Velkommen! Log ind Lav ny profil

Fuck- er røget i og har brug for gode råd

Fuck- er røget i og har brug for gode råd
23 Jul, 2017 13:22
Hejsa.
Er eller var ædru alkoholiker. Startede behandling i januar 2016 og det er nok det bedste jeg har gjort for mig selv. Siden da har jeg været i en lang personlig proces og som er endt i en skilsmisse. Jeg er mor og har tre børn. Det pludselig at stå i SÅ følelsesmæssig en situation( ved godt det ikke er nogen undskyldning) og hvor mulighederne for at drikke har været for store har gjort at jeg lige så stille er begyndt at drikke igen og jeg er SÅ træt af det. Så tager jeg en uge/ 14 dage igen hvor jeg bygger mig selv op og så går det galt igen. Ved at det kun er mig selv det kan redde mig og at det er mig selv der spænder ben. Ved jeg SKAL lære at stå i mine følelser uden at dulme. Jeg er så led og ked af mig selv og ved at selvmedlidenhed og offerrolle er vejen til at blive aktiv igen. Syntes det er meget udfordrende pludselig at være singel efter 25 år og det liv det ofte lægger op til. Byture og flirt/ og det at skulle møde og fortælle en ny fyr at jeg er alkoholiker. Jeg forsøger at bruge alle de redskaber jeg har fået med mig men stemmen der fortæller at lige idag er det okey får overtaget. Har det forfærdelig fysisk og mentalt og VIL bare ikke dette her men får sværer ved at komme ud af det- derfor jeg har brug for at høre fra nogle der kommer fra samme sted. Er en der aldrig har følt sig som manden på bænken men det er jeg jo. Det er jo ikke antallet eller hyppigheden men hvorfor man har et behov for at drikke. Har i andre været der hvor jeg er lige nu og vil dele jeres erfaringer, tak.
Kære du
Jeg kender det kun alt for godt, selv om jeg nu har været ædru alkoholiker i 10 år. Det tog mig mange år at komme hertil og jeg drak på følelser, angst, lavt selvværd og situationer, som jeg ikke kunne håndtere. Jeg drak i perioder og blev efterhånden så syg af abstinenser hver gang, at jeg ikke kunne stoppe selv medmindre jeg fik medicin til afrusning. Jeg har været i behandling 2 gange og i en periode gået i AA, hvor 12-trinsprogrammet har fået mig til at arbejde med mig selv. Jeg blev skilt, fordi jeg drak og kom derefter i behandling 1. Gang. Jeg boede alene i 8 år med et par tilbagefald, hvorefter jeg flyttede sammen med min nuværende samlever. Der var mange problemer, som jeg ikke kunne håndtere og derfor begyndte jeg at drikke igen og kom derefter i min 2. Behandling, Herefter havde jeg et par tilbagefald men har nu været ædru i 10 år. vi bor stadig sammen.

Med tiden har jeg fået det rigtigt godt men som de fleste mennesker gælder det om at kunne klare livet på godt og ondt, når det er kedeligt og når det er sjovt, sørge for at gøre de ting, der er nødvendige, være tålmodig og for mig har det været vigtigt at slippe perfektionismen. Der har også været nogle ting, som jeg måtte se på hos mig selv, som jeg ikke har brudt mig om, men ærlighed er vigtig. Det tager lang tid men langsomt er tingene blevet bedre jeg synes i dag, at jeg har et godt liv, som jeg er taknemmelig for. Egenlig ikke fordi det er så meget anderledes men fordi jeg takler tingene på en anden måde.
Alt det bedste til dig og sørg for at gøre de ting, som skal gøres
Re: Fuck- er røget i og har brug for gode råd
23 Jul, 2017 21:03
Hejsa

Jeg er det man kalder et gadebarn, kom ind i AA fra gaden, uden behandling, men fandt ud af ret tidligt i forløbet at jeg drak på udefra kommende faktorer jeg eller ikke vidste hvordan jeg skulle håndtere.

Så meget på følelser, selvværd m.v.

Men har lært at leve med de både gode og dårlige ting som livet bringer uden at skulle flygte, for mig var det også meget en flugt + en vane som jeg også skulle kæmpe imod- det med at kroppen var vant til en øl efter arbejde når jeg gik tur i skoven.

/ Bjarne
Re: Fuck- er røget i og har brug for gode råd
25 Jul, 2017 11:31
Jeg kunne vælge at fyre hele floskelbunken afsted her og nu. Du ved: "Op på hesten igen, tag en dag ad gangen, prioriter din ædruelighed forud for alt andet...."
Jeg ved fra mig selv, hvor svært det kan være, fordi jeg netop har været igennem en større familiekrise (et dødsfald) i ædru tilstand.
Derfra ved jeg, at flosklerne er rigtige - altså forbliv ædru, tag en dag ad gangen og prioriter ædrueligheden forud for alt andet. Når jeg havde det ringest, kunne jeg altid glæde mig over, at jeg var ædru. Og det huskede jeg at takke for.
At jeg kom igennem det ædru, skyldes udelukkende, at jeg ikke gik alene med det. Jeg gik til flere AA-møder end normalt og fortalte præcist, hvor elendigt - eller godt - jeg havde det, og så havde jeg tæt kontakt med min sponsor i samme periode. Jeg kunne lige så godt have valgt en nær ven, men da min sponsor og jeg har udviklet stor fortrolighed, var jeg ikke i tvivl om, at det var ham, der skulle lytte til mig. Og lytte var vel i virkeligheden det eneste han gjorde.
Så hvis jeg skulle give dig et råd, så er det at få det delt med andre. Lad være med at være alene med det, når folk står i kø for at lytte og derfor hjælpe.
Og så tillykke med, at du trods alt dette har været ædru i så mange år og i så mange perioder. Det er sgu da flot. Klap dig selv på skulderen over det!
Navn (gerne opdigtet):

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: