hej har jeg ret til at nægte mine børne fars at hente/køre med vores børn når han er alkohol påvirket/er med tømmer mænd og har abstineser så han ryster på sine hænder?
vi er fornyligt gået fra hinanden bl.a. pga hans forbrug/overforbrug af alkohol og han bliver altid sur på mig når jeg så nævner en 0-alkohol politik, da det jo er hans livsstil at drikke, så jeg kommer ikke så langt en hans forståelse... har tidligere (mens vi var i forhold) prøvet at tale til hans samvittighed ved at minde ham om at han jo trods alt er heldig hvis det kun er ham selv det går ud over (dør) hvis han skulle køre galt og uheldig hvis han ender som grøntsag eller slår nogen ihjel, dette kunne være et af eller begge vores børn eller andre på vejen. det skal tilføjes at han har været meget heldig i sine unge dage da han kørte galt m alkohol i blodet, og overlevede uden større skader.

Re: hvad er min ret som mor når far henter børnene
19 Apr, 2017 17:19
Hej Rikke
Tak for din mail. Jeg kan læse at du har nogle udfordringer med din tidligere mand og børnenes far.
Efter min opfattelse er det fuldstændig uacceptabel at køre i beruset tilstand, han kan bringe andres liv og sig selv i fare. Når vi taler om at køre med børn i påvirket tilstand, bringer han disse uskyldige børn i stor fare, hvilket han ikke skal have lov til. Jeg mener ikke du skal udsætte dine børn for dette, og du kan godt nægte at udlevere børnene til ham når han køre i er påvirket tilstand. Min 0 tolerance grænse gælder, især at køre bil i påvirket tilstand, da det ofte går ude over uskyldige mennesker. (Det er også ulovligt)
Du kan også kontakte alkolinjen på 80 200 500 hvis du ønsker at få yderligere sparring
Hvis du har yderligere spørgmål eller bemærkninger er du velkommen til at skrive igen