Velkommen! Log ind Lav ny profil

Svimmelhed

Indsendt af Lullu9
Svimmelhed
14 Oct, 2016 13:07
Hej alle.

Jeg er ny herinde.

Jeg har været alkoholiker i 10 -12 år sådan lidt on and off forstået på den måde at jeg har holdt pauser. Da jeg så har følt at jeg havde styr på det, er det så startet forfra igen. Nu er der så sket det at jeg i de sidste 5 måneder har været konstant svimmel, med lejelighedsvis dobbeltsyn også. Det har gjort mig rigtig bange og har været ved div. ørelæger alm. praktiserende læger, min psykiater og neurolog.

Nu er jo så blevet henvist til MR scanning, og jeg er selvfølgelig vildt nervøs for om alkoholen kan have skadet nogle nerver eller andet i mit hoved. Jeg er som sagt konstant svimmel, har trykken i hovedet og en prikken bag højre øje.... Derfor besluttede jeg i søndags at nu var det slut med alkoholen. Min sidste druk periode varede ca. 1 måned...

Jeg vil egentlig bare høre om der er andre af jer herinde som kender til denne type svimmelhed og hvor længe det har varet og om det er forsvundet af sig selv igen??
Re: Svimmelhed
14 Oct, 2016 16:27
Hej Lullu9, og velkommen på Hope.

Jeg kender godt det du beskriver, jeg har selv haft det sådan. Det var i forbindelse med at jeg endelig holdt op med at drikke, efter 35 aktive år.

Jeg kunne pludselig blive svimmel, når jeg gik på gaden, og var nogle gange ved at falde. Jeg valgte heldigvis hurtigt at gå til min læge med det, han kendte hele min historie i forvejen. Det var juleaftens dag, og lægen sørgede for en ambulance og en akut indlæggelse med henblik på en MR scanning.

Ud fra min beskrivelse var han bange for at der kunne være tale om en mindre hjerneblødning, eller måske en blodprop, så han tog ingen chancer. Heldigvis viste scanningen ingenting, men sygehuset beholdt mig i en uge, for at kunne observere mig.

Så jeg prøve at holde jul sammen med andre patienter, og vi blev godt beværtet med alt hvad der hører julen til. Dog droppede jeg rødvinen til anden, og dessertvinen til ris a la manden, af gode grunde.

Men det skønnedes at være nogle efterveer af min tidligere, ret så aktive, periode med aktiv alkoholisme, som gav disse efterveer, eller hvad man nu kunne kalde dem.

Ganske som det faktum at jeg røg ind i en mega depression efter at være holdt op med at drikke. Dette fænomen forklaredes med, at 'mit system' reagerede voldsomt på det pludselige stop med indtag af alkohol. Og at det bedst kunne sammenlignes med at miste en arm, et familiemedlem eller tilsvarende.

Rent faktisk sagde jeg jo også definitivt 'farvel' til min trofaste følgesvend gennem 35 år, alkoholen. Et kæmpe tab i psykisk og fysiologisk forstand.

Jeg håber det giver lidt indsigt i, og forståelse for, hvad der kan komme af eftervirkninger, når vi sætter flasken.

Held og lykke med forehavendet smiling smiley

v.h. JørnL
14 Oct, 2016 17:42
Hej Jørn

Mange tak!!

Og hvor er du sej....Ja, det er mange år og selvfølgelig er der efter veer winking smiley... Det er betryggende at høre at din MR scanning var fin, det er jo det jeg er så bange for!!

Du har ret!-Det er/var jo ens "bedste" ven..... Ubeskriveligt hvor svær tanken (lige nu) om ikke at kunne tage en sjus her og der er.....Puuuha...

Tak for et godt indlæg til mit!
14 Oct, 2016 17:54
Selv tak, det er jo en slags hjælp til selvhjælp.

Og nu har jeg rundet 18 ædru år for et stykke tid siden, og fortsætter ufortrødent.

Jeg nåede at blive 53 år inden det lykkedes mig at stoppe, efter 2 forgæves behandlinger, antabus, sessioner hos psykolog og psykiater, samtaleterapi, og og og - you name it.

Men INTET hjalp før jeg selv var klar - og villig - til det.

Nu er jeg så fyldt 72, og har rent faktisk aldrig haft det bedre smiling smiley

v.h. JørnL
15 Oct, 2016 18:22
Sådan der Jørn!!!

Du er sgu sej altså!!

Håber at jeg når dertil en dag...Syntes at det er svært i forhold til arrangementer osv.... Så i øjeblikket holder jeg mig helst væk, da jeg er meget nem til at falde i sad smiley

V.h Lullu
16 Oct, 2016 15:22
Hejsa

Jeg ved ikke om var villig eller hvad der satte mig i gang med at stoppe.

Erkendelsen er en helt sikker faktor

Og så er jeg en langsomt opfattende person, Og jeg tror på den med at der sås frø ved mig, og hvert enkelt hjælper lidt på vejen.

Alle de input jeg begyndte at opfatte til slut som aktiv, alle skubbede lidt til mig.

Og en dag var der frø nok + jeg var skubbet tilstrækkeligt, så kunne der komme en lille forsigtig spire op.

Jeg tror nok jeg har noget med ordret "villighed" det kommer nok af jeg havde en sponser i AA + en på alkoholambulatoriet, som begge sagde i den periode jeg virkelig kæmpede og var lidt on / of - at de tvivlede på om jeg virkelig var villig til at stoppe.

Der var intet jeg hellere ville i den periode, men.............................

Da jeg så kom til en som vidste jeg var villig, en som troede på mig, en som viste mig tillid, der skete der noget.

Sikkert som når man siger til børn- Hold nu godt fast på glasset - eller - lad være med at holde så løst på glasset, du taber det jo bare (som du plejer). - jeg ved god thvilken tilgangsvinkel der virker på mig og som jeg prøver at bruge overfor andre.

/ Bjarne
23 Feb, 2017 10:52
Hej
Det er godt nok en tråd med nogle måneder på bagen, men vil da alligevel kommentere.
Jeg har faktisk i det år jeg har været alkohol fri døjet med svimmelhed og dårlig balance, og blev rådet til at tage nogle kraftige B- vitamin, da man mangler det efter misbruget.
Det hjalp noget, men fjernede det ikke helt, så det er åbenbart en bivirkning efter 10 års misbrug
Simon
22 Sep, 2017 6:45
Hej
Jeg lider af svimmelhed og balanceproblemer
Har drukket lidt for meget i perioder men er nu stoppede og Ikke drukket i lang tid har dog stadig disse symptomer da jeg drak gik symptomer væk og når jeg stoppede med at drikke kom svimmelhed og balanceproblemer tilbage har været til neurologiske undersøgelse som heldigvis ikke Viste noget men min læge mente det kunne være noget psykisk måske angst er i tvivl fordi stadig slås med disse symptomer og hvor lang tid kan man forvente før det går væk er bange for noget jeg skal leve med skal snart til lægen og måske have noget medicin
Er der nogle gode råd eller nogle der har de samme problemer
Hilsen Simon
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: