Velkommen! Log ind Lav ny profil

svært at lade være

Indsendt af Nele
svært at lade være
24 Jan, 2017 17:07
Hej. Jeg føler ikke at jeg har behov for at drikke men jeg gør det alligevel pga kedsomhed og fordi jeg føler jeg kan få lavet noget hjemmet når jeg tager en øl. Men det varer kun et par timer så gider jeg ikke mere og jeg fortryder bagefter. Jeg ville så gerne have én til at hjælpe mig at give mig noget motivation til at bruge min tid mere produktiv. Jeg har en lille hund men det er desværre ikke nok. Jeg vil så gerne have hjælp
Re: svært at lade være
29 Jan, 2017 16:18
Kære Nele

Det er så godt at du skriver til os her på brevkassen.
Og du kan tro vi gerne vil hjælpe dig.
Her på brevkassen kan du skrive tilbage lige så mange gange du ønsker.
Og hvis du hellere vil have telefonrådgivning, kan du ringe til Alkolinjen på 80 200 500 alle hverdage kl. 11 - 15

Aller først ville jeg gerne høre dig lidt mere om, hvad du selv tænker du har brug for.
Du skriver at du gerne vil have én til at hjælpe dig med at få motivation til at bruge din tid mere produktiv.
Er det fordi du føler dig ensom?
Eller måske at du ikke taler med nogen om dine problemer?

Hvis det handler om at drikke for meget, så kan du få gratis anonym hjælp hos din kommune.
Og du kan kontakte kommunernes alkoholbehandlinger uden at oplyse dit navn og høre mere om, hvad de kan tilbyde dig.
De fleste kommuner tilbyder både personlige samtaler og gruppe terapi, og der kan også indgå medicin i behandlingen.
Hvis den kommune du bor i ikke har et tilbud der passer til din situation, har du ret til at kontakte andre kommuner
Læs mere om alkoholbehandlingsgarantien her

Hvis det handler om at få kontakt med andre der drikker for meget, så kan du kontakte forskellige selvhjælpsgrupper rundt i landet.
I selvhjælpsgrupperne vil du helt sikkert kunne møde andre, der også har svært ved at finde motivationen.
Læs mere om selvhjælpsgrupper her
Og hvis du vil se en liste med adresser på selvhjælpsgrupper i hele landet, kan du klikke her

Skriv gerne tilbage med svar på spørgsmål og om du kan bruge svarene til at komme videre med dit liv.

Med venlig hilsen
Allan rådgiver
Re: svært at lade være
30 Jan, 2017 19:14
Hej igen. Jeg ved ikke præcist hvor problemet ligger. Jeg ved hvad mit problem er men kan bare ikke tage mig sammen selvom jeg så gerne vil og siger til mig selv: nu gør du dit og dat i morgen. Jeg behøver ikke at være alene men når jeg aftaler noget med nogen så kan jeg bare ikke klare det. Jeg tror nok jeg har brug for psykologisk hjælp og så har jeg brug for nogen som kan komme og hjælpe mig med de daglige pligter men det skal ikke være nogen jeg kender. Jeg har ikke engang lyst til at pleje mig selv og gider ikke at gå i bad. Jeg vasker mig med håndvasken en gang imellem og dér vasker jeg også mit hår når det er blevet så fedtet at jeg ikke kan være bekendt at gå ud. Jeg melder afbud til lægen og andre aftaler. Jeg vil oplyse at jeg har været sygemeldt siden 2009 og er nu ramt af kontanthjælpsloftet. Men jeg havde det ikke bedre inden loftet ramte mig.
Håber at du kan hjælpe mig ellers kommer jeg ikke videre
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: