Velkommen! Log ind Lav ny profil

samlever ud af mit hus

Indsendt af Jonna
Jonna
samlever ud af mit hus
16 Feb, 2017 17:17
Jeg ejer et hus, som min samlever flyttede ind i sidste år, men da han desværre drikker alt for meget alkohol, magter jeg ikke længere at have ham her. Jeg har bedt ham om at flytte, men han forstår ikke, at det er alvor. Ved ikke hvor han skal flytte hen, men det er ikke mit problem. Det eneste han betaler hver måned er 3000 kr,. hvilket ikke engang kan dække, det jeg mister ved ikke at være enlig forsørger længere. Så han bidrager med intet økonomisk.

Hvordan kan jeg få ham smidt ud af mit hus ? Skal jeg varsle noget ? og hvis han så stadig ikke flytter skal jeg så kontakte politiet ?
Kan jeg kontakte politiet og få ham ud akut, hvis det hele ramler sammen en dag ?
Jeg skal bare have HJÆLP... han er forfærdelig...
Re: samlever ud af mit hus
18 Feb, 2017 8:39
Kære Jonna.
Det er en rigtig svær og trist situation, som du står i.
Heldigvis er det dit hus, så der er ingen tvivl om, hvem der skal blive boende.
Det lyder til, at du er helt afklaret og fast besluttet på, at jeres forhold skal ophøre.
Hvis manden er voldelig, så skal du omgående kontakte politiet. Men lad os ikke håbe, at det når så vidt.
Det bedste er, at han kommer ud så hurtigt som muligt, når jeres kærlighed er død. Det må du starte med at forklare ham stille og roligt. I den forbindelse kan du jo give ham et skrifligt varsel med en måneds opsigelse, så han får en chance for at finde noget andet. I den måned var det måske en ide, at du er så meget væk som muligt, så han forstår at det er alvor og at du virkelig mener det.
Efter den måned vil jeg anbefale dig at opsøge Folkeregisteret og framelde ham adressen. Tag en kopi med af din opsigelse.
Når han er frameldt adressen og nægter at flytte, så kan du bede politiet om assistance til at få fjernet ham.
Fortæl ham at det er, hvad du agter at gøre.
Hvis manden er agressiv og truende, så er det nok bedst at gøre kort proces.
Skift lås og sæt hans ting udenfor. Kontakt derefter politiet, hvis han forsøger at trænge ind. Husk at afmelde ham i Folkeregisteret.
Hvis han fortsætter med at opsøge og true dig, så kan du få et politi tilhold. Desværre skal de tage ham på fersk gerning inden det kan lade sig gøre.
Det er super hårdt, men godt at du ikke trækker det i langdrag. Det er så ødelæggende at blive i et destruktivt parforhold.
Håber det bedste for dig.
Med venlig hilsen
Charlotte
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: