Velkommen! Log ind Lav ny profil

En er for mange og 1000 aldrig nok

Indsendt af Johnnie
En er for mange og 1000 aldrig nok
14 Feb, 2017 14:46
Hej Alle. smiling smiley
Johnnie – 28 år og en ædru Alkoholiker.

I dag levet jeg et ædru liv, en dag ad gangen – og hvilken gave er det ikke at give mig selv, hver dag? - Alternativet for mig er et i liv i, druk og stoffer - følelsesmæssigt, mentalt og åndelig død; blot for at vente på den fysiske død, som alkoholen sikker og vist vil føre mig til.
Derfor vælger jeg et ædru liv, en ad af gangen.

Da jeg drak brugte jeg ofte ord som: ”Ja jeg ved god at jeg for tiden nok drikker for meget!"
- og så en eller anden bortforklaring og retfærdiggørelse bagefter. - Meget normalt for en alkoholiker. I dag tænker jeg sådan her: Hvis der var tale om et problem, så var mit problemet ikke at jeg drak for meget. For, hvad er for meget for en alkoholiker som mig? Jeg lærte mig denne sætning fra andre: En er for mange, og tusind aldrig nok. - Det hjalp mig til at indse at det ikke handlede om at jeg drak for meget, men ganske enkelt at jeg drak. Mængden i sig selv var ligegyldig. Jeg var blevet alkoholiker i en alder af 21 år. - og alkohol kunne jeg ikke tåle på nogen måde!

Når jeg følte smerte drak jeg for at dulme!
Når jeg følte glæde drak jeg for at fejre!
Og til sidst drak jeg bare for at drikke. Et kendt ordspil fra min behandling lyder: Jeg drak for at glemme at jeg skammede mig over at jeg drak - Ja hvilket vanvid! - Alt, hvad jeg foretog mig var forbundet med at drikke. Ja helt enkelt så drak jeg fordi jeg er alkoholiker. Og jeg ved at i dag i de næste 24 timer vil holde mig fra den første genstand. - For det er den første som jeg blot skal holde mig langt væk fra.

Den første kalder på den næste.
Den næste råber efter den sidste.
& den, som skulle ha' været den allersidste,
den skriger efter den første.

om det jeg skriver kan være nogle til hjælp, må jeg give slip i. Men skulle der sås et lille frø i dag, så vand det og lade det vokse pas på det og brug det. Sådan blev jeg selv forslået.

Go´dag til alle - kh. Johnnie smiling smiley

Redigeret 2 gang(e). Sidst redigeret 14/02/2017 15:20 af Johnnie.
Re: En er for mange og 1000 aldrig nok
03 May, 2017 10:47
Virkeligt godt skrevet thumbs up
28 May, 2017 17:27
Tak. Flot skrevet. Håber jeg er klog, stærk nok til at tage ved lære.
29 May, 2017 18:54
Har
Super beskrevet det rammer bare helt plet.
MOCCA
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: