Velkommen! Log ind Lav ny profil

Kan jeg drikke cider?

Indsendt af Claus Rasmussen
Claus Rasmussen
Kan jeg drikke cider?
16 Nov, 2013 11:26
Hej jeg har et spørgsmål, jeg er på antabus og har været det i 3 år nu, jeg har helt lagt alkoholen på hylden og savner det overhovedet ikke. Mit spørgsmål er , kan jeg drikke cider, der er vist 0.9 % alkohol i, hvor meget alkohol skal der være i en drik før jeg vil få det dårligt når jeg er på antabus, der er også det med mad, angående viskey eller rødvinssovs,kan jeg spise det?, jeg har også tænkt på at hvis jeg kommer til at spise chokolade med alkohol, for eksempel blomme i madera, vil jeg få det dårligt af det nårjeg er på antabus? altså generelt, hvor meget alkohol i fødevare kan man tåle når man er på antabus?.
Hilsen Claus Rasmussen
JørnL
Re: Kan jeg drikke cider?
16 Nov, 2013 16:23
Hvis du som ædru, og på antabus, tager situationen seriøst alvorligt, så bør du ikke drikke eller spise noget som indeholder alkohol overhovedet.

Cider findes som bekendt med flere forskellige styrker af alkoholindhold, men et milligram kan være nok til at du bliver syg af antabussen, eller værre: begynder at drikke igen/starter et tilbagefald.

Hvis fyldte chokolader indeholder den mindste smule, eller spor af, alkohol - ja, så er situationen/risikoen den samme.

I tilberedte saucer vil det typisk være sådan, at alkoholen fordamper under processen. Men smagen kan være tilbage, og kan i værste fald være nok til at trigge individet, og så bliver det som ovenfor beskrevet.

Så mit råd er: lad det være, så løber du ikke nogen reel risiko.

Jeg ved det, jeg har selv prøvet det, og resultatet var negativt hver gang. Og jeg har nu været ædru i over 15 år, og har aldrig taget mit ædru liv mere seriøst.

v.h. JørnL
Anonym drunkie
17 Nov, 2013 12:56
Jeg har fået at vide af min psykiater og læge, at det er meget forskelligt, nogle personer kan godt tåle den smule alkohol der kan være i fx mad og evt. også den meget milde cider, andre kan ikke, så man kan ikke give noget entydigt svar på det.

Alkohol/ethanol findes jo fx også ofte i hostesaft, og bruges ofte som udvindelsesmiddel indenfor en del naturmedicin bla. mod forkølelse og lignende.
.

Ps. Hvis det er første gang du besøger siden her, vil jeg da lige gøre opmærksom på at forummet er inddelt efter hvilken gruppe man mener at tilhøre, så hvis du har flere spørgsmål, vil du nok få flere svar, hvis du poster det i et af de fora hvor der komme flere brugere indenfor pågældende kategori. :-)
JørnL
17 Nov, 2013 18:04
Ups, jeg må indrømme at jeg slet ikke har været opmærksom på forum, men bare svaret fordi det er relevant, og fordi det ligger inden for mit 'resortområde',

Det skyldes nok min ivrighed for at svare, da jeg har shoppet ned gennem samtalerummene ved hjælp af oversigten ude i venstre margen.

v.h. JørnL
Lene Rosenberg
13 Jun, 2017 12:07
Jeg anbefalder at drikke cider. Jeg har været gravid op til flere gange. Jeg syntes at cider er et godt alternativ til alkohol, da jeg personligt ikke tror det kan have en indflydelse på barnets vækst. I dag har jeg 2 smukke børn og kun et udueligt, der fik jeg nok lige nok cider
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: