Kære Belinda
jeg kender ikke selv til noen pille der erstatter Antabus, måske kan sygeplejerskerne eller Sundhedsstyrelsen hjælpe.
Men, men, men grundliggende tror jeg ikke påat antabus kan klare en alkoholikers problemer alene. Mit forslag er derfor at din mor uanset hvad henvender sig til sin læge, i et ambulatorium eller på et af de behandlingssteder I kan finde her på hjemmesiden.
Held og lykke
Med venlig hilsen
sanne Fredsted
torben eismark

Re: Nye piller på markedet i stedet for antabus?
26 Oct, 2017 15:47
Belinda Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Jeg er en kvinde på 32 år, som har en mor der er
> alkoholiker og pille misbruger. Det har været
> ekstremt slemt de sidste 5 år og hun har været
> på antabus on og off de sidste 3 år, men hver
> gang hun stopper antabussen eller trapper ned i
> antabussen pga. slemme hovedpiner begynder hun at
> drikke/tage piller igen.
>
> Min mor vil gerne tage den dosis antabus der skal
> til, men hun får nogle meget slemme hovedpiner,
> som gør hende sengeliggende når hun tager
> antabus. Jeg har hørt, at der skulle være kommet
> nogle piller på markedet, de skulle vist være
> ret så dyre, men som evt. kunne være en
> erstatning til antabussen og evt. ikke give min
> mor hovedpine.
>
> Kender I noget til disse nye piller ?? Hvis I
> gør, hvad koster de ? Hvad hedder de ?
> Skal hendes læge lave en recept ??
>
> Mange hilsner
> Belinda
der er kommet nye piller på markedet som er anbefalet af sundhedsstyrelsen men sundhedsstyrelsen er utilfredse med at lægerne ikke rigtigt er klar over de er kommet