Håber en kan hjælpe..
Efter længere tids observering, er en kammerat i vennekredsen endelig krøbet til bekendelse for familien og har erkendt sit alkoholforbrug.
Vi ( Vennekredsen) er heldigvis blevet involveret for at kunne hjælpe ven og kone på bedste vis, efter aftale med vores ven.
Heldigvis er alle enige om at vi skal bruge ekstern hjælp.
Spørgsmål:
Vi søger en alkoholrådgiver på sjælland som modtager besøg og ikke kun telefon opkald til hjælp for vores ven som har behov for en snak.
Er der gode råd eller henvisninger??
Kammeratens ven.

Re: Konsulent
13 Nov, 2017 9:03
Hej
Hvor er det dejligt at læse, at jeres kammerat har besluttet sig for at få hjælp til sit alkoholforbrug og I som vennekreds er klar med støtte til ham og ægtefællen. Det har stor betydning for den, der drikker og de pårørende.
Kommunal alkoholbehandling er gratis og I kan ved at klikke på landkortet på forsiden af hope.dk finde tilbud nærmest jeres kammarat. Der er frit valg, dvs. at han gerne må få et tilbud fra en anden kommune, end den han bor i. Man er altid velkommen til at kontakte behandlingsstederne for råd og vejledning og høre om deres tilbud, der kan variere fra sted til sted.
[www.hope.dk]
De bedste hilsner
Louise