Velkommen! Log ind Lav ny profil

Vil gerne leve uden alkohol

Indsendt af Marco
Marco
Vil gerne leve uden alkohol
03 Nov, 2015 16:58
Hej til jer alle sammen,

Jeg ønsker et liv uden at drikke jeg er typen der godt kan holde mig i skindet et stykke tid men falder så gang på gang i og når jeg drikker får den ikke for lidt.

Nogen gode råd til hvordan jeg håndtere det når lysten til at drikke kommer, jeg har tendenser til at miste motivation og seriøsiteten omkring at jeg ikke vil drikke alkohol mere resten af livet.

?
Re: Vil gerne leve uden alkohol
06 Nov, 2015 8:45
Hejsa

Når det punkt hvor jeg tror en enkelt er OK - det ved jeg aldrig om jeg nåede, men jeg havde et lille årstid hvor jeg gerne ville stoppe men kunne ikke (nogen siger ville men lad det lige).

Jeg havde flere grunde til dette:

- jeg anede ikke hvordan jeg skulle klare forskellige situationer uden lidt styrkende alkohol
- vanens magt, f.eks. fredag, efter arbejde, skulle ikke noget, så hoppede øllerne med i skoven med hunden - uden jeg gjorde noget

Men dette år gjorde også at jeg måtte erkende at det nok var alt eller intet, hvis jeg skulle tage lidt en gang i mellem, ville livet bare blive en lang kamp for at det ikke skulle blive mere, det ville nok have taget ret meget af livsglæden.

Af praktiske råd så er HALT metoden en god måde for mig til hvad jeg skal undgå

H = hungry
A = Angry
L = Lonely
T= Tired

og er der noget af det så er det vigtigt jeg accepterer det og reagerer på det. Det meget berømte PYT, der er så moderne, det hjælper ikke mig, for jeg kan ikke mene det i disse tilfælde, jeg er nødt til at gøre noget vedårsagen.

Og så, når jeg havde klaret en situation, så tænkte jeg bagefter over hvad det var der havde gjort jeg havde klaret den uden alkohol, at jeg så drak bagefterændrede intet ved jeg havde klaret den og nået et skridt længere. Næste skridt var så heller ikke at drikke bagefter.

SÅ ros til mig selv hver gang jeg havde klaret en af fristelserne, uanset hvad der så skete bagefter

Atypisk, det ved jeg godt, men for mig den vej jeg gik.

/ Bjarne
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: