Velkommen! Log ind Lav ny profil

Godt Nytår

Indsendt af JørnL
Godt Nytår
31 Dec, 2016 10:17
Kære alle på Hope

Selv om debatsiderne ligger brak og underdrejet, vil jeg gerne ønske alle et rigtig godt nytår.

Med eller uden alkohol, det er jo op til hver enkelt at afgøre.

For mit eget vedkommende bliver det 19. nytårsaften i streg uden, og det arbejder jeg fortsat på skal være normen.

Jeg har aldrig aflagt noget egentligt nytårsløfte om det, for det ville slet ikke være holdbart for mig. Det skete - og sker fortsat - ved at arbejde med mig selv og min ædruelighed. En dag ad gangen ...

k.h. JørnL thumbs up
Re: Godt Nytår
31 Dec, 2016 12:29
Hej Jørn
Rigtig Godt Nytår til dig og din familie - og til alle andre her på Hope.

Tanker og kh
Floraline
Pol
22 Jan, 2017 19:17
Hej med jer .
Jørn er det virkelig stadig en kamp efter så mange år , jeg tænker det kan samlignes med da jeg var storforbruger af Hash , da jeg var i det var det næsten umuligt at slippe ud men når først jeg slap ud og der er gået nogle år tængte jeg aldrig på det mere , ligesom med smøjer jeg tror at efter et år var det bare ikke en mulighed
23 Jan, 2017 16:19
Nej, det er såmænd ingen kamp at holde mig ædru. Når jeg gør hvad jeg skal, vel at mærke, for uanset hvor længe jeg har været ædru, er jeg aldrig længere fra et et tilbagefald end en håndsrækning ud efter den første drink.

Som ville udløse en ustoppelig kædereaktion, som jeg formentlig ville dø af. Så det undgår jeg for enhver pris, ansvaret er jo mit, og kun mit eget.

Jeg går da også til AA møder, og har gjort nu i over 25 år, og der møder jeg andre som har været 10 eller flere år længere ædru end jeg selv, ligesom der ind imellem dukker nye op.

En ædruelighed skal passes, plejes og forfines, for jeg er fortsat alkoholiker, omend en ædru en af slagsen, men kun så længe jeg lader den første drink stå.

v.h. JørnL
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: