Hej.
Min mor var for et halvt år siden sygemeldt med stress. Hun er nu tilbage på sit job og virker glad - hun er gået ned tid og arbejder ikke om mandagen. Jeg har ikke været bekymret for hende, fordi hun er stærk og siger hun er på toppen igen. Jeg bliver dog bekymret, da jeg finder en vandflaske pakket ind i plastik og stor sok i hendes toilettaske, som lugtede af hvidvin.
Jeg ved ikke om det var en gangsting eller om hun er begyndt at drikke i smug..
Hvad skal jeg gøre?

Re: Min mor drikker i smug... måske
07 Sep, 2017 11:24
Hej Anonym
Tak for din mail. Det er godt du skriver til ind til Hope brevkasse og deler din bekymring efter fund af denne flaske i din mors toilettasken.
Det kan være svært at være dig, når du bekymre dig om din mor som du opfatter glad og frisk efter hendes sygdom.
Jeg bliver nysgerrig på din alder og om du eventuelt også bor sammen med din far og eller søskende. Hvis dette er tilfælde, om du så har talt dem, og delt din bekymring?
Der er måske andre voksne i din nærmeste omgangskreds som du tale med om din bekymring?
Har du talt med din mor om denne bekymring du går med?
Det kan være lidt svært ude fra de oplysninger du gav i første omgang, at svare fyldestgørende på dit spørgsmål, så skriv til igen hvis du har lyst.
Kærlig hilsen, Lasse
Anonym
Re: Min mor drikker i smug... måske
20 Oct, 2017 21:54
Hej Lasse.
Jeg læser først dit svar nu.
Jeg er 25 og bor ikke længere hjemme. Jeg har været hjemme et par gange efter dette fund og har ikke kunnet lade være med at tjekke toilettasken. Efterfølgende har jeg desværre fundet vinflaske i tasken..
Jeg har intet delt endnu med hverken familie eller min mor. Jeg har flere gange været ved det, men er sådan i tvivl over, hvordan jeg bedst gør det. Skal jeg først gå til min far eller gå direkte til min mor?
Re: Min mor drikker i smug... måske
23 Oct, 2017 9:18
Hej
Tak for dit svar.
Jeg syntes du skal tage en fortrolig snak med din mor, og fortælle hende at du er bekymret for hende, da du en en mistanke om et skjult drikkeri. Du skal tage snakken som en bekymrings samtale og sige til hende,at de følelser og mistanke du har, vil du dele med hende.
Man kan tage denne samtale på mange måder, men den følelse du har kan ingen tage fra dig.
Du må gerne ringe til Alkolinjen på telefon nummer 80 31 31 31 mellem kl. 11-15. Jeg er der selv imorgen tirsdag 24/10 hvis du har lyst til at tale med mig. Alkolinjen er anonym på alle måder.
Kærlig hilsen, Lasse