Velkommen! Log ind Lav ny profil

Jeg kan ikke styre mængden af alkohol når jeg drikker

Indsendt af Anonym13
Jeg er meget splittet omkring alkohol.
Helt fra da jeg startede med at drikke alkohol som 13 årig, er mange af mine byture endt i blå mærker, at jeg er kommet til skade, hukommelsestab/blackout, at jeg har været sammen med mennesker som jeg ikke kan huske eller har haft lyst til.
Det har haft mange både psykiske og fysiske omkostninger for mig. Hver gang har jeg lovet mig selv, at nu skal jeg stoppe med at drikke så meget når jeg går ud. Og i perioder er det da også gået fint, men jeg ender altid ud med at stå i samme situation igen.
De seneste par år, i takt med at jeg har arbejdet meget med mig selv, og er blevet ældre, går jeg ikke særlig ofte ud og drikker derfor sjældent.
Men jeg oplever stadigvæk ikke at kunne begrænse mit alkohol indtag og dermed drikke mig sanseløs fuld. Jeg synes det er virkelig sårbart. For jeg vill ønske at jeg bare kunne have et "hyggeligt og normalt" forhold til alkohol, men noget gør at jeg størstedelen af tiden havner i den situation hvor, jeg ikke kan huske noget dagen efter, og har slemme tømmermænd i flere dage.

Jeg er ved at være nået dertil hvor jeg må overveje om jeg overhoved skal drikke alkohol, jeg synes simpelthen at det har for store konsekvenser for mig. For jeg må nok se i øjnene at jeg ikke kan kontrollere og styre det.

Jeg kunne bare godt tænke mig noget afklaring om hvorfor det er sådan. Jeg ser ikke mig selv som alkoholiker, da der jo kan gå måneder imellem at jeg drikker. Jeg drikker aldrig hjemme, eller alene...

Men hvad er jeg så? og hvorfor er alkohol så svært at styre for mig?

Hilsen en der søger forståelse og afklaring
Re: Jeg kan ikke styre mængden af alkohol når jeg drikker
20 Feb, 2017 13:55
Hej Anonyme.
Hvor er det godt du skriver og godt at du selv er noget til en erkendelse af, at alkohol og dig ikke er et godt match.
Du undrer dig over, at du i perioder slet ikke tænker på alkohol og det giver dig naturligvis et håb om, at du på sigt kan styre dit indtag, men du falder i som du plejer, hvilket er bekymrende og uværdigt for dig.
Det lyder som dipsomani, der betyder at man drikker til man segner i perioder, hvorefter man har dage, måneder, hvor man slet ikke rører eller savner alkohol. Man kan ikke få et normalt forhold til alkohol, selvom man forsøger og til stadighed håber på, at det kan lade sig gøre.
Dipsomani kræver behandling og derfor vil jeg anbefale dig at søge hjælp.
Det bedste du kan gøre er at ringe til Alkolinjen på tlf. 80 200 500. Vi kan hjælpe dig med at finde et sted, hvor du kan komme i behandling. Det er gratis og du kan også være anonym.

Med venlig hilsen
Charlotte
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: