HEJ
JEG HAR DET SOM EN ANDEN JEG LÆSTE OM HERINDE..
JEG ELSKER SOCIALE SAMMENKOMSTER HVOR DER SOM REGEL ER ALKOHOL FORDI JEG VED AT JEG KAN HYGGE MIG MED DET ALKOHOL SOM ER PÅ BORDET..
JEG VAR SIDSTE LØRDAG INVITERET TIL ET VENNEPARS DATTER FØDSELSDAG HVOR JEG HYGGEDE MIG MEN PLUDSELIG VÅGNER JEG OP HOS EN ANDEN KAMMERAT OG KAN IKNTET HUSKE.. IHVERFALD KUN MEGET SVAGT...
JEG TÆNKER STRAKS AT JEG IGEN HAR OPFØRT MIG SOM ET KÆMPE FJOLS I MIN 10 HESTES BRANDERT .
GODT GÆTTET..
JEG ER BLEVET TRIGGER AF EN GOD KAMMERAT SAMTALE OG FOR FØRSTE GANG NOGENSINDE ER JEG ÅBENBART BLVET VOLDELIG... MINE VENNER OG ANDRE DER VAR TILSTEDE SKAL ALDRIG NOGENSINDE MERE OPLEVE MIG PÅ DEN MÅDE SÅ HAR BRUGT DENNE UGE PÅ AT TÆNKE TING IGENNEM.
JEG HAR BLOKERET DEM PÅ FACEBOOK FORDI JEG SKAMMER MIG SÅ MEGET AT JEG IKKE KAN BESKRIVE DET.. JEG HAR HELT SIKKERT BRÆNDT NOGLE BROER FORSI DET IKKE ER FØRSTE GANG JEG HAR VÆRET UBEHAGELIG MEN DOG IKKE VOLDELIG...
JEG KAN IKKE SE DEM I ØJNENE OG JEG HAR ET LANGT HÅRDT STYKKE ARBEJDE FORAN MIG .
DE ELSKEDE MIG OG MIN SJOVE MÅDE AT VÆRE PÅ MEN DET ER GÅET HELT GALT FOR MIG DENNE GANG OG INGEN AF DEM VIL HA MED MIG AT GØRE MERE HVILKET ER FORSTÅELIGT.
DENNE EPISODE HAR VÆRET EN ØJENÅBNER FOR MIG..
JEG KAN IKKE SIGE JEG ALDRIG DRIKKER IGEN. JEG VIL KUNNE STYRE ALKOHOLEN OG DEN IKKE STYRE MIG...
MIN FAR VAR ALKOHOLIKER OG DØDE AF DET OG SELVOM JEG IKKE BETRAGTER MIG SOM ALKOHOLIKER SÅ KAN JEG IKKE STYRE DE ENORME OG MEGET HURTIG DRUKKET MÆNGDER ...
JEG DRIKKER AKDRIG I HVERDAGE MEN NÅR DER ER FEST ER JEG PÅ...
Redigeret 1 gang(e). Sidst redigeret 14/10/2017 11:52 af admin.

Re: Kan ikke styre alkoholforbrug
14 Oct, 2017 14:15
Tak for dit indlæg til brevkassen.
Du stiller ikke et direkte spørgsmål, men beskriver kontroltab når du drikker alkohol og de følger, det giver; ødelagte relationer, ubehagelig og voldelig adfærd, skam, blackout hvor du ikke kan huske dine handlinger...
Du nævner, at din far var alkoholiker og døde af det. Det gør mig ondt.
Du har et ønske om, at alkohol ikke skal styre dig.
Du drikker ikke i hverdagene, men har et problematisk forhold til alkohol til sammenkomster.
Tænker du, at det vil være en hjælp og støtte for dig at tale med en alkoholbehandler om de situationer, hvor det er gået galt? Hvor I sammen bl.a. kan lave strategier til et kontrolleret forbrug? Kommunal alkoholbehandling er gratis.
Ligeledes findes der medicinske præparater, som måske kan støtte dig (fx Naltrexon, Selincro). Din egen læge vil kunne vejlede dig.
Du har taget første skridt og skrevet om dit problem med alkohol til brevkassen, det er så godt. Jeg håber, du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsner, Louise