Velkommen! Log ind Lav ny profil

Kan det virkelig passe at der ingen er til at opsøge en alkholiker?

Indsendt af Pia
Kan det virkelig passe der ikke findes en man kan henvende sig til når en ven/kæreste drikker for meget? Andet en man skal havde en hel masse venner med. Jeg står her med en god ven der drikker rigtig meget, men vel ikke indrømme det. Venner, børn vel på ingen måder " det har han jo altid gjort " er svaret. Så de holder sig bare væk. Nu har han haft 2 blodpropper, men han drikker stadig! Jeg mangler en der vel hjælpe med at snakke hjemme hved ham selv, hvor finder jeg sådan en ?
Re: Kan det virkelig passe at der ingen er til at opsøge en alkholiker?
30 Dec, 2016 17:06
Kære Pia.
Det lyder som om at du står ret alene.
Du ser en kær ven drikke al for meget og du er bekymret for hans helbred.
Som jeg læser det, så er din vens pårørende ikke så bekymrede. De er måske vant til at se ham drikke, så for dem er det normalt.
Jeg kan kun foreslå dig, at du tager en alvorlig snak med din ven og anbefaler ham, at søge noget hjælp.
Hvis han afviser dig, så er der desværre ikke så meget, som du kan gøre. Han skal selv tage ansvar for sit liv og selv bede om hjælp, for det er jo ham, det drejer sig om.
Hvis han bliver syg igen, så ville det være en god ide, hvis du gik med ham til lægen. Men det skal han indvilge i.
Det bedste du kan gøre er at være ærlig, men samtidig er det også vigtigt at du passer på dig selv.
Du kan eventuelt ringe til Alkolinien, så du kan få en mere uddybende snak. Du er velkommen.
Med venlig hilsen
Charlotte
19.01.2017

Halløj Pia.

Hvorfor skriver jeg til dig !
Jo, jeg var inde på www.Hope.dk - af ren og skær nysgerrighed, da jeg ikke er "100 %" klar over, hvorledes Hope arbejder- eller fungerer som sådan.
Bortset fra rådgivning og hvad "man nu kan gøre og måske" o.s.v.
Tog lige alkoholtesten ved denne lejlighed. Og blev "frikendt".

Og nu til det der for dit vedkommende handlede om i dit spørgsmål til Hope.

Jeg er selvstændig og udøvende alkohol og misbrugskonsulent m.m.gennem 28 år.
Uddannelsen bekostede jeg selv af egen lomme og under denne periode "prøve indlagt" på diverse behandlings institutioner af 14 dages varighed. Disse med forskellige observans og individuelle behandlings strategier. (Begrundelse: troværdigheden i behandlingen).
Igennem årene fuldført opgaver i det offentlige regi, diverse virksomheder, private henvendelser osv... med skriftlige dokumentationer for vellykkede resultater.
De opgaver jeg har været koblet på, er alt fra det (u)tænkelige fra "sand på gulvbrædderne til de bonede gulve".

Hvis du gerne vil have nogle "indfaldsvinkler" til hvorledes du måske kunne gribe din hjælpsomhed an overfor din ven, så send mig en mail på: iverhansendk@gmail.com for i første omgang med yderligere oplysninger om "hvorledes og hvordan" du kunne få hul på problematikken omkring din ven.

Med venlig hilsen
Iver Hansen

(PS. Jeg ønsker for dig, at Hope.dk videre sender nærværende)
Så skal hjælpe dig konstruktivt.
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: