Hej brevkasse
Jeg skriver, da det ikke giver mening for mig, at intensiv kommunal alkoholbehandling kun kan foregå i dagtimerne. Jeg ved godt, at man selv kan betale for et lignende tilbud uden for arbejdstid, men jeg har ikke midlerne p.t. selvom jeg er meget motiveret. Hvad stiller folk med jobs, som de gerne vil beholde så op, hvis de ikke har en arbejdsplads, der vil/kan betale og ikke kan bruge deres sundhedsforsikring pga. at sygdommen allerede er konstateret ved indtrædelse i forsikringsordningen? Kommunerne burde vel have en interesse i, at borgerne fastholder deres jobs og bliver raske (da det er dyrere både mht. lægehjælp og offentlige ydelser, hvis det ikke sker)?
Håber I har et muligt svar.
Mvh.
Redigeret 2 gang(e). Sidst redigeret 10/01/2017 19:41 af Den håbløse?.

Re: Kan man gøre noget?
21 Jan, 2017 19:36
Undrer mig meget over, at jeg endnu ikke har fået svar!!
Re: Kan man gøre noget?
22 Jan, 2017 19:38
Kære Den håbløse?
Undskyld det sene svar.
Det beklager jeg og vil undersøge, hvorfor du ikke er blevet svaret indenfor de fire hverdage vi lover.
Aller først, hvor er det stærkt af dig at skrive på brevkassen og at du selv oplyser du er meget motiveret. Med dét udgangspunkt, har du det bedste udgangspunkt for en succesfuld behandling.
Jeg er fuldstændig enig med dig i at, kommunerne burde have en interesse i, at borgerne fastholder deres jobs og bliver raske.
Vi ved fra undersøgelser, at de fleste arbejdspladser bakker op om medarbejdere der gør noget ved deres alkoholproblemer og starter i en alkoholbehandling.
De giver fri til at deltage i behandling.
Men måske handler dit spørgsmål om, hvad man kan gøre hvis man ikke vil involvere arbejdspladsen og derfor tage i ambulant alkoholbehandling efter arbejdstid?
Jeg tænker at de større kommuner har tilbud om alkoholbehandling i aftentimerne.
Men det hjælper jo ikke, hvis du bor i et område med små kommuner.
i hvilken kommune har du søgt alkoholbehandling?
Der er startet et forsøgsprojekt med anonym og gratis videorådgivning og behandling.
Måske kunne det være en løsning for dig?
Du kan læse mere om videorådgivning her
Du har også mulighed for at ringe til Alkolinjen på 80 200 500 og få rådgivning om, hvor du vil kunne komme i behandling efter arbejdstid.
Skriv meget gerne tilbage om, hvad du tænker at gøre?
Kommer du i gang med behandling, vil vi også meget gerne høre fra dig igen.
Alt godt for dig.
Allan rådgiver