Velkommen! Log ind Lav ny profil

Har vist brug for lidt hjælp?

Indsendt af JP72
JP72
Har vist brug for lidt hjælp?
17 Apr, 2017 5:31
Hej.
Jeg har vist brug for lidt hjælp til at stoppe mit druk.

Jeg har drukket hver evig eneste weekend i nogle år nu. Jeg drak for nogle år siden ca hver anden dag, og fik det stoppet, ved at gøre det til en weekend begivenhed i stedet for - den dag i dag hænder det at jeg tager nogle hver dage, men det hører til sjældenhederne.

Det er et problem for mig på flere fronter. Den der kører mig mest er de "blackouts" jeg får, hvor man dagen efter vågner op og er skrækslagen for hvad man gjort, hvad man evt. skrevet på Facebook eller noget andet. Jeg er helvedes træt af at jeg ikke kan stoppe det problem - og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor jeg ikke kan stoppe det? Jeg har kunnet holde op med at ryge, jeg har kunnet tabe mig, men det her kan jeg så åbenbart ikke stoppe.

Det går udover mit humør i hverdagene (hvor jeg tit og ofte er presset som man jo er som arbejdsløs på 3 år nu), Jeg har længe været træt af at drikke, og har forsøgt at stoppe det og finde en anden og mere fornuftig vane, men forgæves. - Jeg drikker alene.

Jeg føler ikke rigtigt at jeg vil henvende mig til Kommunen, da jeg ikke vil have det til at stå i mine papirer, at jeg har et alkohol problem (for det er jeg godt klar over at jeg har). Jeg henvendte mig en gang til Kommunens Anonyme rådgivning som så ikke var så anonym alligevel..

Er der nogen steder hvor man kan få 100% anonym rådgivning eller hjælp?
Re: Har vist brug for lidt hjælp?
19 Apr, 2017 17:32
Hej JP 72
Tak for din mail. Jeg kan læse du gør dig rigtige mange tanker om din livsførelse og dit drikkeri, hvilket er et positivt tegn. Jeg kan også læse at du har mange udfordringer med dit drikkeri og du er vældig træt af, du ikke kan styre det selv. Det kan ofte været særdeles svært selv at styre dette, og jeg vil råde dig til at søge professionel hjælp. Du har flere muligheder for hjælp udover din egen kommune hvis det er det du vil.
Du kan få yderligere sparring om dine muligheder ved at ringe til alkolinjen 80 200 500, som kan anvise dig tilbud og hvor du kan spørger om råd og vejledning i forhold til behandling

Med venlig hilsen
Lasse, rådgiver
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: