Hej, Jeg er 20 år og har drukket hver weekenden fredag/lørdag de sidste 6 år cirka, inden for de sidste par år har det nogle weekender stået på fredag,lørdag,søndag samt hverdage, det ikke unormalt for mig vis jeg drikker det der svare til en kasse øl på en weekend.. fik allerede taget kortet for sprit kørsel som 18 årig det kostede mit arbejde, sidder nu her og spekulere over om jeg virkelig har et problem..

Re: behov for hjælp måske
07 Dec, 2017 22:00
Hej med dig
Tak fordi du skriver! Du er absolut ikke den eneste, der er i tvivl om, hvornår alkohol bliver et problem. Det er nemlig ikke altid mængden, der afgør, om alkohol er problematisk (kroppen har selvfølgelig ikke godt af store mængder).
Det er lige så meget hvad andre siger til dig om alkohol, om du kan komme op til dét du skal i hverdagen, om alkohol er ved at blive et dominerende fokus i dit liv, om du mister kontrollen og får blackouts eller dårlig samvittighed. Er du begyndt at drikke mere på det sidste, hvordan er dit humør og får du fx tømmermænd, så du drikker videre? – sådan nogle spørgsmål kan du stille dig selv. Her på siden kan du teste dig selv anonymt, har du prøvet det? linket er her:
[www.hope.dk]
Det med, at du mistede kørekortet og dermed arbejdet for to år siden må selvfølgelig være ret så ødelæggende for dig, men hvordan kører det for dig nu?
Og hvad tænker du om at tale videre med en professionel om dine alkoholvaner? Der er sikkert et Sundhedshus i din kommune, hvor du kan få en trivsels- eller alkoholsamtale. Der er helt sikkert et rusmiddelcenter i din by (søg i behandlingsguiden her: [www.hope.dk]), eller du kan ringe til Alkolinjen på dette nummer: 80 200 500.
Og du må hellere end gerne skrive til mig igen, så kan vi gå videre med at opveje de gode og negative ting ved alkoholen.
Mange hilsner Anita