Velkommen! Log ind Lav ny profil

Usikker på om jeg har et alkohol problem

Indsendt af Sfk
Oplever at når jeg tager i byen i weekenderne at jeg ofte ender med at drikke alt for meget, nogle gange kan jeg godt opføre mig ordentligt og andre gange går det helt galt, har oplevet at blive smidt ud fra værtshus på grund af jeg skubbede til en, og har mistet flere venner på grund af jeg er blevet ubehagelig når jeg drikker. Er usikker på om jeg skal opsøge hjælp. Drikker jo ikke hver dag og jeg passer mit arbejde. Men har oplevet flere gange efter en bytur at have det psykisk skidt. Og have meget dårlig samvittighed. Har prøvet at sige til mig selv at jeg skal holde mig fra alkohol. Men bliver ofte enormt fristet til at drikke når det bliver weekend.
Re: Usikker på om jeg har et alkohol problem
19 Sep, 2017 22:56
Kære Sfk
Godt du skriver her, det er godt gået, at du er obs på dine alkoholvaner og hvad de gør ved dig og dine relationer.
Ligesom mange mange andre, oplever du også at alkohol kan have nogle bagsider. Du er absolut ikke den eneste, der kan miste kontrollen og få det psykisk skidt og have moralske 'tømmermænd' bagefter. De fleste mennesker kan ikke tåle større mængder af alkohol, og de oplever kontroltab. Noget af det er arveligt og handler om hvordan ens organer er skruet sammen. Andet handler om hvad der ligger latent i psyken. Når du har den fornemmelse, at du måske skal vende det her med nogen, så har du helt sikkert ret. Også i, at du hører til de mange der tåler alkohol dårligt.

Har du tænkt over hvordan en bytur ellers kan se ud, og hvordan du kan have kontrollen hele vejen?
Kunne det være en ide at starte med at ringe anonymt til Alkolinjen og tale videre med en rådgiver?
tlf: 80 200 500

Ellers skriver du bare her igen

De bedste hilsner Anita
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: