Velkommen! Log ind Lav ny profil

Abstinenser

Indsendt af Gammel '68'er
Gammel '68'er
Abstinenser
10 Jan, 2018 17:15
Jeg undrer mig til stadighed over at have drukket ½ flaske spiritus hver dag igennem de sidste 35 år, og alligevel er jeg ikke død endnu. Mærkeligt, når nu alkohol er så farligt. Men jeg begynder at mærke abstinenser om morgenen. Det kan være, at jeg småfryser lidt, jeg kan let få kvalme og opkastningsfornemmelser. Det forsvinder selvfølgelig altsammen, når jeg tager en drink. Så er alt, som det skal være. Jeg drikker mig ikke fuld, jeg stabiliserer bare. Jeg smilede, da jeg en dag så ordet "funktionspromille", for det er jo det, det drejer sig om.

En gang imellem holder jeg op med at drikke, bare for at se, om det kan lade sig gøre. Efter en dag med lidt kuldegysninger og kvalme, som for det meste tilbringes i sengen, så kan det sagtens lade sig gøre at holde nallerne fra flasken. Der er jo bare lige det der sociale, man ses med nogen ude i byen, og så drikker man et eller andet, som ikke er vand, for vand er kedeligt. Og så kører maskineriet igen.

Nu har jeg så et decideret mål om ikke at blive gammel. Det er det værste jeg kan forestille mig, så hvis der bliver vist et stopskilt i morgen, så fred være med det. Men der kan jo godt være nogen, der rigtig gerne vil blive 90 og se oldebørnene vokse op. Så er det nok godt, at stoppe med al den alkohol. Også fordi børn og børnebørn altså vælger dig fra, hvis du ikke kan holde dig ædru. Men det kan godt lade sig gøre, sagtens. Måske skulle man udvikle en smag for at drikke te, det kunne være hyggeligt. ;-)
Re: Abstinenser
13 Jan, 2018 21:18
Hej
Tak for din mail.
Tak for dine synspunkter, enhver har ret til at leve sit liv som man vil, sålænge det ikke går ud over andre. Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.
Venlig hilsen
Lasse
Navn (gerne opdigtet):

Din email:

Overskrift:
Spam filter:
Skriv venligst den kode du ser i feltet. Er koden svær at læse, så prøv alligevel at skrive koden som du tror den skal være. Skriver du en forkert kode, kommer der automatisk et nyt billede med en ny kode frem.
CAPTCHA
Overskrift: