Jeg vil så gerne stoppe med at drikke alkohol. Jeg har et godt job - og mit første skridt har været ikke at drikke dage og nætter før arbejde. Desværre drikker jeg for meget i weekender, og jeg bliver ked af det da jeg ikke får brugt mine fridage på en ordentlig måde. Jeg har forsøgt ikke at have alhohol i huset siden nytårsaften, men faldt i især denne weekend, og har dårlig samvittighed, fordi det også bliver trøstedruk og giver mig mere psykiske lidelser. Jeg ved ikke hvornår og hvordan jeg kan få hjælp til at være mere vilje stærk. jeg forsøger at skjule for andre at jeg drikker for meget. Det sker derhjemme for det meste.

Re: Jeg vil så gerne stoppe!
29 Jan, 2017 15:58
Kære Niller
Hvor er det godt at du skriver til os her på Hope.
Vi vil meget gerne hjælpe dig.
Her på brevkassen kan du skrive til os lige så mange gange du har brug for at få svar.
Hvis du ønsker telefonrådgivning, kan du ringe til Alkolinjen på 80 200 500 alle hverdage kl. 11 - 15
Du er ærlig om at du har problemer med alkohol og du ønsker at få hjælp til at stoppe med at drikke.
Det er et godt udgangspunkt for dig.
Du skriver at trøstedruk og giver dig mere psykiske lidelser.
Hvad mener du med psykiske lidelser?
-er det for eksempel angst eller depression ... ... eller andre psykiske lidelser?
Du skal vide at du har ret til gratis og anonym alkoholbehandling hos kommunerne.
Og du kan kontakte kommunernes alkoholbehandlinger uden at oplyse dit navn og høre mere om, hvad de kan tilbyde dig.
De fleste kommuner tilbyder både personlige samtaler og gruppe terapi, og der kan også indgå medicin i behandlingen.
Hvis den kommune du bor i ikke har et tilbud der passer til din situation, har du ret til at kontakte andre kommuner
Læs mere om alkoholbehandlingsgarantien her
Du skriver at du er i job, så det bedste vil jo være at du kommer i et behandlingsforløb om eftermiddag/aften
Du kan finde adresser på alle de kommunale alkoholbehandlinger, ved at klikke på dette link
Skriv meget gerne tilbage om du kan bruge mine svar
Med venlig hilsen
Allan rådgiver