Velkommen! Log ind Lav ny profil

Jeg søger råd

Jeg søger råd
24 Jan, 2017 22:16
Kære ædru alkoholikere, kan i hjælpe mig?

Jeg er pårørende/kæreste til en dejlig mand. Han startede i alkohol behandling i juni v dansk misbugscenter og er nu i gang med den sidste del. Jeg er meget stolt af ham og taknemmelig for at han valgte mig og ædrueligheden (i sidste ende valgte han vel mest af alt sig selv).
Han har haft et tilbagefald. I tiden op til dette tilbagefald blev han meget mistroisk og anklagende.
Vi talte meget sammen og vi fandt en vej tilbage på ædruelighedstrappen.
Jeg føler ikke hans antagelser er berettiget. Nu er jeg kun et menneske og kan ikke se mig fri for fejl. Men jeg ved med alt hvad jeg har i mig at jeg er oprigtig i mine følelser for ham. 100% tro. Intet ønske om noget andet end at finde vejen med ham.

Nu fornemmer jeg igen en mistro rettet mod mig og min adfærd. Jalousi og mistænkeliggørelse efter en hændelse i søndags. Han går meget op i at ingen anden mand må se mig nøgen. Hvilket jeg bestemt heller ikke selv ønsker. Vi har endda købt gardiner, så genboen ikke kan kigge ind mm. Jeg stod i søndags og klædte mig på inde i soveværelset og havde glemt at lukke døren som er overfor et vindue ud til gaden og de andre lejligheder. Da jeg ved hvordan han har det var jeg bevidst om at jeg stod så ingen skulle se mig.
En sort sky kommer over ham og pludselig bebrejder han mig for ikke at tage de nødvendige hensyn. Jeg prøver at forklare, men det hjælper ikke fordi døren stod åben. Jeg fortæller ham at jeg var bevidst om hvor jeg stod, men det talte ikke fordi døren var åben. Dagen efter tager han på arbejde.

Vi bor i Aarhus og han arbejder under ugen i Kbh. Vi plejer altid at ringe og skrive sammen. Men han ønsker pt ingen kontakt. Skal jeg respekterer hans ønske om at ville være sig selv eller skal jeg bare køre over til ham?

Jeg er bange for at hans alkohol stemme fortæller ham en masse negative ting om mig fordi den vil have ham til at drikke igen.

Kan det være tegn på tilbagefald? Hvordan kan jeg bedst støtte ham midt i min fortvivlelse.

De bedste hilsner
Pol
Re: Jeg søger råd
25 Jan, 2017 7:46
Kære pårørende.
Jeg er nok ikke den rette at spørge da jeg ikke har været ædru andet end et halvt år men
hvor er det godt for jer at han har har erkendt sit problem og arbejder med det .
Den første tid kan jo godt gå med selvbebrejdelser og problemplacering . nu skal men til at foholde sig til alt sin vågne tid , og det helt uden filter , dertil også jeres måde at omgås og være kærester på.Nu er jalousi jo en rigtig svær ting , og kan bruges til urimelig kontrol og beskyldninger og grunden til at det forholder sig sådan er nok ikke noget med alkoholisme at gøre . Jeg har selv i mange år arbejdet langt fra hjemmet , og for mig var den daglige kontakt med et par kærlige sms er og en lang samtale ved sengetid det der bar mig oppe , og jeg tænker at ingen kontakt i løbet af arbejdsugen slider mest på ham , så nej du skal ikke lige dig flad for hans fødder og køre til kbh.
jeg ønsker jer alt godt fremover .
mvh Pol campbell
26 Jan, 2017 10:52
Tak for dit svar Pol.

Du har nok ret i at adskille tingene fra hinanden mht at hans jalousi ikke har noget med alkoholisme at gøre.
Jeg er fortsat i Aarhus og kørte ikke til København.
De bedste hilsner
26 Jan, 2017 19:08
Jeg synes I skal søge parterapi.
Jeg har selv været i et forhold med jalousi, og man ser ikke altid hvor slemt det er når man selv er midt i det, men det du beskriver her er altså overhovedet ikke i orden, set med mine øjne.
Så det er mit råd til jer, og pas på dig selv, stå fast og lad dig ikke manipulere rundt af hans sygelige tanker der intet har med virkeligheden at gøre, det er synd for jer begge, han kan ikke styre det og har det sikkert forfærdeligt, og du kan ikke gøre ham tilfreds uanset hvor meget du forsøger og har det dermed også svært, så det bliver en kamp ingen kan vinde.
Og fint du ikke kørte efter ham.

Hvorvidt det har sammenhæng med et eventuelt begyndende tilbagefald er ikke til at sige, men uanset hvad må der ligge nogle psykiske problemer bag, som det kun kan være en hjælp at komme lidt mere til bunds i.
27 Jan, 2017 11:07
Tak Sorgen.

Ja en ting er når ens kæreste er alkoholiker. Et faktum jeg erkendte sidste sommer. At det ikke nødvendigvis betød, at det er umuligt at leve sammen, besluttede jeg mig for fordi han erkendte problemet selv.

At jalousi, mistænkeliggørelse og kontrol kan være et altopædende problem i et forhold, er bestemt også et faktum. Som jeg først for alvor erkender nu. Dette probleme skal også løses, og kræver meget fra os begge. Her tror jeg desværre bare ikke at han erkender et problem. Nærmere et naturligt maskulint behov.

Hvad det vil kræve af mig at leve med en jaloux kæreste med et alkoholproblem, er svært for mig at gennemskue.

På den ene side er jeg ikke i tvivl om hans kærlighed til mig, men på den anden side er det måske ikke helt nok, i forhold til de problemer han (vi) har.

Tak fordi i svarede mig. Det har stor betydning.

Jeg fornemmer lidt at dette er begyndelsen på en afslutning som mit hoved er begyndt at erkende, spørgsmålet er om jeg kan få mit hjertet med..... Han kommer hjem i weekenden måske jeg er blevet lidt klogere herefter.
HF
28 Jan, 2017 22:49
Tillader mig at skrive, da jeg blev meget berørt af dit indlæg.
Din kæreste er ikke alkoholiker og jaloux. Din kæreste er alkoholiker og derudover svært forstyrret; måske pga misbrug måske ikke.
Spørg dig selv: hvem og hvad skal jeg tage hensyn til, når jeg klæder om?
Mig selv, min blufærdighed eller en en andens. Spørg dig selv, om nogen har ret til at blande sig i dette. Spørg dig selv om du som voksen, selvstændig kvinde skal forklare og undskylde at du ikke stod i den rette vinkel, i forhold til en dør? Spørg dig selv om du skal overveje at køre tværs gennem DK for at undskylde, at du trods din bevidsthed om hans behov ikke lukkede en dør?
Venligst HF
30 Jan, 2017 21:25
Tak HF

Nej det er slet ikke ok. Jeg var meget rundtosset og har haft svært ved at finde op og ned i det hele.

Den første tid af ædruelighedsperioden er mere udfordrende end perioden med alkohol.

Min kæreste og jeg har nået en afmagt i forhold til hinanden og ønsker begge kan kunne sætte hinanden fri, så der er plads til at elske og blive elsket.

Jeg betaler en høj pris for at være den der har sat et ultimatum op. Så længe han stopper med at drikke for min skyld og ikke sin egen vil der være en meget uhensigtsmæssig dynamik imellem os. Enhver negativ følelse (modpol til kærlighed) som frygten for at miste, jalousi, usikkerhed osv tager hans sorte djævle belejligt til sig.

Jeg ved ikke hvor det ender henne. Vil give mig selv lidt ekstra fokus den næste tid.

Tak for dialogen.

De bedste hilsner
31 Jan, 2017 20:01
Hejsa, jeg mindes den første tid som ædru, der fik vi tilbudt noget parterapi ved kommunen, et pilot projekt de kørte og der kunne vi komme ind under da vi havde børn.

Jeg ved at min kone fik nogle øjenåbnere, hun kunne slet ikke forestille sig den måde jeg kunne tænke over tingene på, tage ting til mig og opfatte det der blev sagt.

Jeg lærte også en del af dette. Så dybest set gav det forståelse for hinanden.

Men det var en underlig tid, lige pludseligt begyndte jeg at tage ansvar, vise interesse mv. Det blev en ny verden for hende.

Ved ikke om det gav noget, men kan godt genkende situationen.

/ Bjarne
01 Feb, 2017 8:22
Tak Bjarne

Det gav bestemt noget. At hjælp udefra kan være med til at give en større forståelse for hinanden.
At der nok er en periode i begyndelsen som er fyldt med modstand, sårede følelser osv. Men at det har været muligt for jer at finde en vej.

De bedste hilsner
W.S.
02 Feb, 2017 11:15
Du kan blive glad, lykkelig og fri, uanset hvad din kæreste gør og siger, eller ikke gør og siger. Men det sker ikke af sig selv. Her er et link til en af de veje, som har sat rigtig mange pårørende til alkoholikere fri.

www.al-anon.dk

Vh W.S.
18 Feb, 2017 11:44
Hello

Hjemme hos os er det kun gået godt fordi jeg erkendte mit misbrug over for min kone.
Jeg er kommet igennem det (ca 1 år som ædru ) fordi hun har støttet mig givet mig kærlighed og respekt og troet på mig.
Hvert minut kan jeg stadig falde til flasken men mit løfte til hende og ansvaret for vores liv og vores 3 børn, må og skal være det vigtigste i mit liv.
Den gamle kliche gælder stadigvæk

TRO HÅB OG KÆRLIGHEDthumbs up

MOCCA
ELENA
FOR HJÆLP
11 Nov, 2017 16:02
TAK TIL DR.EHIS TIL AT BRUGTE TILBAGE MIT HUSBAND TIL MIG I LIGT 12 HOURS, HVOR ER MEGET HELPFUL OG SIN MINE HUSBAND VENTER MIG OG MINE TRE BØRN SIDEN 5 ÅR IGEN MEN MED HJÆLP AF DR. HANS MINE HUSBAND ER TILBAGE OG VI ER NU STORE HAPPY FAMILIE, HVIS DU HAR BRUG FOR HJÆLP I DIT BRYLLUP ELLER BRUDRELATREDE FORHOLD, BEDES DU KONTAKTE DR.EHIS TIL HJÆLP PÅ HANS EMAIL: thebrotherhoodtemple@gmail.com
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: