Velkommen! Log ind Lav ny profil

Indrømmelse af magtesløshed

Indsendt af Martin
Martin
Re: Indrømmelse af magtesløshed
10 Mar, 2006 11:50
Lige et sprøgsmål. Bliver man ligsom dig Mia når man går på HOPE, repræsenterer du gennemsnittet for HOPE? for det er da skræmmende.
Mia
10 Mar, 2006 12:12
Går du ikke selv på HOPE???
10 Mar, 2006 12:19
Hej Martin....du skriver i det indlæg der omhandler snak på chatten at du udmærket forstår at din adfærd skræmmer folk....når så en af dem du har talt med skriver, at hun føler sig skræmt af dine vredesudbrud, så er det pludselig ikke dit ansvar, jeg vil dog mene at du som det mindste har et overordentligt stort ansvar for din egen opførsel.....ingen kan tillade sig at gøre og sige lige hvad der passer dem, medmindre man er parat til at tage ansvar og konsekvenser....min oplevelse af din færden på chatten i går er ikke skræmmende for mig...du aner ikke hvor tit jeg som pårørende netop har oplevet det du kalder gammel adfærd, skrapt at du ligefrem forlanger at det skal respekteres.

Til Bonnie...tak for snakken i går.....jeg blev temmelig inspireret og har hørt Bamse hele formiddagen, noget som kan peppe humøret lidt i vejret.

Ingrid.
Martin
10 Mar, 2006 12:27
Kære Mia

Jeg gider ikke diskutere med din angst, den må du selv tage ansvar for.

Find en anden!

Mvh

Martin
Martin
10 Mar, 2006 12:31
Kære ingrid!

Jeg gider ikke diskutere "min adfærd" med dig mere.

Du kan mene hvad du vil og føle dig forarget over "min opførsel" og løfte dine moralske pegefingre ad mig ligeså tosset du vil.

Det som jeg har skrevet til Bonnie mfl. gælder også for dig: Jeg behøver ikke lave mig selv om for at du eller andre kan føle dig/jer tilpas.

Længere er den bare ikke for mig.

Find en anden!

Mvh

Martin
Mia
10 Mar, 2006 12:36
Har jeg lige pludselig angst. Du er en utrolig dygtig psykolog, når du kan diagnosticere mig gennem et skriv, undskyld Martin, men jeg kan se at jeg ikke er den første der har fået dette label. Betyder det at alle som er uenige med dig lider af angst eller andre personlighedsforstyrrelser.

Jeg troede slet ikke at det var sådan man så andre mennesker i AA, men at det var vigtigst at kigge på sig selv.

Men du har ret lad os stoppe denne diskussion
10 Mar, 2006 12:39
Kære Martin,
Jeg vil håbe for dig (og AA's omdømme) at du får glattet lidt ud i denne sag.
Du fremstår både som meget reflekterende/omsorgsfuld og som meget vred - hænger det sammen?
En god nats søvn (inden et vredesudbrud) er altså at foretrække. Så har tingene en tendens til at falde lidt på plads og man kan bedre forsvare sig selv - uden at blive uvenner med alt og alle.
Anne1
10 Mar, 2006 12:42
Hej Martin.

Fint nok, at du undskylder dine verbale udfald i går på chatten....

Jeg taber dog hurtigt det positive i denne undskyldning, når jeg så læser dine svar, fra her i formiddags....

Så er vi ligge præcis tilbage til tonen fra chatten og hvad er det så værd????

Jeg vil til hver en tid undre mig i debatten Martin, både på dine skriv og også på andres.

Det er, i min verden, sådan en debat/dialog er udviklende og debatten kan på den vis, bidrage til mig personligt....

At være uenig i en debat er, for mig, ikke det samme som at nedgøre, tale ned til eller disrespekte den man er uenig med....
Og det kunne jeg ønske for dig, at du kunne holde for øje, når folk tillader sig, at undre sig over noget du skriver...

Jeg tvivler på, at det er muligt at vi kan føre en ok dialog, så måske skulle vi bare stoppe den her....
Søs
Martin
10 Mar, 2006 13:08
Godt nok piger!

Så har I hver især fået det sidste ord, gider i så venligst lade mig i fred - tak!

Martin
10 Mar, 2006 13:42
Hej Martin

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at småle lidt af dig Martin... Ikke for at fornærme dig, men har du et eller andet kvindekompleks??? :-)

Mange hilsner fra
Rosa
Martin
10 Mar, 2006 13:53
Hej Rosa

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at småle lidt af dig Rosa...Ikke for at fornærme dig, men har du et eller andet mandekompleks??? :-)

Mange hilsner fra
Martin
10 Mar, 2006 14:23
Hej Martin

Læst og taget til efterretning.

KH Bonnie
Martin
10 Mar, 2006 15:00
Fremover vil indlæg på denne min tråd, som jeg oplever som primitivt useriøse og som kun har til formål at krænke, hetze, gøre nar ad, pege fingre ad, løfte sin moralske indignerede pegefinger ad, diskutere min "opførsel", diskutere "enighed eller ueninghed", komme med negative udtalelser om AA, diskutere min "vrede", stikpiller, osv osv i det uendelige, blive ignoreret af mig. Evt vil jeg melde til webmaster vedkommende der "spammer" på denne min tråd.

Jeg gider ikke mere forholde mig til folks useriøse pjank og behov for mudderkastningsdebatter herinde mere.
Det gavner ingen.

Mit eneste formål med at skrive hertil er at selv få det bedre og hjælpe andre til at få det bedre, ved at dele erfaring, styrke og håb.

Kan man ikke finde ud af det, kan man ikke finde ud af at forholde sig til denne, MIN MÅDE at bruge HOPE på, så kan man gå på en anden tråd.

Denne tråd handler KUN om emnet "indrømmelse af magtesløshed" alt andet er irrelevant.

På denne tråd er jeg kun interesseret i at høre fra folk med erfaringer der har relevans til dette emne. Om hvordan de SELV har gjort lignende erfaringer, hvad det har betydet for dem at erkende deres magtesløshed, hvordan de oplever at deres liv fungerer, hvordan de oplever at de kan forandre ting positivt i deres liv, hvordan de oplever smerte og lidelse og hvad de gør for at komme fri af den og få det bedre...osv osv

Alle der føler sig inspirerede af emnet og mit opr. indlæg til SELV PERSONLIGT at dele sine erfaringer mht at komme fri af misbrug, fortælle om sit liv, hvordan det har været for dem at være voksen barn af alkoholikere osv osv osv er meget meget velkomne.

Upersonlige og useriøse indlæg er ikke velkomne mere her på denne tråd og vil blive ignoreret fremover.

Nu har jeg sagt fra og til og gjort rent bord ihvertfald.

For mig er HOPE IKKE en diskussions-spam-klub! Jeg skelner udtrykkelig mellem at dele sine erfaringer, styrke og håb, for selv at få det bedre og derigennem hjælpe andre brugere herinde som gennem læsning af disse erfaringer kan lære at hjælpe sig selv fri af deres afhængighed/familiealkoholisme -

Jeg skriver ikke her for at diskutere enighed eller uenighed. Det er slet ikke det som det handler om for mig med at skrive her ind til.

Jeg vil kun høre fra folk der taler for sig selv, om sig selv, "med sig selv", "i sig selv", "af sig selv", "til sig selv", som kan finde ud af at skelne imellem at DELE SINE ERFARINGER og ikke DISKUTERE DEM, som vælger at DELE sine oplevelser med relevans til emnet på en sober og seriøs måde, der kan bidrage til at hjælpe dem selv og andre.

Jeg giver kun gode råd og forslag hvis jeg bliver direkte bedt om det og modtager derfor heller ikke råd eller forslag fra nogen, medmindre jeg har bedt om det.

Jeg gider ikke diskutere min person, min adfærd, hvordan jeg bruger HOPE mere med nogen. Jeg vil ikke!

Jeg hører derimod gerne fra folk der som "datter af alkoholiker" så fint giver sit besyv med at hun har følt sig inspireret til SELV at skrive sin egen beretning på sin egen tråd.

Det er for mig en konstruktiv gensidig bekræftende og positiv måde at dele erfaringer på. Sådan virker det!

Hvis nogen ikke kan bruge de erfaringer jeg har lagt frem eller er "uenige" eller føler sig "skræmte" osv osv så find en anden tråd.

Denne tråd er oprettet og forfattet af mig personligt, og skal ikke gøres til genstand for useriøse diskussioner om ting der overhovedet ikke har nogen relevans til emnet.

Jeg kommenterer kun yderst sjældent andres tråde medmindre jeg har noget der direkte relaterer til denne eller noget positivt og opmuntrende, erfaringer der kan bekræfte, ligner eller kan støtte forfatteren på en eller anden måde. Eller hvis forfatteren direkte beder om gode råd og forslag mht til en eller anden situation, som vedkommende måtte stå i.

På samme måde ønsker jeg min tråds niveau respekteret.

Jeg har ret til at bruge HOPE på den måde som jeg føler er rigtig for mig og iøvrigt 100% i overensstemmelse med HOPES formål.
Den måde vil jeg ikke længere diskutere med nogen.

Jeg behøver ikke og vil ikke forklare mere hvorfor jeg gør sådan og hvorfor jeg er sådan og sådan, om "man bliver sådan ved at gå i AA" osv osv.

Dette fører ikke til nogetsomhelst positivt, bare accepter og respekter at sådan bruger jeg HOPE fordi det fungerer for mig og iøvrigt også andre seriøse brugere som feks. "datter af en alkoholiker"

Venligst tak!

Martin
Martin
10 Mar, 2006 16:42
PS.

Indlæg der på en personlig og ansvarlig måde forholder sig til triste eller kedelige erfaringer med nogen de oplever har krænket dem i AA til et møde er meget velkomne.

Det at jeg siger at jeg ikke gider forholde mig til "negative udtalelser om AA" er ikke ensbetydende med at jeg kræver at man KUN må dele positive erfariner med AA.

Men der er stor forskel på at sige "AA'erne er selv skyld i deres dårlige omdømme" eller komme med citater fra "store bog" som bevis på at AA er ligesom Jehovas vidner, eller "AA er en religiøs sekt" eller "bliver man sådan som du ved at gå i AA, det er da skræmmende..." - og så at dele sine personlige erfaringer med AA på godt og ondt.

Som jeg har beskrevet det ovenfor i mit 1 indlæg har jeg selv 20 års erfaring med at gå til møder i AA, på godt og ondt. Dette betyder at jeg har fået et meget nuanceret og bredspektret billede af fællesskabet, ligeså nuanceret som antallet af personer.

Personligt har det været hårdt indimellem,ligesom her på Hope, at skulle lære at sætte grænser omkring mig selv henad vejen, flere gange har det vist sig at jeg er vokset fra mennesker i AA der tidligere var mine bedste venner, men jeg er altid nået frem til at dette var MIN PROCES og ikke havde noget med AA og programmets "fejl" som sådan at skaffe.

Som jeg også har beskrevet i mit øverste indlæg, har jeg erfaret at AA's oprindelige program, som det bliver beskrevet i feks 12+12 (12 trin og 12 traditioner) eller "Store Bog" ikke behøver at gælde i detaljer for mig mere, men dette udelukker mig ikke fra at få noget positivt ud af møderne stadig. Snarere tværtimod!

Disse og mange andre vækst-paradokser oplever jeg som utrolig spændende at dele om med andre herinde og vil meget gerne høre om fra andre der har lignende erfaringer.

At man vælger at forkaste AA og programmet og aldrig mere vil sætte sine ben i AA fordi en "var en idiot at høre på" kan jeg ikke bruge til nogetsomhelst. Det betyder ikke at jeg ikke respekterer vedkommendes valg, det betyder bare at min erfaring er at der er "idioter" overalt og hvis jeg skal lade deres tilstedeværelse afgøre om jeg vil fortsætte med at bruge noget (feks hope) som også er godt for mig, så giver jeg min magt fra mig, så tillader jeg andre at bestemme over mig og mit liv, så fastholder jeg stadig mig selv i OFFERROLLEN.

Netop denne OFFERROLE har været så vigtig for mig at gøre mig fri og lære, en dag ad gangen at acceptere personligt ansvar for mig selv, istedet for at skyde skylden på de andre hele tiden, ligesom da jeg var inde i min afhængighed, "jeg ryger hash og drikker fordi, fordi, fordi, fordi, fordi... - hvis bare den og den ville være sådan og sådan SÅ kunne jeg få det godt med mig selv osv...
Altsammen offerets, det vrede og forurettede offers hjælpeløse klagesang.

For mig har der kun været en eneste sikker vej ud af denne offerrolle og det har været at lære at tage PERSONLIGT ANSVAR FOR MIG SELV og HVORDAN JEG FØLER MIG og LÆRE AT SÆTTE GRÆNSER OG SIGE FRA når jeg føler mig krænket af nogen, her på Hope, i AA, ja hvorsomhelst!

Det er MIT ANSVAR at sige ud hvordan jeg ønsker at andre skal behandle mig, tale med mig, osv osv osv. Andre kan ikke læse mine tanker, jeg MÅ SELV SÆTTE MINE GRÆNSER og PASSE PÅ MIG SELV og undgå "andres misbrug".

AA'ere har været store "læremestre" for mig i denne proces. Jeg har i allerhøjeste grad kunne bruge folk i AA som "læremestre" i denne proces. Det har været meget angstprovokerende til tider fordi jeg var så dårlig til at overhovedet at mærke mine grænser, mærke min vrede når de blev overskredet, og at give udryk for dennne vrede og så få sat den grænse.

Det har svinget meget og gør stadig når jeg feks gør min entre i nye sammenhæng, jeg er blevet klar over at netop denne "nykommer-proces" med at gøre min entre, "føle hinanden lidt på tænderne" - komme i konflikt med nogen - og komme igennem den og få sat mig respekt, altid har faldt mig utrolig svær og truende og har gjort at jeg isolerede mig meget engang. Sådan er det ikke mere! Jeg vil ikke afholde for at søge nye sociale sammenhænge blot fordi jeg bliver skræmt af visse personligheder. Hvis jeg kan mærke at der er noget godt for mig at hente i den og den sammenhæng, så tager jeg ansvar for "blive hængende" koste hvad det vil.

Jeg har måtte lære at der er forskel på at sætte sig i respekt og ville styre og kontrollere og dominere andre. Omvendt har jeg måttet lære at undgå at lade mig styre, kontrollere, dominere af andre.

Debatten med pigerne ovenfor viser mig klart at jeg endelig fik gjort op med mit mønster om at "tilpasse mig folks angst for vrede", især kvinders!

Jeg har lært mig nu at mærke den kvælende fornemmelse jeg får når jeg går i dialog med sådanne personligheder. Jeg har lært at jeg bare skal holde mig væk fra dem, istedet for at forsøge at lave dem om gennem endeløse destruktive diskussioner, der hverken gavner dem eller mig noget. Jeg har lært at måtte sige til mig selv: Denne person er ikke noget for mig, men det betyder ikke at vedkommende er et sygt eller dårligt menneske, vi passer bare ikke sammen, såden er det, kom videre!

Jeg behøver ikke lave om på mig selv for at stille andre tilfreds!

Andre behøver ikke lave om på sig selv for at stille mig tilfreds.

At acceptere og respektere betyder for mig at "leve og lade leve". Nogen gange er der flow, så er det fedt! Andre gange ikke, sådan er det så bare.

Jeg har tidligere kommet til at føre endeløse smertefulde diskussioner med nogen som jeg åbenbart ikke passede sammen med, og også med mig selv. Enten måtte der være noget galt med dem eller også med mig.

Jeg kunne ikke forstå at jeg "ikke kan elske alle". Faktisk kun meget få, men jeg behøver ikke "hade" dem jeg ikke bryder mig mere, jeg kan bare lade dem være og slippe alle analyser og ønske dem godt.

Dette er bare så vigtige så vigtige og grundlæggende erfaringer for mig, der igennem så mange år led de værste kvaler med "sociale forhold" og foretrak at islorere mig og gemme mig fordi jeg ikke turde MÆRKE MIG SELV OG MINE GRÆNSER, ikke kunne, ikke måtte...Som voksen barn havde jeg ingen eksistensrettigheder. Jeg kunne tilpasse mig de andres behov og følelser eller blive straffet (fysisk, psykisk, åndeligt)

Det har taget mig lang tid at turde være "ulydig" og give mig lov til at komme med "vredesudbrud". Men det har sandelig også givet mig rum til at vælge og vrage mellem mennesker, at mærke hvem der var god for mig og hvem der ikke var/er det.

Min erfaring er at myten om "den forbudte vrede", ja de "forbudte følelser" i det hele taget gennesyrer samfundet. Det er ikke "pænt", det er "pænt" at være selvudslettende og gøre som de andre ønsker, uasnet jeg bryder mig om det eller ej.

Fra at være "alles lille frikkadelle", især kvinders behov var jeg god til at tilfredsstille, og især kvinder der havde behov for mænd de kunne kontrollere og styre "elskede" jeg helt vildt engang. Jeg gjorde mig til deres lille "kæledægge", med det resultat at jeg mistede min selvrespekt. Der var et skjult element af gensidig manipulation og dysfunktion i de forhold.

Jeg blev forskrækket da jeg begyndte at sige fra overfor deres manipulationer og forsøg på at styre og kontrollere mig! Hvaddd sker der???!

Men processens fremskriden var ikke til at stoppe, jeg måtte gør mig "udtilbens", være "krænkende", "vred", osv osv i mit opgør med disse kvinder som ikke længere sagde mig noget og med hvem jeg havde haft de der usunde og destruktive "mor-søn" forhold.

Jeg skulle lære at blive min egen mor! Jeg skulle lære at skabe og integrere min egen indre sunde mor.

Jeg skulle lære at elske og holde af mig selv betngelsesløst fremfor at gøre mig destrutivt afhængig af kvinder der "havde behov for at redde sønner de kunne elske".

Jeg siger ikke alle kvinder er syge! Jeg siger at jeg som mand har måtte opgive at have forhold til kvinder som "erstatningsmødre" og sige fra overfor dem der ville styre og kontrollere mig med deres "misforståede omsorg, misforståede forståelse, belærende formaninger, irettesættende og hånlige rap, nedladende, ikke respekterende verbale pisk osv" og kræve at blive betragtet som den voksne ansvarlige mand jeg er.

Paradokset er jeg nu igen og igen bliver udsat for kvinder der "tester" mig. Som vil have mig "tilbage i folden igen", ikke fordi de er onde eller specielt syge, men blot fordi det måske er deres vante og eneste måde at forholde sig til "mænd" på. De føler sig ofte truede af "mænds vrede" - de forveksler det at jeg som mand SÆTTER GRÆNSER med det at være "vred", testen går ud på at jeg fastholder mine grænser og siger fra og ikke lader mig "lulle og bedøve og tilpasse" deres behov for at kontrollere og styre mig gennem deres "mødrelige" irettesættende formanende løftede pegefingre.

Jeg kommer aldrig under tøflen mere!

Gudskelov!

Ha ha ha eye rolling smiley

Venlig hilsen

Martin
Mia
10 Mar, 2006 17:53
Jamen Martin, hvem vil du dog skrive med herinde, det virker som om at alle falder fra, flere og flere, og nu er årsagen at vi er piger. Du skriver at man skal ændre på sig selv først, du virker slet ikke til at ville kigge på dig selv, hvorfor er det blevet sådan. Egentlig ville jeg ikke gå ind i dette igen, men det er utroligt som du sætter folk i bås. ps. går selv i AA på 5.år
Martin
Mere om Magtesløshed...
11 Mar, 2006 10:06
I det nedenstående bringer jeg en artikel som jeg har skrevet til min lokalavis.

Nedenunder vil jeg kommentere hvordan indholdet af denne artikel, det at jeg på daglig basis kæmper med en Tinnitus der kan slå en voksen hest til jorden og må leve med kunstig elekstronisk hørelse gennem nogen lorteapparater der viser sig at smadre min hørelse yderligere, - vil jeg kommentere her hvordan jeg oplever at afhængighedsproblemer
er det rene luksusproblem udfra de erfaringer jeg har gjort med mit handicap .

"Jeg søger efter andre HApp (HA) brugere, der som jeg, oplever at HA skader hørelsen.

Efter brug af app. oplever jeg de samme følelser af overbelastning, som da jeg havde fuld hørelse og havde været en aften på diskotek med høj musik: Bombet i hovedet, ØGET TINNTIUS, den der propfornemmelse i ørerne, hovedpine, træthed der grænser til udbrændthed...mm

Jeg har lært mig selv at tage disse min krops signaler på at min hørelse bliver overbelastet af HA alvorligt til trods for hørelæger, audiologer og mange andre HA-brugeres udsagn om det modsatte.

Jeg oplever klart at HA skader hørelsen på sigt og at jeg er blevet forholdt LIVSVIGTIGE OPLYSNINGER om HA's BIVIRKNINGER, fordi dette kan opfattes som en trussel mod HA-industrien. Men det er det ikke! Det er MISBRUG af patientrettigheder at NÆGTE at oplyse FULDT om "HA-behandlingens" konsekvenser, ligesom kræftpatienter bliver oplyst om kemoterapiens skadelige virkning.

På kort sigt var det en vidunderlig oplevelse at opleve HA forstærkning, der gav mig næsten normal hørelse igen, efter nogen måneder og års brug står det kedelige faktum klart for mig at den skringre kunstige forstærkning, uanset hvor godt man tilpasser og finjusterer HA gradvis sliber ens hørelse ned.

Det er skruen uden ende, efter brug af HA i en rum tid, opstår behovet for yderligere forstærkning, man skruer op for volumen, "finjusterer", som så på sigt sliber hørelsen yderligere ned, mere forstærkning behøves og tilsidst er man stenet ind i de døvblevnes rækker af "HA-behandlingen". Det er fed forretning! Kynisk spekulation i folks hørehandicap! Behovet for større og større forstærkning kræver bestandig nye og bedre apparater, der koster en formue, men som sagt i mange tilfælde maskeres dette misbrug igennem DE GRATIS TILBUD og HH's rettigheder bliver fuldstændig undertrykt og holdt nede.

Hvem tør tillade sig at kritisere en behandling der er GRATIS og endda koster samfundet en formue?! Hvem ønsker at se i øjnene at man er blevet invalideret af den samme "behandling" der skulle afhjælpe en?! Hvem bryder sig om at skulle gøre op med NAIVE og VANTE forestillinger om at læger pr. definition altid har ret?! Ingen naturligvis! Og således kan misbruget fortsætte uhindret indtil den ganske befolkning er har ladet sig stene ind i de DØVBLEVNES RÆKKER af GRATIS STATSFINANCIEREDE HØREAPPARATER!

PÅ kun 8 år er jeg blevet praktisk talt gjort DØV af "HA-behandlingen".

Alligevel BENÆGTER samtlige hørelæger, audiologer, og adskillige indenfor den danske høresomsorg, patientforeninger, som LBH (Landsforeningen for bedre hørelse) - og MTF, Meniere og Tinnitus foreningen, at ville medvirke til at få undersøgt denne sag yderligere.

De er i lommen på HA-producenterne og TØR ikke! De er med til at krænke og misbruge HH's rettigheder præcis som visse mange hørelæger og audiologer, blandt på Bisp. Hosp. Aud Afd. hvor jeg er blevet udsat for den mest diskriminerende behandling. De er medvirkende til at FASTHOLDE og CEMENTERE den HH i U-lykkelig U-videnhed, men tager sig ud overfor offentligheden som hjælpsomme og fortående organer der varetager ens interesser.

Jeg nægter stiltiende at være blevet gjort invalid, betale for det i dyre domme (25.000.- for mit 3 sæt HA!!!) og ovenikøbet skulle finde mig i at blive udsat for den LØGN, BENGÆTELSE og FORTIELSE der finder sted, hvad denne sag angår!

Jeg vil have erstatning! Jeg vil have at disse læger, audiologer, og visse mange HA-producenter, HA-forhandlere, bliver stillet til ansvar for deres ulovlige og strafbare krænkelser af HH's rettigheder i et retsligt efterspil! Jeg vil have at LBH, MTF ændrer deres praksis og medvirker til at udbrede kendskabet til HA's skadelige bivirkninger og gør det stykke arbejde for at få standset dette misbrug, sobert og rent, som de udtrykkelig siger i deres formålsparagraf når man melder sig ind!

Det har allerede været fremme i medierne i fjor, at visse hørelæger ansat i det offentlige, hvor man udleverer og "ordinerer" GRATIS STATSFINANCIEREDE HA, til folk med høreproblemer misbruger STATENS MIDLER til Happ på den HH's rettigheders bekostning. Ekspemlet drejede sig om en læge fra Aurion Klinikken i Århus, hvor det viste sig at en hørelæge henviste sine patienter til sin egen klinik i privat regi og derfra "ordinerede" GRATIS HA til vedkommende og scorede et kommisionstillæg uden blu!

Det blev omtalt som "at kunne trykke sine pengesedler selv" af Løkke Rasmussen!

Det er STRAFBAR omgang med statens midler! Der er gået KORRUPTION i Den Danske Høreomsorg!

Det skal standses! Hørehæmmedes patientrettigheder SKAL ALTID GÅ FORUD for øknomiske interesser!

Der finder så megen manipulation og forholden den HH fuldt at blive oplyst om HA's bivirkninger sted indenfor den danske høreomsorg, for at kunne opretholde denne korrupte pengemaskine!

Det er strafbar krænkelse af den HH's patientrettigheder og korruptionen breder sig som sagt ind i ovenstående patientforeninger der ellers har til formål "at varetage den HH's interesser, lokalt og på landsplan overfor myndigheder etc..."

De tror de kan blæse og have mel i munden samtidig! Støtter HA-industrien, med deres kulørte helsides annoncer om "åh så lykkeligt et liv man kan få med nedsat hørelse, bare man køber de og de HApp"

"Få GRATIS HØREAPPARATER! Alt for mange venter alt for længe! Og i den dur...i det uendelige!"

Ingen vil eller tør beskæftige sig med de skadelige bivirkninger af "HA-behandlingen" allerhøjest bliver jeg mødt med hånlig arrogance, fortsat diskriminerende optræden, opfattet som en trussel, bliver udsat for nedgørende personangreb, også fra andre HA-brugere! - censureret bort fordi man ikke vil HØRE, osv osv. Kun nogen få enkelte med tilstrækkelig sund fornuft i behold og evnen til at turde MÆRKE SIN KROPS ADVARSELSSIGNALER mht at HA overbelaster og skader hørelsen og giver øget Tinnitus, har givet sit pip med når jeg efterlyser flere der vil bakke op omkring at få standset dette uhyrlige misbrug af HH's rettigheder og blandt andet kræve at man oplyser FULDT UD om "HA-behandlingens" skadelige bivirkninger.

MIN KROP LYVER IHVERTFALD IKKE!

Jeg begynder ikke at spise andres HØ, selvom de siger jeg ligner en hest! Jeg stoler på min KROPS ADVARSELSSIGNALER og når de fortæller mig at HA overbelaster og skader min hørelse på sigt så råber jeg op og vil have erstatning for at være blevet uforskyldt og godtroende manipuleret af folk der kalder sig proffessionlle læger og audiologer og invalideret for livstid! Sagen kan sammenlignes med STESOLID - sagen og BONELOCK - sagen mfl.

Man bliver gjort til Høreapparat-narkoman og fastholdt i u-lukkelig uvidenhed, fastholdt i en kronisk smertefuld ødelæggelse af ens hørelse og udsat for vantro fordømmelse og hånlig ignorance når man prøver at trænge igennem med sin oplevelse af sin krops signaler om at HA altså overbelaster hørelsen og ødelægger den på sigt!

Tingene bliver fordrejet i retning af feks. "Tilvænningsproblemer" - "Støjoverfølsomhed" og hvad ved jeg! Det sidste er et fuldstændig absurd og selvimodsigende begreb. STØJ ødelægger hørelsen og giver Tinnitus, kroppen er så visdomsfyldt indrettet at den naturligt lukker af og værger sig mod at få hørelsen skadet - at kalde denne SUNDE og NATURLIGE REAKTION for OVER-følsomhed er blot et eksempel på hvordan læger og naturvidenskaben manipulerer og fordrjer tingene og SYGELIGGØR folks sunde og raske fornemmelser.

STOP MISBRUGET af HH's patientrettigheder og lyt til din krops advarselssignaler om at dine HA overbelaster hørelsen.

Kontiniuerlige nedadgående hørekurver, stadigt dårligere hørelse, efter HA-behandlingen, skal nu kaldes ved rette navn fremfor at blive kastet ind under det uvisses, eller at der kan være mange faktorer der spiller ind, årsagen til den stadigt dårligere hørelse efter "HA-behandlingen" har kun et SVAR: Nemlig HA's skadelige bivirkning.

Spørg selv din krop, den lyver ikke hvis du tør lytte respektfuldt til den.

Jeg hører i denne sammenhæng som sagt gerne fra folk der er interesseret i at få standset dette misbrug og vil kæmpe for HH's rettigheder og sætte (u) ansvarlige læger og audiologer stævne og kræve erstatning for at være blevet invalideret og endda udsat for FORTIELSE OG BENÆGTELSE omkring denne skadelige HA-behandling."

...

Yderligere et indlæg fra min hånd på mtf.dk's debat side for folk med Meniere og Tinnitus (T)-problemer:

"Tiden er inde nu til at gøre op med alle disse fordomme der hersker indenfor naturvidenskaben, HA-industrien og den danske høeromsorg og som fastholder ydmygelsen og misbruget af HH's og Tinnitusramtes patientrettigheder.

Tiden er nu inde til at flere og flere lærer sig selv at undgå at tage "videnskabelige" fordomme alvorligt blot fordi de kommer fra EKSPERTER der fremstår som AUTORITETER, og i langt højere grad tillader sig at stole på sine egne sunde kropsfornemmelser! Ihvertfald når det handler om HA's skadelige bivirkninger! Jeg siger ikke alle eksperter taler usandt, jeg siger at det må være op til enkelte SELV afgøre hvad der er "videnskabelig sandhed". Jeg siger at det at tage videnskabelige postulater for gode varer blot fordi de kommer fra en "ekspert", på autoritet, er ET NAIVT GODTROENDE standpunkt, der gør at man kan lade sig let manpulere og udnytte, selvom dette sidste måske ikke altid var bevidst tilsiget.

Jeg siger udtrykkelig at enhver SELV kan OG BØR (!) nå frem til SIKERHED omkring fremstillingen af mine erfaringer mht at HA skader hørelsen, ved ihærdigt at gentage "eksperimenterne" (læs tidl indlæg) og AFGØRE for sig SELV hvad der gælder, ved at MÆRKE ORDENTLIGT EFTER. Hvis man er ÆRLIG og TRO mod sig SELV og SINE SUNDESTE KROPSADVARSELSFORNEMMELSER vil man nå til samme resultat som jeg. At HA skader hørelsen. INGEN bør tage mine erfaringer på autoritet! Men selv langsomt men sikkert opbygge sin tillid til sine egne fornemmelser. Derigennem vinder man den frihed fra disse naturvidenskabelige fordomme som jeg taler om her. Sådan kan man undgå at blive fastholdt i OFFERROLLEN. Sådan kan man komme fri at unødvendige depressioner og handlingslammelse, og bive rimleig fri af ophobet angst og panik. Sådan kan man undgå at lade sig ødelægge yderligere af feks behovet for U-lykkepiller. Jeg kan kun anbefale at bruge REN GINSENG i tabletform, de røde pakninger, de er godt nok dyre, men i en periode med behov for noget at styrke sig på gennem rekonvalasens har de hjulpet mig. De skaber ikke afhængighed, når man ikke har brug for dem længere siger kroppen af sig selv stop, man mister ganske enkelt lysten og behovet for dem. De har en meget naturlig og behagelig ind - og udfasning. Man bliver ikke brutalt sat af som med anden psyofarmica og lykkepiller. Man får ingen abstinessymptomer og oplver ingen øget tolerance. (behovet for større dosis for at opnå samme virkning)

Det skal også bemærkes at jeg flere gange er stødt på fordommen om at mine indlæg er for lange. Dette er blot en fordom der viser at den enkelte har problmer med evnen til at koncentrere sig ordentligt eller slet ikke er i stand til at vise nogen ÆRLIG interesse for hvad jeg forsøger at lægge frem her. Kan man ikke følge min logiske tankegange er der meget lille chance for at man egenhændigt kan frigøre sig fra omtalte fordomme. Det kræver streng diciplin og ET ROLIGT FORDOMSFRIT men ihærdigt tanke og fornemmelsesarbejde at nå frem til et sikkert standpunkt vedr. denne sag. Enhver der virkelig ønsker det kan gøre det. Enhver kan MÆRKE efter i sig selv og hvad ens sunde kropsfornemmelser foræller en mht. brugen af HA og således udfordre de vante og trivielle, tillærte "videnskabelige" fordomme i sig selv.

Feks den fordom at "man ikke kan vide om HA skader hørelsen, fordi man ikke kan vide om en persons hørelse ville været blevet forringet uden brug af HA..."`????!

Dette er en FORDOM! Udenomssnak, manipulation og kan aldrig modsige FAKTA, nemlig at ens sunde og naturlige KROPSADVARSELSSIGNALER beviser at HA overbelaster og ødelægger hørelsen.

Denne fordom er overhovedet ikke noget MODBEVIS, det bare endnu et forsøg på at kaste ens sundeste kropsfornemmelse ud på de uvisses overdrev. Men at kaste noget ud på det uvisses overdrev er ikke noget reelt bevis, det er blot at forsøge at kaste det ud på det uvisses overdrev. Altså en FORDOM! Læg mærke til hvor ofte de som påstår at være videnskabelige tænkere alt for ofte benytter sig af sådanne uvidenskabelige, men højest menneskelige manøvrer for at undgå at blive konfronteret med usikkerheden i deres eget fundament.

Hvad med den FORDOM at en HA-brugers Tinnitus er opstået ud af det "uvisse"??! Tinnitus er kroppens sunde advarselssignal på at hørelsen er blevet overbelastet! Er man HA bruger og oplever øget T i forbindelse med brug af apparaterne, er dette kroppens SUNDE ADVARSELSsignal! Det er en fordom at man kan fjerne T ved at bruge HA. Dette er blot en MASKERING af T, en overdøvelse af T. PÅ langt sigt en forværring. En SUND BETRAGTNING ville opfordre til at tage en hørepause, hvile ørerne, stresse ned, få noget mad, slappe af, ro og fred, tage en afslappende tur i sauna/svømmehal, gå en tur og tage nogen dybe vejrtrækninger og blive iltet godt igennem, skær ned på cigaretterne, skær ned på kaffen (som har vist mig at er STRESS-fremkaldende i øvrigt, jeg drikker sjældent eller aldrig kaffe)

Det at andre, ikke HA-brugere OGSÅ kan have T, er heller IKKE noget bevis på eller videnskabeligt argument for AT HA ikke overbelaster hørelsen. Det er bare et bevis på at andre end HAbrugere kan få T. Slet og ret! Igen et forsøg på at snakke sig udenom, forsøge at vildlede ens sunde kropsfornemmelser mht HA.brugen og undgå at blive konfronteret med den ubehagelige sandhed om HA's skadelige bivirkninger. Igen en uvidenskabelig fordom.

Tiden er inde nu til et OPGØR med disse UNDERTRYKKENDE og UVIDENSKABELIGE FORDOMME indenfor lægevidenskaben og den danske høreomsorg så HH, Tinnitusramte, HA-brugere osv ved egen kraft og selvstændig tænken og følen og handlen kan FRIGØRE sig fra den offerrolle og forfærdelige lidelser, depressioner, som er symptomer på at man er blevet KUET, og HOLDT for NAR, og endda har fået lov til at betale for det i dyre domme, økonomisk, socialt, jobmæssigt og helbredsmæsigt!

Så HH'´s rettigheder kan GÅ FORUD for alt andet PERSONLIGT PRIMITIVT PRESTIGE-PJANK indenfor den danske høreomsorg!

Jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har selv gået hele turen igennem!

Tiden er inde til at gøre op med VIDENSKABELIGT MISBRUG, der ikke er baseret på sunde kropsfornemmelser, men hænger sig i tekniske og teoretiske tvivlsomme teorier. Alt hvad der ikke tjener en saglig og human videnskabelig ånd er MISBRUG. Jeg angriber ikke den videnskabelige logiske metode, tværtimod! Jeg angriber MISBRUGET af denne metode. Jeg udfordrer den forestilling at den menneskelige hørelse blot kan reduceres til en samling biomekaniske foregange og eftergøres med simpel mikroelktronik. -

(det er og bliver simpel DØD elektronik, ligesom en PC er en DØD maskine, selvom vi også her er blevet fyldt med fordomme om den "avancerede" teknik der skulle kunne eftergøre et menneskes tænken og beslutningstagen, det er noget propagandistisk vrøvl. En maskine er og bliver en DØD uselvstændig maskine, den kan overhovedet ikke tage nogen beslutniger af sig selv. At den kan og SKAL programmeres til at gøre sådan som man vil viser blot hvor PRIMITIV ,uselvstændig og lidt intelligent den i virkeligheden er. Systemopbygning kræver den største tålmodighed og forståelse for hvor mange detaljer der skal kunne fungere sammen for at det i sin helhed og kompleksitet overhovedet kan få nogen nytte i nogensomhelst sammenhæng.
Et menneske kan udmærket fungere trods utallige "fejl i programmet" handicaps osv.
En PC bryder ned hvis den har "vitale fejl programmet" Et høreapparat fungerer på samme måde. Der er kun størrelsen til forskel.

Et elektronisk systems kompleksitet viser ikke nogetsomhelst om "intelligens". Intelligens er evnen til SELVSTÆNDIGT at tænke, føle og beslutte baseret på egne erfaringer og evnen til fortsat at gøre sine egne efaringer til bestandig at kunne lære noget nyt til at komme ud over sine egne vante og begrænsede forestillinger. Maskiner er dybt afhængige af os der bruger dem og at man "kommunikerer" med dem udelukkende på deres egne betingelser, gør man ikke det, bryder deres systemer sammen. En maskine kan aldrig komme ud over sit eget systems af mennesker fastlagte begrænsinger. Intelligens er at netop dette kan et levende menneske hvis det vil og tør. Dette viser hvor primitive og dumme og døde feks en PC og enhver anden ROBOT i virkeligheden er. Al elektronik, uanset hvor "avanceret" og komplekst sammensat et system den udgør er EN DØD DUM TING uden nogen form virkelig intelligens overhovedet!

Også et "intelligent" høreapparat!!!

- Dette sidste er blot et fattigt forsøg på at eftergøre noget der oprindeligt er skabt af kræfter vores fysiske hjerner slet ikke kan opfatte og som naturvidenskaben så hårdnakket benægter eksistensen af fordi den ikke kan bevise det. Men det at videnskaben ikke SELV kan bevise tilstedeværelsen af eksistensen af sådanne skabende kræfter "mere mellem himmel og jord" beviser ikke at disse kræfter ikke eksisterer, det beviser blot naturvidenskabens EGNE BEGRÆNSNINGER! Vi ved så lidt, og skal bestandig lære mere. Skade at videnskaben er faldet for hovmod. Både for den selv og os.

Vi er blevet og bliver fyldt med fordomme omkring disse ting, der sniger sig ind i HA-behandlingens elektroniske vidunder verden fordi man har mistet jordforbindelsen og glemt hvor man egentlig kom fra og mistet følingen med sit eget videnskabelige oprindelige grundlag og ladet sig beruse af mikro og nano elektronikkens fremmarch og gøre til offer for de mest vildfarne uhyrlige forestillinger om "døde tings intelligens". At elektronik skulle kunne "helbrede" mennesker. Vrøvl siger jeg. Kun et menneske kan helbrede sig selv og det kan vi ikke engang endnu, bare se på gåderne om AIDS, KRÆFT og hvad ved jeg. Men disse gåder bliver sjældent fremstillet som beviser på lægevidenskabens begrænsninger, snarere ofte det modsatte. Hovmodet igen.

Jeg siger at et menneske er mere end en robot der blot kan repareres. Jeg siger at videnskaben er gået vild, har fortabt sig i materielle detaljer, helt ned på atomart niveau, og mistet al ægte sundt helhedssyn. Men der er fed forretning i at fortsætte ad denne ensporede og snævertsynede fordomsfulde materialistiske vej, derfor ser verden ud som den gør. Desværre!

Jeg kan og vil ikke tvinge nogen til at tænke som jeg, denne proces er en erkendelsesproces som den enkelte SELV må arbejde med. Det har jeg gjort opmærksom på adskillige gange. Det ville klæde dig Karen at blande dig udenom hvis du ikke føler du kan bruge denne debat til noget og passe din egen gesjæft. Du behøver ikke spille politibetjent overfor mig og andre mere herinde. Jeg er sikker på folk er voksne nok til SELV at kunne SORTERE mellem hvad de kan bruge og hvad de ikke kan. Det er IKKE DIN OPGAVE at sortere for andre på denne debatside!

Jeg gider slet ikke diskutere alle de tekniske finesser og aspekter der er omkring HA, fordi erfaringen har vist mig at det er udenomssnak altsammen! Altsammen forsøg på at fastholde den HH og T-ramte i fordommen om "tilvænnings -og lære- at- bruge- tekniken- rigtigt-nedgøende holdning" Man søger bestandig at fastholde folk i at tro DE SELV ER ÅRSAG tilPROBLEMET (skyldige) for derved at undgå at se teknikkens sakdelige bivirkninger og pinlige begrænsninger i øjnene. "Den kloge narrer den mindre kloge". Meget menneskeligt men ikke spor videnskabeligt. Jeg holder mig derfor til FAKTA og de SUNDE KROPSADVARSELSSIGNALER der opstår i forbindelse med brug af HA. Det er til at tage og føle på, men det kan paradoksalt nok ikke måles og vejes og der kommer fordommen om et bevis' gyldighed også ind. At det skal kunne måles og vejes for at fungere som et bevis. Også en fordom, for hvis det forholdt sig sådan var den menneskelige tanke og følelse ikke ekstirende og det modsatte viser sig i høj grad at være tilfældet. Men man fortaber sig igen og bytter om på hesten og vognen og påstår at tanker og følelser er resultatet af kemiske processer i hjernen. Hvis det var således ville vi allesammen være biokemiske robotter uden nogensomhelst form selvstændig tænkning, individuelt præg og følen. Men det kan være fordelagtigt at årøve at bilde folk ind at det hænger sådan sammen, fordi vi så kunne blive lettere at styre og kontrollere, netop som robotter er det.

Jeg har nævnt adskillige gange at jeg har fået finjusteret og tilpasset mine HA herfra og til månen, alligevel får jeg ØGET TINNITUS og ADVARSELSSGNALER fra min krop, min stakkels forpinte høresnegl, der BEVISER for mig at HA OVERBELASTER HØRELSEN.

Kombiner denne iagttagelse med det faktum at stort set enhver HA-brugeres hørelse langsomt men sikkert bliver smadret og nedbrudt af "HA-behandlingen og at man bliver fastholdt i en kronisk ødelæggende spiral af sin hørelse, der bestandig kræver nye og stærkere apparater, der ødelægger hørelsen mere, der skaber behovet for YDERLIGERE FORSTÆRKNING...indtil man er DØVGJORT af HA-behandlingen! Jeg bliver ved at med at arbejde for denne sag fordi jeg selv har oplevet og stadig gør en ufattelig mængde meget meget smertefulde symptomtilstande på denne forsøgt skjulte langsomme men sikre nedbrydelse af min hørelse. Det er her mit raseri kommer ind over at man på lignende vis som med STESOLID udsætter folk for en behandling der skadelig, men fordi disse skadevirkninger først viser sig senere hen ad vejen vælger man at fremture og BENÆGTE og vedblive at FASTHOLDE FORRÆDERIET mod den HH. Men det at skaderne først viser sig senere og at alle måske ikke oplever dem, er ikke nogen etisk forsvarlig grund til at NÆGTE AT OPLYSE om en behandlingsforms BIVIRKNINGER! Tværtimod! Mange andre behandlingsformers bivirkninger bliver sobert og redeligt fremstillet for patienten, det samme skal gøre sig gældende med HA. Kun således vil de ansvarlige læger og audiologer, høreomsorg mfl, kunne undgå ubehagelige retslige efterspil, der ender med berettigede erstatningskrav fra implicerede invaliderede.

Det er ikke første gang en behandlingsform viser sig at have skadelige bivirkninger. Det er sket adskillige gange og meget tyder på at vi skal døje med dette endnu en tid lang, her tænker jeg feks. på CI-behandlingen som også er blevet ført frem i medierne på sådan en propagandistisk facon.

Dette handler altsammen om HA's SKADELIGE BIVIRKNNGER og det SKAL DER OPLYSES OM fra start af, så enhver på et REALISTISK GRUNDLAG kan tage stilling til om "HA-behandlingen" er det rette for en. Alt andet er MISBRUG og ETISK UFORSVARLIGHED.

BENÆGTELSEN af disse erfaringer, indenfor lægevidenskaben og den danske høreomsorg, viser blot yderligere at man ikke VIL FORHOLDE sig sagligt og i en human etisk forsvarlig videnskabelig ånd undersøge denne sag til bunds.

Man vil tjene penge, ganske enkelt!

Når man kan oplyse om kemoterapiens skadelige virkninger kan og SKAL man også oplyse om HA's skadelige bivirkninger. Det er ganske almindelig sund fornuft og har intet med nogensomhelst TRUSSEL mod læger, audiologer, LBH, MTF, den danske høreomsorg at skaffe.

Det handler om at den HHs rettigheder fra start anerkendes og går FORUD for den usunde og personlige primitive pedantiske pjattede prestige der er forbundet med HA-industrien.

Der er flere aspekter og jeg har nævnt dem i mine tidligere indlæg, gider ikke gentage mig selv.

Til jer som mine indlæg har pirket ved noget hos, HOLD UD! Denne sag minder om Stesolid sagen, man, jeg, vi er blevet gjort til høreapparatnarkomaner, og man har opdaget hvilken forretning det er, og "glemt" vores BASALE rettigheder på vejen. Måske ikke bevidst, men så MASSIV SOM MODSTANDEN mod overhovedet at TALE om disse, mine meget smertefulde erfaringer med at HA skader hørelsen, MANIFESTERER SIG, viser jo desværre at der alligvel er noget "bevidst undgåelse" alligevel. Desværre for dem som ikke VIL HØRE! Jeg bliver derimod bestandig mere og mere SIKKER i min SAG.

Har man først en gang fået øje på i sig selv at der er noget om den her snak, vil man bestandig komme til større og større sikkerhed og afklaring. Det kræver et modigt opgør med vante og tillærte "videnskabelige" forestillinger, men disse er kun forestillinger og fordomme. Når ens sundeste fornemmelser begynder at få overtaget vil man forstå hvad jeg taler om og indse det fornuftige deri. Men man skal SELV arbejde sig frem og igennem, det giver ingen tillidsfuld sikkerhed at tage mine betragtninger og erfaringer på autoritet!

Lad ikke FORDOMME SOM "STØJOVERFØLSOMHED", "TILVÆNNINGSPROBLEMER", "intelligente støjdæmpende HApp" osv osv feje en SUND KROPSADVARSELSFORNEMMELSE til side.

Behandling BURDE handle om at LYTTE til KROPPEN og tage dens signaler alvorligt, IKKE DET MODSATTE! "

...

Disse indlæg fra min hånd på denne min tråd om tema magtesløs, synes jeg viser meget godt hvad jeg skrev ovenfor, at afhængighedsproblmer mht stoffer og løsningen af dette idag af mig opfattes som "pebernødder".

Man kan gøre noget ved det, hvis man vil!

Jeg kan ikke gøre en skid ved mit hørehandicap, det har jeg bare måtte lære at leve+de lidelser jeg har beskrevet ovenfor!

Derfor synes jeg nogengange at det kan være lidt trættende for ikke at sige pinligt at opleve hvordan visse her på HOPE, kører rundt i selvoptagede og egoistiske diskussionsspiraler omkring at AA er en sekt og man bliver hjernevasket osv osv osv i det uendelige.

Derfor er jeg nået frem til et ret kortfattet svar til folk med misbrugsproblemer: Du vælger selv at smadre dit liv med dit misbrug!

På dette niveau hvor jeg står nu, må jeg sige at jeg opfatter mange misbrugere der vittelig ikke vil have hjælp, men finder det mere fornøjeligt at fortsætte ødelæggelsen af sig selv og så give sit besyv med herinde, når jeg forsøger at fremlægge mine særdeles positive erfaringer mht. magtesløshed og AA, som komplet latterlige, barnlige, forkælede, egocentrerede og med ingen respekt for nogetsomhelst.

Men igen hvis folk vitterlig ikke ønsker hjælp og bare vil opføre sig som umodne skrigeunger der mener sig berettiget til at komme med alle mulige useriøse indlæg på HOPE, bare kan få lov at drikke sig ihjel for min skyld.

Jeg giver dem ret der har beskrevet alkoholsme/afhængighed som EGOISMENS SYGE.

Jeg tror ikke jeg kender nogen mere selvoptagede og umodne og barnlige personligheder end folk med misbrugsproblmer.

Dette er ikke nedsættende ment, det er fakta!

Mine høreproblmer, mit handicap har paradoksalt nok sat alt dette mere i relief, og fået mig til at indse hvor taknemmelig jeg kan være for at HOPE, AA, Minnesotabehandlinger osv osv eksisterer idag, det ER muligt at gøre sig fri af misbrug idag, uden skygge af tvivl, men jeg oplever at mange stadig ikke vil modtage hjælp, nuvel til dem er mit svar, så vælger du selv at smadre dit liv, og værsgo, hvis det er det du ønsker så fortsæt med det!

Jeg har rigeligt andet at bruge min konstbare tid og energi på end at servere mine også dyrekøbte erfaringer mht at komme fri af misbrug og familiealkoholisme for en flok barnlige naive, umodne overforkælede, selvoptagede, primitve, egoister.

Du har fuldstændig lov til at drikke dig ihjel hvis det er det som du ønsker, jeg siger bare godt det ikke er mig.

Jeg er simpelthen så træt af at høre på og læse om folks selvskabte problemer! Selvmedlidenhed fosser ud i stride strømme.

Men opsøge ny viden, lære noget nyt, prøve nye og anderledes veje, neeej, så hellere sidde i sin selvmedlidenhedspyt og pille sig i navlen og kaste lort på AA og alt hvad der kunne hjælpe, helst med en sutteflaske ved sin side.

Det kan godt være jeg lyder fordømmende for nogen, men det er jeg ikke, jeg er blevet REALIST.

Paradokset er at jeg gennem mit hørehandicap endelig selv måtte indse at livet sg er for kort og værdifuldt til at sidde og pille sig i navlen og stille sig spørgsmål om hvorfor "jeppe drikker" og hvor er det synd for mig jeg har trang idag...

Igen når jeg frem til samme konklusion: Hvis man ikke ønsker at forlade offerrollen, så må man bare blive i lidelsen indtil man dør af det, eller evt. beslutter sig for virkelig at tage skeen i den anden hånd og FORANDRE sig!

For mig er der ingen undskyldninger for at undlade at søge hvilkensomhelst hjælp, for mig er det det rene idioti og barnlig benægtelse at høre på "AA's sekteriske virke" - "Man bliver hjernevasket i AA" - "AA er ligesom Jehovas Vidner" - sådanne udtalelser viser blot at man i virkeligheden ikke ønsker hjælp, at man ikke har set det fulde omfang af sin afhængighed i øjnene og kun har opnået en "halv løsning".

Trættende og belastende! Helt ærligt!

Jeg oplever det også med adskillige i AA, "den samme plade på grammofonen" dag ud og dag ind, og ve sig den som tillader sig at komme med ideer og forslag!

Næeh, egoistisk og selvcentreret som gennemsnitsalkoholikeren er til det sidste, vil bare have lov til at fortsætte sit destruktive drikkeri...ingen skal forsøge at forhindre ham deri!

Fuldstændig uimodtagelig for sund fornuft!
EGOISMENS SYGE!

Jeg vil på det skarpeste understrege at jeg ikke fordømmer nogen, men blot må erkende og skrive at jeg er dybt taknemmelig for at have været nået langt langt langt videre i min udvikling og i mit perspektiv på mig selv, min afhængighed, mit liv, ja livet og mennesker taget over en generel betragtning.

Jeg skriver stadig "dagbog" herinde for min egen skyld, fordi det gør mig godt, ligesom i AA at dele om hvor jeg er lige nu, hvordan jeg var og hvad der skete.

Ikke een eneste dag har jeg trang til hash/alkohol! På trods af sååå utrolig smertefulde erfaringer med Tinnitus og hørenedsættelse har jeg vendt denne situation på hovedet og erkendt hvor lykkelig jeg kan være for at være fuldstændig fri af fortiden, mit afhængighed af hash, min families misbrug.

Nu forstår jeg godt hvorfor så mange herinde vender sig bort fra AA, for der tales ofte om taknemmelighed! Det vil jeg også gøre herinde! Det er et faktum for mig at på trods af at jeg var godt igang med "et langsomt selvmord" så lykkes det alligevel med AA's hjælp at indrømme min totale magtesløshed over min afhængighed.

Det er det bedste jeg har gjort nogensinde for mig selv! Jeg er en af vinderne! Mange, mange, virkelig mange når aldrig hertil, de falder af på vejen og dør af deres misbrug.

Det er forfærdeligt og jeg har selvefølgelig den største medfølelse med disse, men jeg må indse at det er et egoistisk program og hvis jeg efter at have fremlagt mine erfaringer om det sagtens kan lade sig gøre at komme fri, bare man vil indrømme sin magtesløshed, må erfare at folk ikke vil, ikke kan, ikke tør, pga misforstået stolthed, hjerneskader, hvad ved jeg, så må jeg altså give op og bare være taknemmelig for at det lykkedes for mig.

Det at sidde herinde og blamere sig med "tsk tsk AA'ere er nogen frelste hjernevaskede idioter" osv osv har jeg bare ingen respekt for mere!

Ingen!

Det var ligsom lidt det handlede om for mig at få slået et syvtommersøm igennem her.

Folk som vittelig ikke ønsker hjælp må sejle i deres egen sø!

Det er hårdt men det er altså realiterne fo rmig nu efter at have skrevet herinde et stykke tid, at indse hvor barnligt, umodendt og primitivt visse benægtere kan opføre sig i deres selvmedlidende mudderpøl.

Der er altså andre alvorlige problemer for mig at bruge mine ressourcer på!

Verden er større end HOPE og AA!

Der findes andre mennesker i verden end alkoholikere!

MÆRK SIG SELV - TAG IMOD DET LIV DU KAN FÅ ELLER dø af druk - Du vælger selv!

Jeg valgte selv!

Det er en sygdom! tilgiv dig selv for fortidens ødelæggelser, få renset ud overfor dem du har gjort fortræd, rejs dig op og gå videre, få respekt for dig selv igen, du kan være og blive et sundt og værdifuldt menneske hvis du vitterlig selv ønsker det.

Der er nok af hjælp og erfaringer at tage af.

Ingen behøver at dø af druk og misbrug hvis de vitterlig rækker hånden ud efter hjælp!

Ingen!

Skulle der være nogen derude der også har erfaringer med hørehandicap, hører jeg da gerne fra jer. Ellers gælder de grænser som jeg beskrev igår stadig for indlæg på denne tråd.

Først og fremmest skriver jeg jo bare formig selv, fordi det ligesom i AA, bekræfter og styrker mig i min fortsatte livsroces at offentliggøre min "dagbog". Det er hjælp til selvhjælp.

Ingen kan gøre det for dig! Du skal selv gøre noget! Du skal selv åbne dig og bede om hjælp! Duerne kommer ikke flyvende stegte ind i munden på nogen her i livet!

Min erfaring har vist mig at netop denne kamp for mig selv, gør at jeg har så dyb en respekt for mig selv og alt det jeg har opnået! Det er al sliddet værd! Jeg elsker og holder af mig selv hver eneste dag! Anerkender mig selv, beundrer mig selv...For alt hvad jeg har gjort og overlevet og opnået. Det giver mig fortsat øget selvtillid og fortsat vækst, en dag ad gangen!

Alt kommer til den der kan vente i tålmodighed og taknemmelighed. Jeg tror ikke nogen har "krav" på nogetsomhelst. Vi vælger selv hvad vi gør med vores liv, hvis vi vil dø af misbrug - so be it!

Min gode terapeut havde altid en så sund response når jeg kom og sagde i min selvmedlidenhed : Jeg orker ikke mere, jeg har det så skidt, jeg kan ligesågodt dø...Svaret var: Jamen det er du da velkommen til, du risikerer bare at skulle komme tilbage igen og gøre det hele om en gang til - er det hvad du ønsker?!

...

Med det sidste vil jeg sige til alle de som har så meget frygt og mistillid og skepsis overfor "Gud" og "religiøsitet" og blander disse begreber sammen med den spiritualitet der findes i bla AA : Det ville klæde jer at stikke piben ind og undlade at udtale jer om om noget i overhovedet ikke har begreb om i PRAKSIS! Med jeres fordømmelse af "troende" osv spreder I ikke andet end jeres egen ulykklige selvmedlidenhed og vantro.

Det er ikke formålet med HOPE! Formålet med HOPE er at dele erfaring styrke og HÅB!

Ikke at sprede skræk, ulykke og vantro!

Enhver som søger ærligt kan og har lov til at finde sin "religion". Der er ingen skam i det - tværtimod! Det er sund fornuft at anerkende dette helt basale behov i ethvert menneske! Så er den bare ikke længere!

Stop dem herinde eller lad være med at diskutere med dem og dermed give dem magt og opmærksomhed som spreder denne ødelæggende "anti-tro" "Anti-spiritualitet" herinde og kald dem ved deres rette navn: Umodne, uerfarne, upraktiske vantro hyklere!

De har lov til have deres "ikke-tro" men de har ikke lov at FORDØMME os, som har erfaret at det virker, hvis man selv vil og tør!

Jeg gider ikke diskutere religion mere, jeg vil blive ved med at fremlægge mine erfaringer omkring dette af vantro syge skeptikere mytologiserede spørgsmål.

Længere er den ikke!

Punktum! HA!

Fortsat god clean og ædru til alle der måtte ønske det!

Venlig hilsen

Martin
12 Mar, 2006 10:50
Hej Martin

Hvordan i alverden kan du forvente, at du kan bestemme, hvad der skal skrives i "din tråd", du ejer ikke Hope og har ikke flere rettigheder end andre herinde.

Hvad laver dit indlæg skrevet d. 10-3 kl. 02:08 så egentlig i denne tråd. Du er selv startet med, at føre "din tråd" over i noget helt andet, end den startede med. Læs den lige igen, det minder mig om sidste gang, du var ubehagelig herinde og nærmest kravlede på knæ af undskyldninger, for senere at blive rigtig grov, med efterfølgende slettelser af indlæg.

Helle
flores
21 May, 2015 9:48
Jeg vil gerne takke Rick Simpson og hele ledelsen ricksimpsonmedicalservices redning cannabis olie kureret min kone kræft i skjoldbruskkirtlen, lægen fortalte mig, der var lidt dåse, fordi på trods af alle de kemoterapi og strålebehandling, var hun ikke reagerer på behandlingen. så en af ​​mine venner kom til vores hjælp, bestille denne olie fra cannabis lægebesøg tjenester, Rick Simpson fortalte Rick til at hjælpe patienter bekæmpe kræft, forskellige typer, så vi besluttede il give det en chance, indtil nu min kone er i bedring meget godt, og nu kan hun gå rundt i huset hele herself.i skønnes nødvendigt og lade andre, især dem, der lider af akut sygdom, når du har en Cannabis olie godt, kan virkelig give en chance for at life.if sker for at være død behov denne cannabis olie, kan du kontakte det fundament, gav os med denne e-mail: ricksimpsonmedicalservices@gmail.com
Robert Simms
kræft Cure
02 Jun, 2015 19:02
Kære Dr. Donald Ross,
Uanset hvor du er lige nu min familie og jeg vil gerne takke dig for at hjælpe min far til at få det bedre. Lægen mente, at han havde alderdom Leukæmi, dukke op i hans blodprøve som kræft infektion. Efter at have taget cannabis olie i den rigtige dosis, du gav til os for et par uger sin nye blodprøve viste stor forbedring. Der er bare let infektion og han ikke længere har brug for at se en onkolog. Han er nu nyder vores nyfødte søn og i en alder af 85 planlægger at være sammen med os i lang tid fremover, og for dem af jer, der ønsker at komme i kontakt med Dr. Donald Ross her er hans email Donaldrossmedicalcenter@yahoo.com

Må kontakte ham, og jeg håber, at det hele fungerer godt med dig.
Tak igen Dr. Donald, må Gud velsigne dig og bevare dig godt.
21 Jun, 2015 0:36
Hej Martin.
Jeg har det som at have læst en bog i aften, men skæmmed kun sidste 3 del af den, fordi alt blev meget forvirrende læsning i spørgsmål og dine svar.
Men TAK til alle deltagere.
Måske får jeg en dag overskud til til at læse den igen og helt ud, for om ikke andet er der vist noget af reflektere over.
Bl.a. har Hope en chat og hvordan den bruges ?.

Held og lykke med din kamp mod misbrug Martin,og hvis bare en fanger/forstår den er den jo ikke forgæves, ej heller hvis en begynder at se en anderledes og måske bedre måde at kæmpe sig ud af det på.. Any..
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: