Velkommen! Log ind Lav ny profil

Storforbruger ja, alkoholiker ja, ønsker ædru

Indsendt af ztyx
Sidder her efter besøg af familien.
Har drukket tæt op mod jul, kan knapt huske jul og nytårsaften men har dog været tørlagt siden 1. januar.
Dejligt at kunne mærke sig selv, være frisk på job, huske ting og opgaver. I det hele taget været glad for at være i egen krop igen. Masser at være glad for - konen - børn - børnebørn.
Hvorfor skriver jeg dette. Jo, vi har haft gæster, og jeg har drukket igen. Mod min vilje? Nej, med fuldt overlæg. Glad - nej, på ingen måde. Sidder her med bondeanger uden at være særlig fuld, men med et håb om at blive stærk nok til at være mig selv og sige NEJ til alkohol selvom etiketten siger JA.
ER DER NOGEN MED GODE ERFARINGER DERUDE, SOM VIL DELE??? PLEASE!!!!
Re: Storforbruger ja, alkoholiker ja, ønsker ædru
24 Jan, 2018 19:46
Det er helt normalt at falde i efter et stop når man har drukket igennem længere tid.
Det vigtige er ikke at man drak, men at komme videre derfra uden alko-krykken.
Du kan prøve at spørge dig selv hvorfor du drak, du har mange grunde til ikke at gøre det lyder det til, og du har det også angiveligt bedre uden alkohol, så spørg dig selv hvorfor du så alligevel drak, måske kan du bruge svarene til noget og bruge dem til at stå stærkere mht. hvad du er oppe imod, sandsynligvis er det noget med urhjernens "her og nu tilfredsstillelse" og lignende smiling smiley
Hej
Min erfaring er, at jeg ikke selv er i stand til at holde mig ædru og have det godt samtidig i længere tid ad gangen - så jeg har brug for hjælp. Der er mange muligheder for at få hjælp; selv har jeg fået hjælp i AA. Det er ganske gratis.
Vh
Re: Storforbruger ja, alkoholiker ja, ønsker ædru
27 Jan, 2018 18:16
Du siger NEJ - etiketten siger JA

Det kan jeg godt genkende fra starten, og kan nævne mange steder
- velkomst drink
- en lille en om morgen før jagten
- champagne når noget skal fejres
- hyggebajeren
- vin til en god bøf
-snaps til sild
- m.v.

Jeg må indrømme i starten var der nogle situationer som jeg undgik, men set i bakspejlet var det nok mig der mest lagde mærke til at jeg ikke drak.

Nu kan jeg sige - det er ikke lige mig, nej tak, drikker ikke og uanset hvad, så i 99,9% af tilfældene er der ikke mere snak om dette.

Men hvad gjorde jog til klubfesten når de andre stod med en velkostbajer - jo ud i køkkenet og hjalp til.

Men det tog mig et år at nå dertil, min kone var ikke den store hjælp, hun mente at jeg da godt kunne taget glas vin juleaften til anden, når hendes forældre var der, en øl eller to nytårsaften men............

Den falskhed, uærlighed duede ikke, da jeg så fik fortalt det, besluttede mig til at nu var det slut, så gik det nemmere.

For dem der kender mig før og efter er der fuld accept, og dem der kun kender mig efter, der er jeg bare Bjarne som ikke drikker eller ryger.

Men føler med dig, det var svært i starten- og tog noget tid for mig at finde ud af

/ Bjarne
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: