Hej med jer,
Købte for nogle år siden bogen: lær at drikke med måde-
På trods af jeg ikke har noget dagligt/ ugentligt indtag af alkohol, er det altså ikke så nemt for mig.
Jeg kunne godt tænke mig at finde en gruppe el lign og få hjælp til gode råd/ metoder til at blive bedre til det....
Har i nogen forslag?

Re: Selvhjælpsgrupper
10 Nov, 2017 9:18
Kære Skilpadden
Hvor er det godt du leder efter gode råd og metoder til at drikke med måde.
Respekt til dig.
Der er flere steder du kan få hjælp, støtte og gode råd:
Du kan ringe anonymt og gratis til Alkolinjen 80 200 500 alle hverdage fra kl. 11 - 15 og tale med en rådgiver. På Alkolinjen kan du også ringe fast f.eks. en gang om ugen og få støtte til at holde fast i dine beslutninger.
Du kan kontakte alkoholbehandlingen i din kommune, og høre dem om de har grupper for borgere der ønsker at drikke mindre.
> Se liste med alle kommunale alkoholbehandlinger
Du kan være med i selvhjælpsgrupper, og møde andre der arbejder på at drikke mindre - eller slet ikke drikke.
> Læs mere om selvhjælpsgrupper
Jeg håber du kan bruge mine forslag, ellers skriv meget gerne tilbage igen.
Med venlig hilsen
Allan rådgiver