Velkommen! Log ind Lav ny profil

jeg hader hende..

Indsendt af s.h
s.h
jeg hader hende..
30 Jan, 2008 11:58
hej
jeg er 30 år har en dejlig datter på 2 og skal have en lille dreng .. det kan snart ske når som helst..
og så har jeg min mor.....
hun har ikke druket i over 1 1/2 år og det er bare så dejligt.. min søster og jeg sagde at hvis hun ikke stoppede så kunne vi ikke leve med at hun skulle se vores børn.. de skulle ikke opleve det samme som vi havde været igennem...
den gang fik jeg også rigtig meget hjælp fra jer her på hope... og det håber jeg så at få igen..
min mor er god nok men hun har haft et hårdt liv .. og hun har sku taget lidt skade... hvis hun høre om en sygdom så fejler hun det samme.. så lever hun sammen med en som hun i fortiden har fået lidt dask af... det hader jeg ham selvfølgelig for .. men det skal siges at jeg selv har stået med en knyttet næve for hun kan være så ond når hun drikker.. ikke for at det undskylder at han slog men når alt kommer til alt så har hun selv bedt om det... så fik hun jo også vores opmærksomhed.. vi smed alt vi havde i vores hænder og kørte der ind...
vi har så valgt at ligge alt bag os og det er nu ham vores børn kalder morfar.. for han er virkelig glad for dem og de for ham. ( min søster har to drenge)
men hun elsker afligevel at svine ham til...
hun ville ha at vi skulle tilgive ham men vi må nu heller ikke kunne li ham for meget...
og jeg har prøvet at forklare hende at jeg kan tilgive hende for næstem alt men det er lidt sværre med ham for i bund og grund så betyder han ikke noget for mig men jeg kan se at de har det godt sammen ( når de ikke drikker) og det er da bare dejligt af de har hinanden så...

alle kan ha brug for at få luft med noget i parforholdet men dette er bare for meget og det har været rigtig slemt inden for den sidste mdr. hun har været rigtig negativ hun høre ikke efter hvad vi siger.. og det har været rigtig svært at snakke med hende.. hun var virkelig i kris humør .. hun ville bare skændes...
min søster var så inde og besøge hende den anden dag.. og det ændte desværre med at de blev uvenner. fordi min søster bare fik nok.. det er ikke særlig fedt at komme og besøge sin mor med sine to drenge og at alt så bere er så negativt....

min søster havde det sku skidt med det men hun fik bare nok og sagde sin mening.. det ændte så med at min søster kørt igen unden at sige farvel...

jeg snakkede så med min mor dagen efter og spurte om vi ikke kunne løse det det var jo bare noget plat noget de var blevet uvenner over...
men hun var helt oppe og ringe somom hun bare havde ventet på en af os skulle få nok af hende så vi kunne blive uvenner...
jeg prøvede virkelig at bevare roen selv om at jeg fik smidt de groveste ting i hoved.. hun prøvede mig virkelig af...

jeg var bare en snot unge der troede at jeg havde haft det hårdt fordi hun havde drukket en gang imellem..

og jeg havde været en snot forkælet unge og at hun ikke kunne styrre mig det var derfor at jeg havde boet på børne hjem og i familie pleje..

og hun ville ikke se vores nyfødte barn så vi skulle ikke ringe når jeg havde født..

og en masse grimme ting om både min søster og mig... og hun bragte selv en mase ting fra fortiden på banen.. som hun så senere i samtalen vendte til at det var mig der havde sagt det... hun lyttede slet ikke på mig.. hun nærmest skreg... jeg kunne slet ikke få et ord indført...

alle disse ting er jeg hvand til at få i hovedet den gang hun drak...... men nu hun var ædru....

det gør så ondt og jeg er så gal og ked af det... hun ringede så i går eftermiddags

hej .... er det dig der har ringet....

somom intet var sket... jeg lagde bare røret på...

jeg har bedt min mand om ikke at tage telefonen for han skal ikke høre alle de grov heder fra hende...

jeg ved slet ikke om jeg kan tilgive hende.. og jeg er somsagt meget højgravid så det er jo ikke lige det jeg skal tænke på.. men jeg er så ked at det og lige nu hader jeg hende virkelig så meget....

når jeg sidder og kigge på min dejlige lille pige så tænker jeg hvordan kan en mor gøre sit lille barn så ondt??????

s.h.
Re: jeg hader hende..
30 Jan, 2008 14:01
Hej sh

Jeg er ædru alkoholiker

først det er ikke , og det bliver aldrig legetim at slå , eller at blive slået på

hvad jeg skriver nu kan jeg ikke vide , men det kan være en mulighed....

Din mor kan være på vej i et tilbagefald , det tyder hendes adfær entligt på.

d.v.s. lige nu kæmper hun en kamp med sig selv , derfor ringede hun måske også til dig for at høre om du havde haft ringet , lige der havde hun kontrolen igen.

tilbagefalds afdær er meget af og på , eller nu har jeg det godt , nu har jeg det skidt. o.s.v.

når hun bliver vred kan det være alkohol trangen der har fat i hende , det kan komme pludselig , uden grund , eller p.g.a. nogle dårlige oplevelser , som så får tanken om alkohol frem.

prøv at spør om hun har drikke trang , hvis hun bliver vred over det , er det meget sansynligt at det er det hun har , og så skal hun ha hjælp , og en meget stor forståelse fra dig/jer

som sagt det er kun et gæt , men det kan sagtens være sådan

kh Jens

det t
s.h
30 Jan, 2008 16:02
hej jens.

jeg ved at hun har det svært og jeg ved at hun kæmper med en masse dårlig samvittighed.. over at hun ikke var der nok for os da vi var små..
men jeg har aldrig ankladet hende for noget..
jeg har altid være meget blød over for min mor for jeg elsker virkelig hende over alt på jorden... og jeg ville gøre alt for hende...
hun har bare aldrig ville ha hjælp.. og dog hun var et par dage i blå kors men det var ikke lige hende..
og der da de stoppede med at drikke så gik de i lænken og det var de rigtige glade for men så løb det stille og roligt ud og nu vil de ikke der ned... nu er der jo ikke noget problem....

jeg forstår bare ikke at hun kan være så grov selvom jeg snart burde kende til det så gør det sku stadi ondt..
og specielt nu hvor hun er ædru...

og tro mig jeg ville gerne hjælpe men lige nu er jeg bare så ked af det at jeg ikke kan tale med hende...
hun har lige ringet og igen ladet som ingen ting.. men jeg lagde bare på... jeg kan bare ikke klare flere møj fald lige nu...
og det skal lige siges at jeg prøvede 5-6 gange den anden dag hvor hun bare blev grovere og grovere....
hilsen s.h
Jette :-))
30 Jan, 2008 16:57
Kære s.h

Jeg er enig med Jens i at din mors opførsel tyder på at hendes tanker kredser om et muligt tilbagefald , ihvertfald så er det karakteristisk for alkoholikeren at fremprovokere diskussioner , skabe splid og komme med diverse urimeligheder når vedkommende føler sig presset. Det nemmeste vil jo være at lave så meget rav i den at hun bedre kan legalisere overfor sig selv at med de omgivelser så trænger man da til en lille een. Måske kæmper hun en indædt kamp for ikke at falde i , men lige meget hvad grunden er så er det ikke ok at hun opfører sig som hun gør overfor jer , hendes døtre. Og selvom det er svært så er du og I nødt til at rtrække grænsen for hende og sige fra når hun overskrider den. Vi kan allesammen have dårlige dage men det lader til at der hos hende tegner sig et mønster hvor hun hober det hele op og så lader kanonen med urimeligheder og sårende bemærkninger og det er bare så upassende og meget lig den manipulerende adfærd man ofte ser hos den aktive alkoholiker.
Jeg forstår godt din vrede og skuffelse , du er højgravid med barn nummer to og har rigeligt om ørerne og kunne i stedet trænge til en mor der kunne se og fornemme lidt ud over sin egen næsetip og være en støtte i denne og den kommende tid men... selvom det gør ondt at erkende så er du nok nødt til at sætte forventningerne til hende ned på et vågeblus lige for tiden og værne om og passe på dig selv og din lille familie.
Det er ikke rimeligt at du skal bruge så meget energi og tankevirksomhed på hendes udfald , for selvom vi ved at meget er sagt i afmagt og ukontrolleret vrede så kan det fylde meget at gå og tænke over de ting man blev beskyldt for eller den manipulerende ordveksling hvor man bare blev mejet ned uden at komme til orde. Dertil kmmer at det kan være nærmest umuligt at trænge igennem og forsvare sig verbalt mod de vanvittige ting alkoholikeren udspyr!! Erkendelsen er hård men lige nu kan du ikke gøre meget andet end at lade din mor vide hvad hendes opførsel gør ved dig og håbe at hun tager det til efterretning og så selv prøve at slippe ansvarsfølelsen for din mors ve og vel.Hendes op og nedture må hun selv tage ansvar for og de hverken kan eller må gå ind og påvirke dig så meget at det går ud over dine muligheder for et stabilt og roligt liv sammen med din mand og snart to børn. Du har al ret til at sige til og fra alt efter om hun er ædru og i balance eller ej - husk det.

De bedste ønsker til dig og din lille familie fra Jette
30 Jan, 2008 17:24
Hej S.H...

Genkender rigtig meget af det du fortæller, omkring de følelser der raser i os, når vore forældre er urimelige....

Jeg er meget enig med Jette i, at du må fortælle din mor, hvor DINE grænser går og at det er hendes kamp...

Vi er jo bundet på hænder og fødder, fordi det handler om et menneske vi elsker og det er mega svært, at skulle sige fra over for en mor eller far....

Det er bare nødvendigt, for ellers knækker vi eller får et lorteliv, fordi vi tager nogle hensyn, som strider imod det vi i andre sammenhænge ville sige klart fra overfor...

Jeg har, efter mange års kamp og følelsesmæssige kvababelser, måttet vælge kontakten til min mor fra, for hun var og er ikke i stand til, (læs vil ikke), selv gøre det som skal til, for at slippe alkoholen....

Og for selv at overleve, var det min sidste og eneste udvej....

Jeg ved ikke hvad du har brug for at gøre, men vil sige til dig, at du skal passe på dig og din lille familie og hvad din mor så vælger og hvilken reaktion hun nu kan komme med... Det ligger hos hende...

Jeg oplever en kæmpe frihed og styrke i dag og det ville jeg ikke have opnået, ved fortsat at have kontakt til min mor... Hun drikker stadig og dermed vil jeg ikke have hende i mit liv.... Også selvom den lille pige i mig, eller barnet om du vil, savner en mor...

Håber det bedste for dig....
K.h Søs
s.h
31 Jan, 2008 10:31
hej jette og søs.

tak for jeres svar... det er så dejligt at kunne snakke med andre og høre at man ikke står alene...

det er bare så svært jeg prøver at lade være med at tænke så meget på hende.. men jeg ved jo også at hun sidder og har det så svært... lige nu ...
jeg kan bare ikke fatte at hun kunne være så grov..
jeg ville ønske at jeg kunne forklare hende at det gør så ondt og at hun ville forstå det... men selv om jeg prøver så griner hum nærmest at mig... som om hun ved at jeg ikke kan være så hård over for hende i långere tid.... men det er ikke bare hende min søster og mig det handler om mere... vi har små børn og nogle dejlige mænd...
jeg tænker tit på at hun måske ikke kan klare at vi har et godt liv...
vi har begge nogle dejlige mænd der aldrig ville gøre noget der kunne sorge os vi har (snart ) 2 børn hver... har hus - arbejde - o.s.v.... altså klaret os rigtig godt på tros af den ikke så gode start på livet... men vi er stærke og det kan man bestemt ikke sige at hun er.. og det er som om at hun ikke rigtig kan klare det... hvor man skulle mene at hun måtte være stolt.. men sådan er det ikke...
mit ønske har nok altid været at have en mor der var der for mig ... men det har hun bare aldrig været.. hvis jeg fortæller hende noget eller har brug for et råd så kommer hun med en lang sø forklaring.. om en masse hun har prøvet eller noget.. hun kan bare ikke lytte det handler altid om hende.. hvis jeg så spør hende bagefter om hvad det var jeg spurte om så kan hun ikke rigtig huske det.. for hun hørte slet ikke efter....
og når vi er sammen så snakker hun konstant hun kan ikke bare sidde og hygge med børnene.. hun er så bange for det tavse øjeblik... og når min mand så kommer hjem fra arbejde ...uha.. så skal de da hjem for vi skal da ha noget tid alene... og min mand siger så rolig rolig jeg vil da også gerne hilse på jer....
nogle gange er det da også hyggeligt men det er tit at hun er så anspændt....

vores såkaldte far snakker vi ikke med han er også alkoholiker... bare af lidt grovere karakter...
så det er nok også der for at det er ligt svært at slippe hende helt det er sku da også uratfærdigt at de begge skulle synke så dybt...
for der er ingen tvivl om at mit liv ville være noget letter.. hvis hun ikke var i det...
det er bare ikke nemt...
s.h
31 Jan, 2008 14:54
Kære s.h

Jeg kan godt forstå at det ikke er nemt og at det gør så ondt at ønske noget som ikke er der. For det er jo nok i grunden det der er sværets , at man sådan ville ønske at det var anderledes , at man blev set , hørt , lyttet til og anerkendt for den man er og som barn af en alkoholiker er man bare blevet følelsesmæssigt underkendt så mange gange i det den der drikker har svært ved at rumme og føle empati og indlevelses.
Jeg forstår din smerte , skuffelse og frustration men har desværre ikke noget guldkorn i baghånden som kan lette de svære følelser. Men kun sige at selvom det er svært så tror jeg at du er nødt til at arbejde med at slippe drømmen lidt - drømmen om at din mor pludselig vil ændre sig radikalt og blive den mor du så gerne vil have at hun skal være , og det er ikke fordi jeg ikke kan forstå dit ønske om en nærværende , kærlig , forstående og ædru mor men fordi at bristede håb og urealistiske drømme kan fylde og smerte så meget og det har hverken du eller din lille familie fortjent. Du er nok nødt til at bruge tid på at mærke efter om den mor hun er og alt det hun repræsentere er noget du kan have i dit liv i erkendelsen af at hun ikke vil forandre sig eller om du måske har brug for at lægge lidt afstand til hende for en periode. Hun må jo ligesom alle andre , alkoholiker eller ej erfare at de valg hun træffer og den måde hun er overfor andre på har konsekvenser og at det kan have sin pris.
Pas godt på dig og husk at din mor selv har ansvaret for sin lykke og for hvordan de valg hun træffer påvirker hendes liv ligesom du har for dit.

Mange kærlige hilsener fra Jette
s.h
31 Jan, 2008 15:07
kære jette
tak igen det betyder så meget at nogen vil lytte...
jeg ved godt at det kun er mig der kan tage en beslutning om hvad der skal ske nu...

jeg ved med sikkerhed at det ikke skal gå ud over min lille kerne familie de skal ikke lide den sorg som jeg har følt..

jeg har tænkt på at skrive et brev til hende.. hvor jeg vil forklare hvad jeg føler.. men jeg ved bare at hun ikke kan forstå det det er somom at hun virkelig ikke kan se at hun har gjordt noget galt...og det er det der gor så skide ondt.. for jeg ved godt at hun sidder og er rigtig ked af det og jeg ved også at hun aldrig kommer til at forstå mig..

hvis hun nu bare ikke havde sagt alle de grimme ting og vi bare kunne diskutere som alm mennesker gør så var det jo aldrig kommet så langt ud...

og det hele gør det jo også meget sværre fordi jeg snart skal føde..
og jeg vil jo gerne vise hende hendes nye barnebarn...

v.h
s.h
31 Jan, 2008 23:15
Kære s.h

Det kan godt være at din mor ikke vil forstå det du skriver til hende , men alligevel synes jeg at det lyder som en fin ide. Det kunne måske give dig lidt afløb for frustrationerne at føle at du kan komme ud med dine følelser overfor hende og da det jo ikke er muligt at føre en almindelig diskussion med hende hvor I skiftes til at lytte så giver et brev hende mulighed for at læse det flere gange og måske , kun måske reflektere lidt over dit budskab og du vil ihvertfald vide at du skrev fra hjertet og at det var vigtigt for dig at få sat ord på.
Og at føre almindelige diskussioner med en alkoholiker er ligså svært som at vinde den store gevinst i lotto og efterlader som oftest en med store frustrationer og en afmagt uden lige.
Måske det kunne give dig lidt ro i tankerne at få nedfældet et brev til din mor her inden du skal føde og koncentrere dig om den lille ny.

Mange varme tanker fra Jette
s.h
01 Feb, 2008 10:34
hej jette.

jeg er gået igang med at skrive....
så nu bliver det spændene at se hvad der kommer ud af det.. men tak for alle dine svar det er så dejligt med en der forstår en.. man kan godt temlig ofte føle af det så er en selv den er gal med ... men det ved jeg også at det ikke er .. hun er bare så god til at få det vendt...
k.h s.h
Emma på 11
03 Oct, 2017 10:38
hun slår mig på næsen og truer mig og spiser min mad og hun stinker af ost og hun er en fucking ullækker og hun er en nørd og diva
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: