Velkommen! Log ind Lav ny profil

Ensom

Indsendt af Solum
Ensom
08 Feb, 2017 20:40
Jeg ved godt, hvorfor jeg ikke kan lade være med at drikke. Det er ikke, fordi jeg SKAL drikke hver dag, men jeg føler en trang og at jeg har "fortjent" f.eks. et glas rødvin om aftenen. Problemet er bare, at jeg aldrig kan nøjes med et enkelt glas. Jeg drikker ofte en flaske... alene. Dog ikke på hverdage, men "blot" 3 glas, som er for meget, da jeg sover elendigt og har det af h... til om morgenen. Har endnu ikke måttet melde mig syg/fraværende på arbejdet, men har ofte haft lyst til det.
Jeg ved også godt, hvorfor jeg drikker for meget. Jeg har altid følt mig ensom og min tilværelse lige p.t. er et stort kaos. Kort fortalt har jeg en mand, der har fået konstateret en personlighedsforstyrrelse, angst, depression. Jeg har to teenagerdrenge, hvoraf den ene har en nylig plet på sin straffeattest og den anden er begyndt at ryge hash og intet foretager sig til hverdag. Jeg er den eneste, der går på arbejde og prøver at få familien til at hænge sammen.
Mit alkoholoverforbrug begyndte nok at eskalere for 5-6 år siden, ellers har jeg aldrig drukket til hverdag og kun ved festlige lejligheder.
Jeg ved, hvor skadeligt det er for mig og jeg har haft perioder, hvor jeg ikke har drukket i 14 dage, men så bliver man inviteret til en fest eller blot et kort familievisit, hvor der bliver serveret alkohol, og ja, så er jeg "på" igen :-(
Skal jeg kontakte min praktiserende læge og få ordineret Antabus eller hvad er den bedste løsning?

Hilsen den ensomme
Re: Ensom
16 Feb, 2017 9:54
Kære ensomme.
Jeg kan godt forstå, at du bekymrer dig. En mand med psykiske forstyrrelser og 2 teenage drenge med problemer er en ordentlig mundfuld. Det lyder som om at du står ret alene, men måske er det en følelse, som alle kender til i jeres familie. Du er selv klar over, at du flygter fra virkeligheden ved at drikke for meget og det forhindrer jo også dig i at være nærværende.
Jeg vil anbefale dig at søge familie behandling gennem din kommune. Måske har dine sønner brug for en kontakt person, men det er noget som din kommune afgører i samarbejde med dig. Det er ihvertfald vigtigt at du får noget støtte til dine drenge, så de kan komme på ret spor igen. Jeg håber din mand også får noget hjælp, nu hvor han har fået en diagnose.
Med hensyn til dig og alkohol er det godt, at du selv ønsker at gøre noget ved det, inden du bliver afhængig. Men blot at gå i antabus behandling løser ikke dine problemer. Du har brug for nogen at tale med. Måske kan din læge henvise dig til en psykolog på grund af de familiære problemer.
Alternativt vil jeg anbefale dig at søge gratis alkohol behandling i din kommune. Det vigtigste er, at du får nogle professionelle til at støtte dig videre frem. Du må ikke gå rundt og føle dig så ensom.
Du kan søge efter hjælp i Hope ved at trykke på landkortet overfor den kommune, hvor du bor.
Håber du får handlet, så jeres familie kan komme ud af den onde cirkel.
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Charlotte
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: