Hej
Jeg har søgt efter indlæg/historier på nettet som kunne minde om min egen situation og har lidt overraskende fundet ret mange. Bl.a. nogle på hope.dk, f.eks. "Hvad skal jeg gøre..." og "Ond når han drikker".
At læse disse indlæg på hope.dk og andre steder, har givet mig indsigt i, hvad jeg skal arbejde med.
Det ville derfor være virkelig godt, hvis der var opfølgning på jeres spørgekasse. Hvilke behandlere (psykolog, terapeut, coach osv.) blev brugt, hvor længe og gav det ønskede resultat. Ved godt at jeg ikke kan finde en skabelon der bare passer til mig, men som inspiration til hvilken type behandler man skal forsøge sig med vil det være en hjælp.
Det var vist ikke et spørgsmål, men mere en kommentar. Men spørgsmålet kunne så være, om de forskellige behandlere kan 'puttes' i forskellige kasser. Hvis man f.eks. bliver presset til behandling, bør det så fortrinsvis være den ene type behandler frem for den anden?
For mit eget vedkommende, så er jeg lettet over at have fundet noget at arbejde med og er klar til at booke coach, gå til hypnotisør osv. for at der skal ske noget. Nogen anbefalinger?
Skal måske lige sige, at der er mig der er alkoholikeren og jeg tror nu, at der kommer en fremmede side af mig frem, når jeg bliver fuld.

Re: Opgølgning på sager
06 Oct, 2017 13:14
Kære Henrik
Først skal du have et stort: Respekt for at du nu tager hånd om dine alkoholproblemer.
Godt gået.
Du har ret i at vi ikke skriver om, hvilke behandlingsformer for, eller metoder der er brugt af dem der har skrevet spørgsmål her på Brevkassen. Det skyldes ikke at vi finder det uvæsentligt, men mere at det er sjældent at dem der skiver spørgsmål vender tilbage efter et behandlingsforløb og fortæller, hvordan det er gået.
Vi har en række sider om forskellige alkoholbehandling, som du kan se på disse links:
Læge
Døgnbehandling
Dagbehandling
Selvhjælpsgrupper
Familiebehandling
Du har også mulighed for, helt gratis og anonymt, at ringe til rådgiverne på Alkolinjen 80 200 500 og blive klogere på, hvilken form for behandling, der passer bedst til netop dig.
Jeg håber du finder vej til gode løsninger og at du skriver tilbage om, hvad du tænker at gøre.
Med stor hilsen
Allan rådgiver