også længere og længere imellem at han falder i.

men når han falder i, er det så ødelæggende for mig, for han lover og lover og holder det jo aldrig.

sidst var for en måned siden hvor han var til fodbold med vores søn på 17 år og kørte fuld hjem med vores søn som også havde fået for meget, det har jeg næsten ikke kunne tilgive ham. både at køre beruset til farer for andre og så give vores søn indtryk af at det ikke er forkert, vores søn skal have kørekort om ½ år. efter stor krise kom han selv og fortalte at han ikke ville drikke mere når børnene og jeg var i nærheden. jeg ved ikke om jeg mangler hjerneceller men jeg troede ham.
vi skulle så have gæster og han spurgte om han måtte drikke bare et glas rødvin for ikke at vise sine problemer. jeg sagde at det måtte han selv om. " jeg vil altså ikke være hans mor og tage ansvar for ham" det gik også fint men nu er alt ved det gamle. så igår havde vores søn og min mand så igen været til fodbold og imorges kunne jeg så på de tomme flasker at de havde drukket 3 genstande hver, det er måske ikke så meget, men kl var altså 23 da de kom hjem og alle skulle op idag og i skole og på arbejde, så synes jeg det er helt forkert at give vores søn lov til at drikke 3 genstande på det tidspunkt, det fortalte jeg så min mand idag og han ser ingen problemer idet han synes jeg er sart.

så derfor spørger jeg: er jeg sart eller prøver min mand at finde en at drikke sammen med selv om det er vores søn på 17, giver det her ikke vores søn nogle helt forkerte signaler? er det faragtigt det min mand gør så de har et tæt forhold til hinanden eller ødelægger han min søn, for vores ægteskab er nok ødelagt af alle de svigt der har været og vil komme, men det må ikke gå ud over vores børn. gør det det?????

venlig hilsen
irene

sønnen
Re: har min mand et problem
13 Dec, 2004 13:08
Hej Irene

Jeg har aldrig levet sammen med en der drikker for meget, som partner altså men jeg kunne lige så godt have været din 17 årige søn selvom jeg er 35 år idag, så det er det syn som jeg vil prøve at se dit indlæg ud fra....Og så mine egne meninger, som jeg tror mange vil kunne nikke genkendende til herinde.
Jeg synes at det er en meget ulykkelig situasion som du står i og jeg forstår godt hvis du er forvirret og ked af det, men det korte svar er "Ja din mand drikker for meget!" også selvom han måske kun drikker nogle få øl dagligt, men det er sådan at hvis man skal have alkohol hver dag for at eksisterere så drikker man for meget ud fra min overbevisning, og så er det uanset om det er én genstand eller 10....Det som jeg synes er bemærkelseværdigt er, at han drikker dagligt, dét er en dårlig vane og 4-5 øl kan hurtigt tage overhånd og vokse til et større misbrug.
Ang. fodboldkampen, så synes jeg også at det er et tegn på at din mand drikker for meget og jeg forstår godt at du blev tosset og ked af den situasion som opstod, men jeg synes endnu engang at det er et tegn på at din mand har et problem-For det første så er det undersøgelser der viser at det som regl er folk som har et alkoholproblem (mange af dem) som kører spritkørsel....Ofte vil andre som har fået en for meget, ikke tage bilen og køre hjem men tage en bus eller en taxa hvis de har fået for meget.
-Forskellen er efter min bedste overbevisning at folk som ikke har et alkoholproblem godt kan mærke hvis de har fået for meget at drikke og derfor lader bilen stå i stedet for-Det kan alkoholikere ikke "jeg er sg da ikke fuld" tænker de fordi de ikke mærker det på samme måde som mennesker med at alm forhold til alkohol (det kender jeg lidt selv, men drikker ikke).
Det sidste signal som får mig til at mene at din mand har et problem er at han drikker med jeres søn....Jeg synes at det er meget foruroligende, hvis din mand og din søn skal drikke sammen.
Jeg er slet ikke sikker på at det er noget som din søn på nuværende tidspunkt måske har lyst til skal foregå, men herreste gud....Knægten er sammen med sin far og ser vel lidt op til ham og derfor måske ikke tænker over hvad det er han egentlig gør-Kan du følge mig?
Jeg synes at det er en meget farlig glidebane som kan opstå dér med din søn som drukkammerat til din mand og hvis det er noget som skulle gentage sig synes jeg virkelig at du skal tage en snak med din søn om hvad det er der foregår og hvorfor han evt drikker med sin far.
-Jeg har aldrig selv drukket med MIN far, for min far viste godt at alkohol var farligt, også selvom han selv var alkoholiker og derfor ville min far ikke se mig med en øl i hånden før jeg var 18 år og vi drak aldrig sammen, hverken før eller siden.
Men jeg ved for MIN fars vedkommende, så startede hans alkoholproblem i noget nær samme stil med at han drak med SIN far til givne lejligheder, og det udmyntede sig i at min far bar arven videre i familien, så det er derfor jeg råber "vagt i gevær" overfor det som du skriver.

Jeg håber at du kan bruge det til noget, for det KAN virkelig have konsekvenser for din søn hvis det er noget som fortsætter, specielt fordi jeg ikke er i tvivl om at din mand har et alkoholproblem og det ville jo være sørgeligt hvis din knægt også skulle få det, bare fordi din mand skal have en at drikke sammen med.

Sønnen
solveig
14 Dec, 2004 23:01
Flot svar fra sønnen til Irene, det er da ikke helt utænkeligt at han gerne vil have en at drikke med, men det er bekymrende med forældre der drikker med deres børn, unge mennesker skal overhovedet ikke indrages i den del af deres forældres liv, derimod er det forældres ansvar at oplyse om alkohol, jeg er ikke hellig på nogen måde, og kan heller ikke rigtig se det forkerte i at unge mennesker drikker lidt til fester o.l men alt med måde, Irene hvis det står i din magt syntes jeg du skal gøre alt for at forhindre at de drikker sammen, og endnu mere at han kører spritkørsel med børn i bilen, tænk hvis der skete en ulykke, du må sige til din søn at han ikke må køre med sin far når han har drukket, så hellere tage en taxi, prøv om det ikke er muligt at have en kuvert med lidt ekstra penge som kun du og din søn kender til, og så tage en snak med ham om at næste gang må han så tage en taxa hjem, hvad fatter så gør må jo blive hans problem. Gode ønsker for dig og din søn fra Solveig.
Anja
15 Dec, 2004 11:36
Hej.
For det første synes jeg at din mand skal tage sig selv i nakken og lade være med at drikke sammen med jeres søn på en hverdagsaften. Ikke at din søn tager skade af at drikke en øl i ny og næ, men han kan få det indtryk at "når far må, må jeg også"! Din søn bør drikke med sine venner, og ikke med sin far!
For det andet synes jeg at du bør tage en alvorlig snak med din mand... og din søn. Men ikke samtididt! Din søn skal være klar over at det din mand gør er forkert, at det ikke er almindeligt at drikke hver dag, men at det samtidig er k at han nyder en øl med vennerne.
Tror du at din søn er i farezonen for at blive misbruger som sin far?
Anja
anette
15 Dec, 2004 14:34
kære Irene

jeg har selv nogenlunde samme problem, og min mand kan heller ikke se hvilken skade han gør på sin familie og sit familieliv. vi er så tæt på at gå fra hinanden kun pga hans druk.

han drikker heller ikke hver dag men kan overhovedet ikke styre det når han så drikker, og det ender i mange pinlige situationer, og det værste er at han tager så let på det, han ved virkelig ikke hvad det gør ved mig og min kærlighed til ham. vi går ikke i seng med hinanden mere, jeg kan ikke. jeg kan ikke respektere ham, når han ødelægger min familie og det familieliv vi sammen skulle opbygge. min mand opføre sig som en dreng og ikke som en fornuftig familiefar, der ønsker sit bedste for familien. så jeg forstår så udemærket hvad du går igennem og det værste er at man er så ensom med det, det er jo ikke alle og enhver man fortæller om hvor ulykkelig man er og hvorfor.

det værste er at det går ud over ens børn fordi man bliver irretabel og træt og så ulykkelig og imens manden forlængst er kommet sig over sig selv og sine pinlige opførsel, ja så sidder man selv med smerten.

så jeg har ingen råd til dig, for at gå er svært og at blive er svært, men pas godt på dig selv og held og lykke.

hilsen
en der forstår dig alt for godt
vibeke
15 Dec, 2004 14:46
kæreste ven

at din mand køre fuld med din søn og 14 dage efter drikker 3 genstande så sent om aftenen sammen med ham, tyder på psykopatiske tendenser hos din mand. han må jo vide et eller andet sted at han har et problem selv om han sikkert ikke vil indrømme det, og at give det videre til sin dreng, og det er jo det han er igang med, er uden tilgivelse. et er at han selv bøvler med sine problemer men ikke at tage ansvar som far, jamen jeg ved ikke hvad jeg skal sige, det viser tydeligt for mig at din mand ikke aner hvad hans problem gør ved dig. hvor er det synd for dig.

gid din søn ikke var så gammel så kunne du tage benene på nakken og komme væk, men det er jo vanskeligt med så store børn der ikke forstår hvilke problemer de kan få senere i livet pga en tåbelig far.

tal med din søn, fortæl ham hvordan det er fat med din mand også selv om du helst vil skåne ham for den slags, men du er nød til at advare ham imod sin egen far.

hilsen vibeke
vægten
15 Dec, 2004 14:53
hejse

om din mand har et problem. Ja mon ikke, sikke en sjuft. der er kun en ting at gøre når det går ud over ens børn og det er at blive skilt. ligemeget hvor ondt det gør nu så er der ingen anden udvej, for lille ven,, din mand forandre sig aldrig, han vil det der, er det ikke det han har bevist i så mange år, og nu er han parat til at lade det gå ud over en ung mand, endda hans egen søn. først ødelage han dig og nu din søn er han igang med, har du flere børn????
så selv om han sikkert lover bod og bedring så tro ham ej, måske vil han virkelig gerne men det skulle han nok have bevist før han begyndte med din søn.

jeg har selv drukket i mange år og jeg har mistet alt. jeg drikker ikke mere, men jeg kan ikke genoprette alle de skader jeg har forvoldt. nu hvor jeg kan se det udefra er mit råd bare til dig. forlad din mand hellere idag end imorgen

hilsen vægten
irene
15 Dec, 2004 15:11
hej irene

jeg kan høre at du er meget ulykkelig og jeg forstår dig godt.

hver gang de falder i, kommer alt det gamle op i en igen, og man henfalder næsten til en depression fordi det alligevel ikke blev bedre det de havde lovet.

hvad med lidt hjælp til dig, du skal huske at være god ved dig selv. der er mange steder man kan komme hen og tale sammen faktisk er der nogle i alle større byer, det synes jeg du skal gøre.

hilsen
jomfruen
sønnen
15 Dec, 2004 19:50
Hej Irene

Jeg tror bestemt du har en pointe til skriveren om at finde et sted at få hjælp til at gøre ét eller andet, havde min mor i tidernes morgen ikke gjort det (fået hjælp) så havde hun garanteret siddet i samme suppedas endnu, her 20 år senere.....Men bortset fra det, så undre jeg mig over, hvorfor vedkommende som har startet denne tråd ikke kommer "på banen" bare med et knæk eller lign, det synes jeg er lidt ærgerligt og frustrerende for andre som prøver på at hjælpe efterhånden, at folk opretter en tråd om et eller anden relevant og så hører vi ikke mere fra vedkommende :-(

Sønnen
irene
15 Dec, 2004 22:13
hej igen

det er første gang nogensinde at jeg skriver i en debat, og jeg takker for alle de henvendelser jeg har fået, som jeg naturligvis har læst med stor interesse. jeg ved godt at jeg skal have hjælp ligemeget om jeg bliver hos min mand eller går fra ham for at have været i den situation i 20 år som jeg har været i sætter sine spor på sjælen, jeg ved bare ikke hvor jeg skal gå hen.

er der nogen som har prøvet at leve med en "der i perioder drikker alt for meget" som er blevet så ondskabsfuld når vedkommende har været fuld og så kunne tilgive det.

lige nu kan jeg ikke tilgive og jeg er faktisk ret bitter og vred, er der nogen der har erfaring for hvordan man kommer videre og kan slippe fustrationen.

venlig hilsen

irene
sønnen
15 Dec, 2004 22:37
Hej Irene

Undskyld hvis du i mit indlæg ovenfor føler at jeg er lidt "efter dig" fordi du ikke har skrevet før nu, det var ikke meningen at det skulle være personligt overhovedet...Der er bare mange som skriver nogle indlæg herinde og som så aldrig kommenterere noget som helst igen og føler jeg selv er lidt frustrerende når man prøver på at hjælpe en vedkommende som har lavet et indlæg og vedkommende så ikke svarer igen, men jeg er super glad for at du skriver tilbage.
Ang. om du skal blive ved din mand eller ej, er naturligvis op til dig selv, men man kan sige det sådan uanset hvad du bestemmer dig for.

1.Vide at der er god hjælp at finde i diverse foreninger AA, Aca og så videre, både for dig og din søn, hvis han også føler at han har brug for det.

2.At din bestemmelse for om du/I skal flytte skal tages ud fra en overvejelse omkring hvad du har det bedst med.

3.At det ALDRIG er for sent at flytte hvis det er det som du bestemmer dig for.

4.At du og din dreng vil (som jeg ser det) komme til at lide under din mands drikkeri med hvad det så indebærer for den enkelte (det er jo forskelligt fra familie til familie)

5.At risikoen for din dreng er større jo længere til du er i forholdet med din mand, for at han kommer til at "falde i" selv jo mere han ser af den slags og at det også selvom han måske aldrig kommer til at "falde i" vil påvirke ham på forskellige måder resten af livet....Ved godt han er en ung mand og at det "kan være ligemeget nu" men det mener jeg ikke at det kan og som sagt, ¨så er det aldrig for sent.

Min far var også "kvartalsdranker" som det er tilfældet med din mand og jeg må indrømme, at selvom jeg var var 30 år da hn døde så var det først på hans dødsleje at jeg "lærte" at tilgive ham alt det som hans alkoholproblem havde påført mig af smerte, frygt og andre dårlige "manerere" så jeg tror at den er med at tilgive er utrolig svær, i alle tilfælde hvis man er barn og er vokset op med en forældre der drikker, men igen....det kommer jo også meget an på hvad der er "sket" når vedkommende har drukket...Der er aldrig to situasioner der er helt ens, men for mig var det som sagt meget svært at tilgive, accepterere og ikke mindst at komme videre, også selvom jeg var på det rene med at det som min drikkende far havde var en SYGEDOM der hedder alkoholisme.

Jeg vil foreslå dig, uanset om du bestemmer dig for at blive hos din mand eller ej, at du opsøger en af hjælpestederne her på siden "hjælp"....Og hvis din søn har behov for nogle at snakke med også, som er i samme situasion så bør I/han kontakte Aca...Der har jeg selv kommet de sidste mdr i et fælleskab med andre "børn" til forældre som enten drikker eller har drukket og det har givet mig virkelig meget.

Jeg håber du skriver igen, når du har fået nogle af dine svar sat lidt på plads eller hvis du har yderligere som du skal "af med", så skal "vi" nok være der.

Jeg fornemmer at vi er nogle stykker herinde som "er her altid".

Tanker

Sønnen
solveig
16 Dec, 2004 2:01
Kære Irene, vi er mange som er nye her også jeg, du kunne prøve at se indlæg under " hvorfor skal det være så svært " vi er mange med stort set de samme problemer, jeg er også sikker på at der er mange der følger med fra sidelinien, det er ikke nemt at se i øjnene at i vores familier er der store problemer med alkohol, det er heller ikke nemt at "komme frit frem", men alene det at vi klikker os ind her er jo en god start, lad os hjælpe hinanden så godt vi kan, heldigvis lader det til at der er mange søde mennesker her på Hope, alle med forskellige erfaringer, i den meget korte tid jeg har været her, syntes jeg allerede jeg har fået det lidt bedre, det er dejlig med tanken om at folk her er parate med kloge ord, gode ønsker, brede skuldre, og et kærligt spark bagi, en enorm lettelse at vide man ikke er alene. Har du set det nye ekspertpanel der foreløbig skal køre frem til d.23-12, måske en idé også. Mange tanker fra Solveig
charlotte
16 Dec, 2004 6:00
Ved at blive i dit ægteskab kommer du desværre til at at gøre det nemmere for din søn i de kommende år at være i det rigtige miljø, for at opbygge et alkohold misbrug.
Jeg ved ikke hvordan du skal hente styrken til at tage så stor en beslutning, som at tro på at du selv kan skabe et værdigt liv og blive en god rollemodel for din søn, hans kommende venner/kærester/børnebørn.
Men som sønnen svarer dig så er der hjælp at hente,når du ved hvilken vej skal gå?
Det ser ikke så lyst ud for dig og din søn, med den egoistiske indstilling din alkoholisrede mand jo har, han vil jo ved enhver mulighed prøve at skabe en situation der kan passe til hans hemmelige målsætning ( AT DRIKKE OG AT DRIKKE MED NOGEN; OG AT FINDE EN GRUND TIL DET)

" Jamen vi fejrer vi vandt"?????????
Ja men det er ikke godt, eller sundt eller normalt at en far drikker op til flere genstande efter sønnens fodboldkamp.

Det er heller ikke normalt eller sundt at du bliver kaldt grimme og fornedrende ord, eller at du skal finde dig i at dine veninder forudlempes.

Det har du ikke fortjent og det håber jeg du finder støtte til at komme ud af.
Men du skal føle dig klar indeni, så skal du nok klare alt det praktiske..knus fra charlotte
irene
16 Dec, 2004 9:38
tusinde tak for god opbakning, nu har jeg gået med mine problemer i så mange år, ja mere end 20 år, og gået med dem helt alene, så er det virkelig overvældende at dele dem med andre der virkelig forstår.

jeg er så taknemmelig og det giver mig både mod og kræfter til at kæmpe den kamp der nu skal foregå ligemeget om jeg bliver i mit ægteskab eller går min vej.

hvor er det synd og ærgeligt at så mange mennesker har så store problemer med alkohol, og de følger alkohol kan have på mennesker der er ganske uskyldige.

jeg vil nu tage kontakt til nogle af de hjælpegrupper som er for pårørende, og så se hvad jeg finder frem til for som Sønnen siger så er to situationer jo ikke ens, så jeg er nødt til at finde ud af hvad der er bedst for min familie og mine børn.

tusind tak allesammen
kærlig hilsen
Irene
solveig
16 Dec, 2004 14:31
Hej Irene, rigtig god vind og tusinde gange pøj pøj, lad endelig høre fra dig, knus og tanker fra Solveig
charlotte
16 Dec, 2004 14:59
Hej Irene

Hvis du bliver og kan få lokket din mand i behandling kan du få nogle rigtig gode råd fra ædru alkoholikere...de fleste er så hjælpsomme og hudløst ærlige om den vej de har måtte igennem.
Også med gode råd om hvordan vi( konerne) skal reagere.
Jeg er jo en af dem der har måttet give op i kærlighedens navn...jeg ville også have familien samlet, men alt har sin pris.
Nu kunne jeg ikke mere holde lyden af kapslerne der blev knappet op ved køleskabet, eller se hans profil når han løftede flasken..
Han valgte vores søns (12 år)fodbold og bueskydning fra, han ville hellere sidde alene og drikke øl i en stol eller gå på arbejde , hvor der også altid har været social samvær med en øl eller......
Jeg blev helt iskold da du skrev det med at køre bil med sønnen, tænk det kunne jeg også have oplevet, hvis han ikke havde mistet kørekortet og nu er lidt usikker på balancen efter sin kræftoperation i 2000 .
Da pigerne var små har jeg prøvet at gemme nøglerne til bilen, eller hvis han sov skyndte jeg mig ud i bilen, og kørte på besøg hos min mor eller en veninde..jeg kiggede lige ind sagde jeg dengang....nej jeg gjorde ikke, jeg flygtede fra konflikten om spiritus kørsel.
Jeg holdt virkelig hånden over hans forbrug, også fordi jeg tænkte at nu havde jeg måske ikke ryddet op, eller vi havde brugt for mange penge osv. altid en grund.
Da min mellemste datter skulle hentes fra efterskolen, spurgte jeg hendes far om han kunne få en til at hente hende på Fyn.(arbejdet har en lille lastbil)
Jo det kunne han godt, og da vi var separedede mente jeg ikke jeg ville tage med..så kunne hun jo blive hentet af sin far ( lød det ikke tillidsfuldt og rart)..jo goddav mand økseskaft...han havde drukket på vej derover og var dum og pinlig, så hun græd og var helt ulykkelig og vred da de kom hjem..og jeg tænkte fandens også...nu havde han lige været afbalaceret at tale med et stykke tid, og så dette store dumme svigt.
HUn talte ikke med ham i 1½ år...men så drømte hun at hun mistede ham og jeg rådede hende til at tænke på en forsoning. mærkeligt lidt senere fik han konstateret kræft og blev opereret i maj 2000.
Så flyttede han ind til mig igen og nu er her i endnu et brud.

Så jeg stoler ikke på ham mere.
irene
17 Dec, 2004 23:00
hej charlotte

hvor blev jeg trist da jeg læste dit brev, hvor har du dog haft det hårdt, jeg kunne mærke at du kender til den håbløshed og det svigt som det føles når man lever med sådan en mand, det er en tung følelse. hvor har du været langmodig, er vi pårørende altid det, det virker som om vi bare bliver ved og ved til trods for at vi bliver totalt ødelagte og først der kan reagere. jeg tager på 1 uges ferie nu sammen med hele familien og derfor kan jeg ikke vende tilbage til debatten før om en god uges tid, men så vender jeg tilbage igen

kærlig hilsen
irene
C.L.
17 Dec, 2004 23:22
Tak for dit svar Irene.

Ja..det har været hårdt indimellem men jeg har en heldigvis en fantasi og handlekraft der har fyldt "hullerne" sammen med verdens sødeste veninder, mine børn og så har jeg en daglig kontakt pr. mail til min moster i Sverige..Hun er også en ventil, en søster i sjælen. Du ved hvis man er lidt stille og nede..tusser rundt og passer det mest vigtige...så har hun lige på fornemmelsen hvornår man skal kontaktes.
Når jeg er på besøg i Helsingborg, kører vi ud de svenske store skove og der kan hun snuse sig frem til ægte kantareller...mums.
Min dreng har et par dyreskellettter og andet fra turene derop. Det er så dejligt at havenogen at vende sig til, der ikke dømmer en fordi man nu lige pludselig er ene.
Nå men jeg glæder mig til at høre fra dig igen..
solveig
18 Dec, 2004 0:20
hej Irene, rigtig god ferie, håber at du kommer hjem med friske kræfter. hej til dig også Charlotte, jeg vil benytte lejligheden til at fortælle dig, at dit indlæg hvor du fortalte om DIN mor og din konfontration med hende, simpelthen fik mig til at stortude, jeg kan ikke rigtig finde ud af hvorfor, men noget satte det igang, måske var det, det om hvorfor hun foretrak din søster frem for dig, jeg er den ældste af 4 og var jo nærmest mor for mine søskende, kan ikke rigtig huske at jeg nogensinde rigtig har været barn, jeg var lidt af en enspænder og gik meget for mig selv eller også sad jeg med næsen begravet i en bog, heldigvis er jeg ikke så sær som voksen, jeg er f.eks meget udadvendt, som regel i nogenlunde humør, rimelig kvik i hovedet o.s.v., derfor er det så mærkeligt at jeg lige pludselig reagerer så voldsomt, er det virkelig "trolden" der er på vej ud i rasende fart, jeg troede at jeg skarpt kunne adskille de problemer jeg har med en fordrukken mand, og en problemfyldt barndom med store svigt, men ser pludselig at det hænger sammen, og det skræmmer mig meget, det er næsten ikke til at magte at tage fat på barndommen også, et er at jeg kan vende vreden mod min mand, men hvordan skulle jeg kunne være vred på en som er død, og alligevel er jeg det lidt, står her med 1000 spørgsmål til hende, hvordan har du dog kunne magte både forholdet til din mor og en alkoholisk mand på én og samme gang uden at gå helt i stykker, hos mig er det kaos lige nu, det ene øjeblik er jeg fuld af optimisme og det andet yderst skeptisk over om jeg er på rette vej. Kan så godt lide det billede jeg har i hovedet af MIN lille trold, det hjælper mig meget at jeg på en visuel måde kommer i "kontakt" med mine inderste og hemmeligeste tanker, så den lille springfyr skal du have tusind tak for. Hilsen Solveig.
C.L.
18 Dec, 2004 0:37
Jeg mangler ord Solvei

Det er mærkeligt midt i alt det her kaos Hope møder jeg det ene dejlige menneske efter det andet, og jeg ved ikke om du kan følge mig men ....man giver og får og bliver berørt dybt inde...fordi har vi samme ar.
Jeg giver dig lige min hjemmeside adresse..du kan ikke maile på den adr. den er gammel ( Jeg lavede hjemnmmesiden i 2000 og tænkte meget på hvorfor ) og jeg kan ikke finde ud af at ændre den (teknik) ??.

[home19.inet.tele.dk]
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: